Reklama

Reklama

Komisár Clouseau na stope

  • Slovensko Inšpektor Clouseau na stope (viac)
Trailer

Obsahy(1)

Inšpektor Clouseau je poverený vyšetrovaním vraždy španielskeho šoféra Miguela, z ktorej podozrivá jeho milenka, komorná Maria. Zamiluje sa do nej na prvý pohľad a nič ho nedokáže presvedčiť, že krásna a krehká žena je vrahyňou. Miguel však nebude poslednou obeťou. (STV)

Videá (1)

Trailer

Recenzie (196)

Chrustyn 

všetky recenzie používateľa

Ačkoliv je komisař Clouseau podobně legendární jako takový Frank Drebin jeho eskapády mě nikdy nenadchly natolik abych snímky s tímto nemotorným ale v jádru geniálním policistou obdivoval. Příliš jednoduchý humor a minimum vyloženě skvělých scén mě bohužel nedostaly natolik abych se od srdce zasmál, což já rád. Petera Sellerse mám radši v dramatičtějších úlohách, ačkoliv právě role komisaře Clouseaua ho proslavili u širšího okruhu diváků. ()

otík 

všetky recenzie používateľa

Druhé pokračování série filmů o Clouseauovi. Pravý Clouseauovský film včetně mileneckých trapasů, zápasů s Katem či mraky mrtvol, které místo Clouseau padají jako hrušky ze stromu. A samozřejmě fantastický Herbert Lom jako komisař Dreyfus, který pomalu ztrácí zdravý rozum i své zdraví. Parádní komedie, které by ale svědčily střihačské nůžky a ubrat cca 10 min. ()

Reklama

tron 

všetky recenzie používateľa

„Škrtni sluha, napíš majordómus.“ Sequel, či skôr jeden z historicky prvých spin-offov? Ono je to asi jedno, ale OK, oficiálne máme samozrejme dočinenia s dvojkou a to napriek tomu, že by sme v nej márne hľadali ako lukratívny diamant, tak Davida Nivena a spol. Ústrednú rolu si naplno prebral „šialený“ Peter Sellers, ktorého inšpektor Clouseau je vskutku nezabudnuteľná persóna. Povedal by som, že je to roztržitý génius, ale on vlastne vôbec nie je geniálny. Geniálne roztržitý bol Columbo. Clouseau (a nejaký Frank Drebin) sú proste len idioti. Dvojka vtrhla do kín síce len rok po jednotke, ale nevyzerá ako dvojka, ale skôr ako šestka. Nikto nevysvetlí koniec jednotky, kde to mal Clouseau namierené do basy. Zrazu je bez jediného vysvetlenia normálne stále zamestnaný u polície a vyšetruje (ehm, „vyšetruje“) prípady, jeho nadriadeným je Dreyfus (v maniakálnom podaní užívajúceho si Herberta Loma), o ktorom v jednotke nebola ani zmienka a rovnako tak nie je v dvojke pre zmenu zmienka o legendárnom diamante z prvej časti. Dvojka sa každopádne nevolá Ružový panter na stope, ale Komisár Clouseau na stope, takže je to (asi) pochopiteľné. Prekvapivé je, že síce aj dvojku otvárajú kreslené titulky, ale tentokrát v nich nevystupuje panter (zviera) a nie sú podmaľované nezabudnuteľným hlavným ústredným motívom typickým pre sériu. Tým sa narúša jej trademarkovosť, na druhej strane sa trademarkom stáva výskyt komorníka Kata, ktorý má s Clouseauom absurdnú dohodu o vzájomnom útočení v najnevhodnejších okamihoch a ktorý prirodzene v jednotke nebol. Ono je pozoruhodné už to, že francúzsky policajt má ázijského komorníka, všakže. Kým ako puberťák som sa v 90. rokoch neskutočne bavil na akčných eskapádach práve medzi Clouseauom a Katom, keď som si dal reprízu v r. 2023, kedy som oslávil sladkých 42, už mi bolo chudáčiska ázijského mladíka ľúto za to, aké drastické (nejeden raz riadne zákerné) nakladačky od svojho... šéfa?... dostával. Kvôli TOMUTO odišiel z Ázie? Vravel som si, že ho to určite muselo riadne bolieť. Scenár je pomerne beštiálny, diabolsky fúzatý Peter Sellers si všetky scény kradne bez jedinej výčitky svedomia pre seba a od decentnej jednotky sa dištancuje do takej miery, že vám možno ani nenapadne, že bláznivá dvojka má niečo spoločné s pomerne noblesnou jednotkou, ktorá bola ležérnou (lež na môj vkus nudnou) krimikomédiou. Napr. na konci sa len tak mimochodom odohrá masová vražda a vlastne z toho nie je priamo v deji nič vyvodené. Opatrne v dvojke vystrkujú rožky Clouseauove kultové prezliekania a masky, čo v jednotke fakt nebolo a naplno to prepuklo až v neskorších častiach. K scenáru sa mi pravdupovediac nechce vyjadrovať, hlavný zločin je len o čosi menej nezáživný ako v jednotke, ale kožu tomu (celému) zachraňuje práve šialený Sellers, ktorý nám nedovolí vydýchnuť si. Jeho spôsob vystupovania z auta, nastavovanie času, vyrážanie zamknutých dvier, návšteva nudistického rekreačného horského strediska alebo dementno-geniálno-rafinované vypočúvacie praktiky, to je niečo, čo príliš nezostarlo ani po desaťročiach. Skvelé je, že Sellers ani na okamih nevypadáva z úlohy, nech sa okolo neho deje čokoľvek a fakt neviete, či je blbec alebo skvelý policajt (zrejme to prvé, ale občas motyka vystrelí, viď. konverzačné finále so všetkými podozrivými v jednej miestnosti á la Poirot). Jeho dominanty výkon podtrhávajú herci z vedľajších úloh, ktorí dokázali majstrovský kúsok: tváriť sa pri jeho bláznivom vyčíňaní smrteľne vážne, ako keby hrali v antickej dráme, čo je v komédii vždy super. Ak sa nemýlim, tak Sellers neoficiálne dosť zasahoval do písania scenára a predpokladám, že i samotného natáčania a pravdupovediac to tak aj vyzerá: ukradol si pre seba čo vládal, všetko a všetkých odsunul na vedľajšiu koľaj a šéfuje tomu ako King Kong džungli na Ostrove lebiek. Na scenári sa mimochodom spolupodieľal William Peter Blatty, lebo veď koho iného najať na scenár krimikomédie, ak nie budúceho autora satanom posadnutej puberťáčky  masturbujúcej krucifixom? Trvalo až štyri roky, kým vznikla trojka, bola to ale riadne čudná trojka, keďže štúdio nemalo chuť stať sa rozhodcom medzi v tej dobe znepriatelenými Edwardsom a Sellersoma  tak oboch hodilo cez palubu a trojku nielenže nerežíroval Edwards, ale Clouseaua v nej hral Alan Arkin, čo je pri všetkej úcte k Alanovi možno jedno z najhorších pre-obsadení v dejinách kinematografie. () (menej) (viac)

MarekT 

všetky recenzie používateľa

Podle očekávání musím udělit pět hvězd. Sellers dostává onen prostor a tak se každá scéna s ním stává těžko zapomenutelným zážitkem. Sice tu už je i Herbert Lom (Dreyfuss), no moc mě teda nepřesvědčil, zato Burt Kwouk jako Clouseauův přítel Kato báječně hlavní hvězdu doplňuje. Hlášek tu není tolik, kolik bych čekal, zato vizuálními gagy je snímek doslova přecpán, což je samosebou jen dobře. Poslední půlhodina se sice nese ve vážnějším duchu, i tak se nemohu přemýšlet o tom, že bych napsal, že jsem se během sledování nebavil. Jinak nevím, jestli by se měl tento film porovnávat s Růžovým panterem vznikuvším o rok dříve - s tímto filmem má společného akorát Clouseaua. "Podívej se, co jsi udělal! Teď mám Afriku na celé ruce." ()

MM11 

všetky recenzie používateľa

Ano, jednoznačně vyzrálejší a schopnější než první díl. Prostor pro Sellerse je v podstatě bezbřehý a záleží jedině na originalitě scénáristů, jak s jeho úžasným talentem naloží. V takovém případě je režisér statista a jediná jeho práce je nekazit rutinu. To sebedůvěrou hrdého Edwardse pořádně zamávalo, a když k tomu připočteme aroganci a manýry zlaté hvězdy.... Divíte se ještě systému pokračování téhle proslulé série připomínající spíš bitevní pole? Nad tím však ať nikdo nezoufá, zákulisní tahanice Vás při sledování ani nenapadnou. Budete se totiž skvěle bavit. ()

Galéria (38)

Zaujímavosti (11)

  • Komisař Clouseau na stopě je podle žebříčku Amerického filmového institutu jednou z 50 nejlepších filmových komedií všech dob. (mar48)

Reklama

Reklama