Obsahy(1)
Obdobie dospievania môže byť veľmi komplikované. Riley, která je vytrhnutá zo svojho starého života na americkom Stredozápade potom, ako sa jej otec musí kvôli novej práci presťahovať do San Francisca, nie je žiadnou výnimkou. Rovnako ako my všetci, aj Riley je zmietaná svojimi emóciami – Eufóriou, Strachom, Hnevom, Nechutenstvom a Depresiou. Všetky tieto emócie spoločne nažívajú v tzv. Riadiacom centre v mozgu, odkiaľ jej pomáhajú vysporiadať sa s nástrahami bežných dní. V čase keď sa Riley snaží vyrovnať so zmenou, ktorú jej prináša presťahovanie sa na nové miesto, prepukne v Riadiacom centre zmätok. A hoci sa Eufória, ako Rileyina dominantná emócia snaží zachovať pozitívne myslenie, objavujú sa medzi jednotlivými pocitmi nezhody v tom, ako sa najlepšie vysporiadať so životnou zmenou, novým domovom a školou.Či sa už jednalo o dobrodružný balónový let vysoko v oblakoch, alebo o veľkomesto plné príšeriek, oskarový režisér Pete Docter sa vždy snažil zaviesť divákov na neobyčajné a nápadité miesta. V najnovšom prírastku do kolekcie Pixaroviek sa prenesieme na jedno z najpozoruhodnejších miest vôbec – priamo do ľudského mozgu. (Saturn)
(viac)Videá (31)
Recenzie (1 159)
║Rozpočet $175miliónov║Tržby USA $356,461,711║Tržby Celosvetovo $857,611,174▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA $57,134,175║ Tržby za predaj DVD v USA $55,158,633║ PIXAR je späť v plnej sile a kráse ale trvalo to nejaký ten rok pokiaľ to dokázali naplno vo všetkých zmysloch zase odpáliť a dostať sa na piedestál ktorý mali kedysi tak neohrozený, áno Pixar sa opäť tématický našiel a ponúka neskutočne prepracovaný príbeh, doslova sústo trefných nápadov, k tomu vyváženú zábavnosť, miestami padá jedna vydarená pikoška za druhou a nechýbajú ani silné emócie, som bol milo unesený, jeden z najlepších počinov roka, takže Oscar za najlepší animák je istý a dá sa povedať že aj v hlavnej kategórii asi zamieša karty /videl v kine 3D verziu 2x: 100%/ ()
Ako tak vidím, v Pixare nápady ešte existujú. Veľmi ma potešil tento celkom zaujímavý a originálny príbeh. Skutočne je to fajn vymyslené a postavičky v hlave majú čo ponúknuť. Ale ta posledná hviezdička je až za samotný záver, pretože prostredná časť mi neprišla až tak výrazná a záživná. Giacchino opäť potešil zo svojou hudbou a slovenský dabing sa taktiež podaril. 80% - 4* ()
To čo tu napíšem vyznie možno dosť kriticky, takže hneď na začiatok pre istotu poviem, že je to strašne super, treba to vidieť a dávam tomu 5*. S Inside out mám však aj napriek tomu trochu problém. Namlsaný skvelou kampaňou a nadšenými ohlasmi som čakal predsa len viac. Tak úžasný námet a hlavne celý koncept sľuboval niečo oveľa lepšie po stránke humoru, emócií aj presahu. Verím tomu, že napr. Brad Bird by z toho spravil najlepší Hollywoodsky animák všetkých čias. Celý film je až príliš opatrný a bojí sa pritlačiť ešte viac na pílu a je to škoda. Emočne všetko funguje parádne ale nikdy to nepoloží do kolien na úrovni Ratatouille , tretieho Toy Story alebo intra k Up. Humor je veľmi vtipný ale až na pár prípadov som nemal problém sa po podarenom gagu nadýchnuť. A hlavne celý čas bolo z toho cítiť nevyužitý OBROVSKÝ potenciál. Aj napriek tomu je to celé veľmi originálne, svižné, vtipné, dojímavé, občas depresívne a hlavne strašne chytľavé. Okamžite chcem vidieť veľa pokračovaní v štýle Linklaterovej Before...trilógie, spin offov alebo kľudne aj celý seriál. Animák roku ale najlepšia tohtoročná rozprávka je pre mňa stále Popoluška. 9/10 ()
[65%] Není to vůbec špatná pixarovka; ten nápad s emocemi v hlavě té malé dívčiny mi přišel super, ale cca ta prostřední část filmů mě moc nebavila, ztrácel jsem u toho pozornost, finále to trochu zachránilo, ale prostě znám lepší kousky od pixaru viz Monster inc, Toy story apod – a to rozhodně zábavnější. I tak jsem to ale v pohodě dodíval do konce. Jsem zvědav na tu chystanou dvojku, jestli bude náhodou lepší, uvidíme … ()
Ihneď chcem vidieť pokračovania V hlave otca a V hlave mamy. Viac, ako V hlave teenagera. V hlave je po intermezzu priemernosti troch filmov pixarovský návrat na výslnie. Ten spočíva v tom, že obrázky z filmu pôsobia značne infantilne, ale film infantilný nie je a nie je ani výhradne pre deti. Konkurenčné štúdiá točia príbehy infantilné a občasná temnota im akože dodáva na dospelosti. Pixar takéto barličky nepotrebuje, on proste nájde super príbeh a rozpráva ho akosi prirodzenejšie. Jasné, že sa dalo ísť ďalej, ale to by už museli mať decká vstup do kina zakázaný a taká návšteva v miestnostiach so vstupom zakázaným je podobne šialená, ako Gondryho filmy. Vlastne s Kaufmannovými scenármi má tento film rovnako spoločného, ako s klasickými disneyovkami. ()
Galéria (83)
Fotka © Walt Disney Pictures
Zaujímavosti (46)
- Scéna večeře, při níž se Rileynina matka (Diane Lane) snaží upoutat pozornost svého manžela (Kyle MacLachlan), vychází z osobní zkušenosti režiséra Petea Doctera. (Draconic)
- 18. června 2015 Skype rozšířil svou řadu pohyblivých emotikonů o postavičky emocí z tohoto filmu. Stačilo ve zprávě napsat (joy) pro radost, (disgust) pro nechuť, (fear) pro strach, (anger) pro vztak nebo (sadness) pro smutek. (Black-star)
- Masivní zakroucené regály ve Dlouhodobé paměti mají připomínat mozkové záhyby ve vnější mozkové kůře. (Draconic)
Reklama