Obsahy(1)
Štyridsaťročný Giulio žije svoj pokojný a zdanlivo ukážkový život s manželkou a dvoma deťmi. Má stabilnú prácu, dom v prenájme a auto na splátky, tak ako mnohí iní. Keď však manželka odhalí jeho neveru, všetko sa od základov zmení. Aké následky môže mať rozvod pre muža v jeho veku a ekonomickej situácii? A aká tenká je v skutočnosti hranica medzi blahobytom a biedou? (STV)
(viac)Videá (1)
Recenzie (14)
Táto sociálna dráma ma veľmi neoslovila. Jednak preto, že hlavný predstaviteľ vo mne nevzbudil žiadne sympatie, pretože sa celý film chová ako debil, či už k rodine alebo tým, čo mu pomôžu, no hlavne mi to prišlo až príliš nereálne. Chlap s platom 1500 €, ešte s ďalšou prácou a 13. platom si nemôže dovoliť nejaký podnájom, spáva v aute a stravuje sa s bezdomovcami a nemá ani vindru. Ktovie čo spravil so všetkými tými peniazmi. Za 20 rokov si nič nenašetril, nemá žiadny majetok, ktorý by dokázal speňažiť (okrem auta)... a zrejme nemá ani žiadnu rodinu či známych, u ktorých by sa zložil. No vlastne exmanželka mu zrejme nevyplatila podiel za byt, takže je stále aj jeho, tak aký problém sa tam vrátiť a spávať trebárs aj na gauči. Aha, to by utrpela jeho hrdosť, radšej sa hodí pod električku, tým si ju zachová... Chcelo by to točiť o uveriteľnejších ľuďoch, ktorí sú na dne a majú vážne sociálne a existencionálne problémy, nie o strednej vrstve. Toto, aj napriek solídnemu hereckému výkonu, som nepapal. ()
Dalsia nudna srajda o obycajnych ludoch a ich kazdodennych problemoch. Jo, jo, kazdy clovek tu ma zmysel zivota, ale mna zaujima vseobecny prehlad /prezidenti, premieri, krali, sultan, cisari, Staroveky Sumer, Staroveky Egypt/ a ten obycajni ludia nikdy netvorili a nikdy ho tvorit nebudu. Plus este ma zaujima politika, ale ani o nej tu nebola ani zmienka : strucne zhrnute, dalsia nudna francuzska sucharina : 20 % ()
Veľmi silná dráma, ktorá však potrebuje trošku čas na to, aby sa rozbehla. Úvod je podľa mňa dosť pomalý a vie nudiť, no treba tomu dať trošku čas, aby sa to všetko začalo formovať, a aby na nás tragédia situácie skutočne doľahla. Potom je film skutočne veľmi silný, emotívny s vynikajúcou hudbou, ktorá všetko ešte oveľa viac umocňuje. A hranica medzi blahobytom a biedou je skutočne veľmi tenká. Je to pre mňa ohromujúci film s veľmi dobrými hereckými výkonmi a veľmi úprimnými a uveriteľnými emóciami, ktoré ho dokážu ťahať nahor. ()
V. Mastandrea dostal za hlavní roli Donatellova Davida (mimochodem, ten samý rok vyhrál i Davida za vedlejší roli v Ať žije svoboda), na strhujícím zážitku mají ale podíl i další herci (resp. herečky), precizní režie a vlastně i všechny ostatní složky filmu. Přiznávám, naprosto mě to emočně sejmulo. Podle mě film není jen o balancování na hraně chudoby v dnešních "vyspělých" zemích, ale i o balancování na hraně mužské role v dnešním genderově "stále rovnoprávnějším" světě. - Bereme tak nějak za samozřejmé, že se ženy domáhají svých práv, lepšího postavení, atd. Už nám ale nedochází, že někomu zase ty možnosti a ty pozice ve společnosti ubydou. Mužům. Nikdo se nad tím nepozastaví; očekává se, že muži vše zvládnou levou zadní, s každým zaškobrtnutím že se snadno vyrovnají. Tohle je příklad, že tak jednoduché to není. Do budoucna má západní společnost důležitý úkol: všímat si té narůstající tíže na mužských bedrech a přestat vyžadovat jen nechybující alfa samce. Pokud tedy jednou nechceme být v šoku z toho, jak zástupy donedávna vzorných taťků končí na psychiatrii. ()
V prípade, že je to na hrane, odporúča sa jediné: Zatloukat, zatloukat, zatloukat. Odpadnú tak zbytočné starosti so zháňaním nájomného bytu, ktorý v celom meste ani nie je možné zohnať, alebo odpadne degustácia bezdomoveckej polievky. V tomto nereálnom a nudnom filme hrdina nič nedodrží a aj tak to vyzerá, že to dopadne dobre. ()
Galéria (42)
Fotka © Medusa Distribuzione
Reklama