Reklama

Reklama

Masakr nastřelovačkou

(neoficiálny názov)
  • USA The Nail Gun Massacre (viac)

Obsahy(1)

Poté, co je mladá dívka znásilněna skupinou stavebních dělníků, je na hříšnících rozpoutána krvavá odplata zprostředkována nastřelovačkou hřebíků. Podaří se doktorovi a šerifovi odhalit neznámého mstitele? (nooly)

Recenzie (16)

pornogrind 

všetky recenzie používateľa

Nízkorozpočtová amatérská záležitost která na mě působila tak, že si parta známejch řekla, že natočí film. Kde nejsou důležitý herecký výkony, dialogy, nehledě na logiku. Hlavně, že tam bude nějaká nahota a vysokej bodycount. A to se taky povedlo. Na tenhle svým způsobem raritní kousek jsem měl zálusk už pěkně dlouhou dobu a jsem rád, že jsem se k němu konečně dokopal. Věděl jsem co od filmu můžu zhruba očekávat takže z výsledku zklamanej nejsem. The Nail Gun Massacre nastřeluji 3hvězdy. ()

Teardown 

všetky recenzie používateľa

The Nail Gun Massacre je přesně ten typ, kde nesmíte řešit proč, co a jak a musíte se nechat pouze unášet prosťoučkým tokem amatérského řádění, které ho je tu na rozdávání. Tuna klišé jde ruku v ruce s přehrávajícími neherci, logické lapsusy nespočítáte na prstech svých končetin, ale to nevadí, hlavně když je dostatek hřebíků a krev stříká proudem. Film pouze pro zaryté fandy, ostatní raději ruce pryč. ()

Reklama

majo25 

všetky recenzie používateľa

Nízkorozpočtová záležitosť, z ktorej lacnotu cítiť na sto honov - od réžie cez scenár a hudbu až po hercov. Najhoršie sú však na tom dialógy, ktoré znejú, ako keby vznikali priamo na pľaci. Tvorcovia nemali ani na normálne policajné auto, masakrálne masové vraždy rieši jeden poliš s doktorom, čo potom čakať od spracovania, kde klince v obetiach sa trasú, pretože jasne vidno, že sú z gumy. O atmosfére či aspoň napetí nemôže byť preto ani reči. Hudba s rôznymi pazvukmi je rovnako šuvix. Toto nie je ani céčko, ale rovno déčko. Je to tak na hranici pozerateľnosti a nebyť pár nahotiniek, asi by si film zaslúžil odpadové hodnotenie. ()

HareS 

všetky recenzie používateľa

Ďalšia skvostná perla vylovená z osemdesiatkovej direct-to-video zetkovej produkcie, v ktorej vďaka využívaniu nonsensu ako ústredného naratívneho motoru prebiehajú nadmieru osobitým spôsobom vpašované grify. "Masaker klincovačkou" je nesúdržný camp rozsahu percepčnej atómovky evokujúci rozprávanie naliateho štamgasta kdesi v izolovanom vidlákove. Otagovať ho sloganmi typu „strata súdnosti“, „prestrelenie miery“ či „David A. Prior by ejakuloval“ je výstižné, ale zároveň príliš vágne a lenivé na to, aby to o čomsi vypovedalo. Rozprávanie pozostáva z línie nepretržitého mordovania anonymných postáv, ktoré sa húfne ženú do odľahlých priestorov texaského redneckova, aby si odžili svojich niekoľko minút a takisto z línie tvorenej dedukciou nevyvierajúcou z informačného rozsahu narácie, ale cicanou z prstov groteskne estrádnej dvojice karikatúr šerifa a doktora. Ide o priezračne číry koncept autorského nasadenia napusteného všeobopínajúcou premrštenosťou, v ktorej má obe naratívne línie zväzovať len akési neviditeľné tenké spojivo. Nesúdnosť je utvrdzovaná aj počtom obetí, ktoré má na konte útočník narábajúci s nastrelovačkou klincov, naviac zaopatrený patrične zdramatizovaným, futuristickým hlasovým doprovodom. Zabíja sa neustále a krotenie, ktoré by platilo v produkcii pre kinodistribúciu, v produkcii pre videotrh absentuje. "Masaker klincovačkou" v podstate pristupuje ku kinematografii spôsobom Tarantinovho "Auta zabijak". Ten vo svojom podiele spoločného fake double feature projektu s Robertom Rodriguezom kĺbi slasher s carsploatačným a sexploatačným kinematografickým úzusom a opäť pácha neviazané výrazové posuny oproti citovaným archetextom. Tarantinov tradičný autorský trademark stojí na prevzatí istých kľúčových prvkov referovanej kinematografickej tradície aktuálnej v jej dejinne zašlej etape, ktorú Quentin posúva ZA ňu samotnú a významovo ju revizionisticky zasadzuje nad jej niekdajší rámec. Preto v "Aute zabijak", reboote slasheru, môže byť subžánrové garde obrátené a ženy sa tak stávajú aktívnymi činiteľkami, s čím slashery nikdy na významnej úrovni neoperovali. Spriazneným spôsobom, ale 22 rokov pred Tarantinom, pracujú dvaja filmoví nadšenci Terry Lofton a Bill Leslie pri výstavbe svojho neumětelstvom pokropeného, entuziasticky fušerského výplodu "Masaker klincovačkou", ktorý predstavuje eklektický cocktail konceptov rape and revenge a slasheru. Rape and revenge produkcia 70. rokov nadväzovala na druhú vlnu feminizmu, v ktorej sa feministické aktivistky zapríčinili o analýzu patriarchátu a z emancipácie volebných práv príznačných prvej vlne prešli k súkromnej emancipácii, predovšetkým tej v sexuálnej sfére. Znásilnenie sa konečne stalo nie podružným, ale primárnym prvkom rozprávania až práve v súdobej kinematografii, kedy začína byť spájané s aktom pomsty. Vtedajšia exploatačná rape and revenge produkcia ženu stavala do pozície aktívne konajúcej postavy rozhodnutej páchať vendetu na machistických prasákoch uspokojujúcich svoje neskrotiteľné atavistické pudy. "Posledný dom naľavo" Wesa Cravena produkovaný pre grindhouse a drive-in kiná ešte predstavuje produkciu, v ktorej sú konateľmi ústrednej odplaty rodičia jednej zo znásilnených a následne zavraždených dievčat. "Thriller - drsný film" Bo Arne Vibeniusa a "Pľujem na tvoj hrob" Meira Zarchiho už prezentujú ženy ako agilné postavy rozhodnuté konať. V prvom prípade procedurálnym, v tom druhom až naturalisticky rituálnym spôsobom páchajú na mužoch testujúcich si na nich svoju virilitu, veľmi nevyberavú a dôkladne naplánovanú pomstu. Abel Ferrara v impozantnej produkcii "Ms. 45" do rape and revenge konceptu v roku 1981 vpenetroval odvetu na tak radikálnej a genderovo nekorektnej úrovni, že jej ústredná hrdinka v závere navlečená do mníšskeho rúcha kynoží v súdobom New Yorku celý mužský rod, ku ktorému nenávisť podnietilo jej dvojité znásilnenie. Slashery však, na rozdiel od rape and revenge filmov, boli zodpovedné za nespočetné obviňovania feministických hnutí z mizogýnie ich autorov. V roku 1983, teda koncom zlatého obdobia amerického slasheru, nakrútila Amy Holden Jones ako reakciu na podobne kritické vpády subžánrovú paródiu "The Slumber Party Massacre" na základe scenára feministickej aktivistky Rity Mae Brown. Zámer však nebol dobovým diváctvom dešifrovaný a ich vzájomný film je v tomto smere ojedinelým ukazovákom. "Masaker klincovačkou" si zo zmieňovaných kinematografických smerov vynaliezavým spôsobom uťahuje a ich znaky mixuje v celovečernej propagácii slovíčka hyperbola. Z prvej subkategórie exploatačnej kinematografie, zo slasheru, preberá nastrelovačku klincov ako nástroj slúžiaci k deštrukcii postáv, z tej druhej zase proces pomsty. Zásadným faktom ovšem je, že konvenčné znaky oboch uvedených prevracia, respektíve premršťuje a vytvára svojrázne babrácky drahokam. V prípade rape and revenge sa navracia ku Cravenovmu iniciačnému dielu, pretože hoci je znásilnená žena, nie je to priamo ona, kto sa mstí. Slasherové konvencie sú takisto pozvoľna nahlodané vraždami páchanými nielen na obetiach, pri smrti ktorých je ešte adekvátne hovoriť o akejsi zabijakovej motivácii, ale aj na tých, kde vraždenie plní výlučne funkciu diváckej atrakcie a vraždy sú servírované v mimoriadne zbesilej kadencii, kedy si rozprávanie samé sebe okázalo podlamuje nohy. Vzniká tak prehnane nesúrodá zmes, v ktorej permanentná spektakulárnosť flirtuje so všadeprítomnou, subtílnou preexponovanosťou. Subtílnou do tej miery, kedy sa najväčším indikátorom kvality znovu a opäť stáva divácka rozkoš navodená práve mimoriadne nekonzistentným zopnutím vzájomne nefunkčných a nezladených motívov a prvkov umiestňujúcich film na piedestál nadmieru výživného videotrashu a mäsitej perlorodky s grandiózne predimenzovanými dialógmi, ktoré vás ako centrifúga zarazia do sedadla a preženú mimoriadne blúznivým fanovským univerzom. On: „Idem skontrolovať steaky, daj si bikiny a príď za mnou.“ Ona: „Oci, nehoria ti steaky?“ () (menej) (viac)

darkrobyk 

všetky recenzie používateľa

Standardní slasher plný krve a hřebíků. Není to přímo Naplivu na vaše hroby, ale něco podobného. Akorát zde zařve mnohonásobně více lidí, dokonce je větší počet těch, co se znásilněním neměli přímo nic společného (někdy ani zprostředkovaně, tedy že by byli z příbuzenstva nebo kamarádi). Dost se zde sexuje, ovšem většina hereček jsou takové vočuchané chryzantémy. Alespoň ale mají prsa.... Hřebíkový nastřelovač si nejdříve vybírá jen chlapy, pak se zaměřuje na kopulující dvojice, vesměs v lese, a skončí u samotných žen. Divák se třeba dozví, že sex v autě vyžaduje téměř akrobatický výkon, tudíž je zdánlivě lepší sex na autě....dokud vás nezasypou hřeby. Pomíjím nelogičnosti, jako třeba co se stalo s chlapem, který zůstal v lese přibitý u stromu za ruce, jelikož tady šlo v prvním plánu o mordy. Místy psychadelická muzika, les a krev. Prostě klasická osmdesátka, která vcelku rychle uteče. Znám daleko horší... ()

Galéria (21)

Reklama

Reklama