Reklama

Reklama

Lucía, a co pak

(festivalový názov)
  • Česko After Lucía (festivalový názov) (viac)
Trailer

Obsahy(1)

Alexandra se s otcem právě přestěhovala do Mexico City. Tíha minulosti a změna prostředí nechávají brzy vyvstat napětí, které má na oba zdrcující vliv. Smrt manželky a matky totiž není jediným problémem, s nímž se otec s dcerou musí vypořádat. Už první, takřka sedmiminutový záběr tohoto realistického dramatu ukazuje, o jak precizní a esteticky vyhraněný film půjde. Důsledně nehybná kamera pouze pozoruje oba mlčenlivé protagonisty, ukazuje nám situace s dramatickým potenciálem, ale vše podstatné se odehrává beze slov. V pomalém tempu se odvíjí tíživý příběh šikany, osamocenosti a bezvýchodnosti, který však nikdy nesáhne k laciným emocím. (Febiofest)

(viac)

Videá (1)

Trailer

Recenzie (13)

Traffic 

všetky recenzie používateľa

Tohle není film o šikaně, ale hlavně o špatné komunikaci. Stačí sledovat, co všechno si postavy vzájemně zatajují, o čem mlčí, co přechází, co se ztrácí v informačním šumu virtuálních sítí... a že právě z toho plynou všechny ty problémy. Nekomunikativnost celého vyprávění je pak celkem logická. Mám skoro chuť ten film trochu nadhodnotit, protože fakt stojí za pozornost. 4+ ()

Pavlínka9 

všetky recenzie používateľa

Jak už tady bylo psáno - film je hlavně o špatné komunikaci. Ale zkuste se vžít do situace mladé Alexandry a představte si, co byste udělali na jejím místě. Asi těžko byste se šli otci přiznat, co koluje po celé škole a s čím se musíte potýkat. Spíš než překvapená z celého filmu, jsem byla většinu času nas*aná, jelikož způsob, kterým Alexandru "mučili" a šikanovali mi vařil krev. Bohužel, tak to chodí. A proto u mě má film respekt, i když mohl být i lepší, ale syrovostí a "tichostí", kterou je natočen dává právě najevo, co si o dané věci myslí. No a závěr? Nikdo by nechtěl být v jeho kůži... ()

Reklama

GTS_PUNK 

všetky recenzie používateľa

Filmov o školskej šikane už bolo natočených pomerne veľa. Aj keď hlavná pointa takmer vždy zostáva rovnaká, je zaujímavé sledovať ako jednotliví tvorcovia napísali a následne sfilmovali daný príbeh. Snímok mexického režiséra Michela Franca je ďalším z pohľadov na tému, o ktorej sa v našej spoločnosti stále nerozpráva toľko, koľko by sa malo. Hlavná postava Alexandra (Tessa Ia) prichádza do novej školy, kde sa zdá, že zapadla do kolektívu. Lenže, keď unikne jej erotické video, spolužiaci sa otočia proti nej, začnú ju využívať a psychicky aj fyzicky šikanovať. Veci naberajú rýchly spád a vyvíjajú sa možno iným smerom, než by divák očakával. A hoci koniec môže viacerých prekvapiť, celková dejová línia filmu neponúka výraznejšie momenty, ktoré by sa dali označiť za kvalitné. Príbeh je celkovo pomerne nezaujímavý a pomimo zobrazenej šikany je budovaný na vyobrazení vzťahu Alexandry so svojim otcom (Hernán Mendoza), ktorý je večne zaneprázdnený prácou. Logicky tak nemá na dcéru čas a nemôže sa o ňu poriadne zaujímať. Že by však jedna či druhá časť príbehu diváka výraznejšie oslovila, sa povedať nedá. Vo filme, ktorý sa snaží niečo budovať na emóciách, by v prvom rade mali byť emócie prítomné. Avšak toto je do maximálnej možnej miery prázdne. Divák poriadne nevidí do myslí jednotlivých postáv a ich vývoj takisto nie je na plátne badateľný. Jednotliví protagonisti konajú zvláštne, čo sa odráža na deji, ktorý je v určitých pasážach pomalý, v iných naopak možno až priveľmi rýchly. Z príbehovej línie sa však dá vyťažiť zrejme len veľmi málo, keďže podobný námet sa divákom prezentuje v mnohých iných formách. Hoci na tejto parkete film nežiari, nemožno sa tomu čudovať, keďže žánrovo sa jedná o veľmi malý priestor, na ktorom sa niečo nové vymýšľa len veľmi ťažko. Čím je však snímok odlišný od iných a to, čo je na ňom najviac badateľné, je práca s kamerou. S výnimkou jedného jediného záberu sú všetky ostatné statické, čo vytvára výrazný artový dojem a aspoň z estetickej stránky filmu pridáva trochu navyše. Después de Lucía je inak podpriemerným snímkom, ktorý príbehom výraznejšie nezaujme. Nielenže sa stráca medzi veľkým množstvom iných filmov, ale možno povedať, že sa stráca aj v pomerne malom vymedzenom žánrovom priestore filmov o šikane. Na túto pálčivú tému sa totižto zameriavajú aj podstatne lepšie snímky, než práve tento. V divákovi príbehová ani herecká stránka nezanechá výraznejší dojem, ale čo dozaista zaujme, je už spomínaná kamera. Statická, ale kvalitne odprezentovaná. ()

ttchor 

všetky recenzie používateľa

Po smrti matky sa Alejandra spolu s otcom sťahujú do Mexico City. Nové začiatky zvláda každý po svojom. Otec má čoraz viac a viac starostí s otvorením novej reštaurácie, zatiaľ čo dospievajúca Alex docela rýchlo zapadne do kolektívu súkromného gymnázia. Avšak až do chvíle, keď sa na sieti objaví jej „sextape“ nahrávka. Naivná Alex sa okamžite stáva terčom rôznych vtípkov, ktoré časom prerastú v šikanu a vyústia v tragédiu, ktorej sa rozhodne dalo zabrániť. Postupná eskalácia nechutností, ktorými je Alex vystavená, vzbudzujú v divákovi obrovskú ľútosť, neskôr hnev a zlosť. Všetko sa to deje za prítomnosti statickej kamery, ktorá jednoducho neuhne a sleduje koľko toho ešte divák alias hlavná predstaviteľka dokážu vydržať. Sledujeme smutný stav našej spoločnosti, kde akákoľvek bezpečnosť (vstupné drogové testy na prijatie na gymnázium, prehnaná bezpečnosť v cestovaní) je veľa krát len čistý alibizmus. Neospravedlniteľné zanedbávanie si svojich povinností raz musí naraziť. Takto nastavený školský systém raz jednoducho zlyhá. ()

Hoyt 

všetky recenzie používateľa

Parádní začátek popisuje vztah otce a dcery a navíc jsem z něho cítil odlehčený styl Sofie Coppolové. Kdyby se v podobném duchu nesl celý snímek tak bych byl maximálně spokojený ale to samozřejmě nešlo. Po osudové chybě, které se Alexandra dopouští se mi už snímek zdá dost laciný a přehnaný. Při šikaně Alexandry se mi dost vařila krev v žilách ale to nasilí vůči ní se mi prostě zdálo přehnané ale to je jen můj názor. Za konec tleskám. Je sice trošku absurdní ale celý film nádherně podtrhuje. Je to hodně na rozmezí tří až čtyř hvězd a mé hodnocení je zde nejednoznačné. Zatím silné 3*. ()

Galéria (20)

Zaujímavosti (1)

  • Až na výnimku jediného záberu sú všetky ostatné zábery vo filme statické. (GTS_PUNK)

Reklama

Reklama