Reklama

Reklama

VOD (1)

New Orleans uprostred zúriaceho hurikánu Katrina. Detektív z miestneho oddelenia vrážd Terence McDonagh zachráni väzňa pred utopením, ale zaplatí za to neznesiteľnými bolesťami chrbta, ktoré zvláda len s pomocou silných liekov. Z akcie si odnesie povýšenie a slušnú závislosť. Napriek tomu je z neho o pár rokov jeden z najlepších vyšetrovateľov v okolí. Počas vyšetrovania brutálnej masakry rodiny afrických prisťahovalcov zo Senegalu sa dostane na stopu miestneho drogového dílera. Očitý svedok vraždy sa pre neho stane nepohodlným a Terence ho má chrániť. Lenže Terence zrazu nevie, či má riešiť seba, korunného svedka alebo problém svojej lásky, luxusnej prostitútky Frankie, ktorú zmlátil klient. Jeho život sa dostáva do veľmi nebezpečnej špirály a je otázne, či ešte dokáže zaradiť spiatočku... (TV JOJ)

(viac)

Videá (2)

Trailer

Recenzie (526)

nunka 

všetky recenzie používateľa

Špatnej polda nie je ničím výnimočne strhujúcim. Je to poriadne oldschool krimi, tváriace sa vážne s ponurou temnou atmosférou, v popredí s výdatne fuckujúcim Nicolasom Cageom, pohybujúcim sa na hrane zákona. Po stránke formálnej tomu chýba kompaktnosť a keby hlavným hrdinom nebol Cage, snímok by zostal fádny a prázdny. ()

Jordan 

všetky recenzie používateľa

"Message? There´s no message. If I wanted to say some message, I would send SMS or e-mail." Niečo také vraj odpovedal Herzog nejakému novinárovi, ktorý s ním robil rozhovor a opýtal sa ho na margo filmu Bad Lieutenant "Whats the message of this film!" V poslednej dobe som zaregistroval niekoľko vetiev vo filmovej guilty pleasuer. Buď je to akčný smer (Taken, CRANK), comixová štylizácia (Kick-Ass), alebo - nazvime to pre výstižnosť - "tarantinovka" (Basterdi, Death Proof). A zrazu prišiel pán Herzog a vytrel Američanom na ich vlastnom dvorčeku kocúra. Neskutočne dobrý film! Cage po dlhej dobe v hereckej forme hraje ako kráľ, Mendes vo svojej "forme" predvádza sexepíl a tento drzý Nemec sa s divákom hrá ako mačka s myšou. Po Angel Hearte ďalší vynikajúci americký neonoir z prostredia južanského New Orleansu (aj keď oba filmy sú každý výrazne niekde inde). Popri tom bonusíky ako Fairuza so sexy telíčkom, rôzne plazy, výborná hudba a naozaj skvostné scény a dialógy. "I'll kill all of you. To the break of dawn. To the break of dawn, baby." ()

Reklama

FlyBoy 

všetky recenzie používateľa

V záplave irelevantných chrachľov a zbabelo variovaných slov ako špatný-hlúpy-zmätený, mi nedá nepoznamenať, že tieto ukvapené úsudky netreba brať až tak vážne, nevypovedajú totiž o ničom predmetnom (!), len degradujú a potvrdzujú vlastnú scestnosť a obmedzenosť. Neberte to ako úmyselný atak na ktoréhokoľvek z Vás, no zopár neopodstatnených príspevkov-patvarov ma žiaľ nenecháva pokojným, preto ak niekto aspoň trochu stojí o odchylné nazeranie na tento unikát, nech číta ďalej._______Prekvapujúci vianočný darček zabalený do čierneho baliaceho papiera s mašličkou snehovo bielou (treba prenesený význam?), ktorý doporučujem rozbalovať pozorne, šetrne a so zdravým nadhľadom. Stavím sa, že ak k tomu pristúpite takto, navyše do kontajnera zahodíte predpojatie vôči nadmernému užívaniu tvrdých drog, stokárskemu ruchu New Orleans či televíznemu mlženiu cez krokodýlie i leguánske výstupy, tak si tento dekadentný obsah hlboko zamilujete a budete ho chcieť ukazovať okoliu s vedomím, že im sa páčiť nebude. Priznáte jeho poruchovosť a neúplnosť, lenže Vás k nemu bude viazať puto osobného charakteru, ktoré tieto slabiny odstrčí ďaleko do úzadia a zviaže Vás štýlom nepekne hrubým, ale nečakane rajcovným. Pôjde o vzťah slovami nedefinovateľný, založený na reciprocite a vzájomnej tolerancií, preto kto sa ešte neunudil k smrti nech pokračuje v ďalšom odstavci.______Vy ste sa vlastne ešte nedozvedeli čo je dnu, že? Takže poďme na to podľa dôležitosti odzadu. Je tam dračica Eva Mendez, ktorá nadväzuje na svoje zriedkavo prijateľné výkony ako napr. u “We own the night” a roličku eskortnej spoločníčky zvláda s bravúrou, je sexi, dokonca aj hrá a v práve vymyslenej kategórii LSMCH (Less Skill-More Chill) získava cenné body. Je tam posmelený Nicola(u)s Cage, ktorý sa predsa len preberá z notorickej opice z Las Vegas a fľasky páleniek zamieňa za kôpky koksu, šluky cracku a nechcené ochutnávky heroinu. Ako problémový detektív-egocentrik s boľavým chrbátom, s náchylnosťou na hazard, s labilnou povahou vyšetruje vyvraždenie senegalskej rodiny a tým ako priznačne prehráva, dostáva sa tak opäť na (asi skôr) dočasné herecké výslnie. A je tam aj to nehmatateľné ako old-school, neo-noir, duch Lyncha, ďalej tiež nelichotivé paralely s reálom prepierajúce pojmy ako skazenosť, zákernosť, korupčnosť, ale zároveň aj uletené slovné výmeny, netušené prípadové odbočky a takisto zámerná a účelová hyperbolizácia, ktorú mnohí zjavne nezaregistrovali. Odvážnym čitateľom ďakujem, že sa dočítali až sem a za ich vytrvalosť im v treťom, poslednom odseku ponúkam stručné stanovisko týkajúce sa darcu._______Warner Herzog je veterán-macher, ktorého know how má (nielen pre mňa) vysokú úroveň a takéto drzé ozvláštnenie krimi žánru len posiľuje jeho kredibilitu. Nebojí sa ísť na hranu-hrotiť, ale (aj keď sa to niekomu nezdá), za pomyselnú mieru únosnosti nezachádza. Dokazuje, že aj nekompaktným/nepresahovým dielom sa dá zatieniť sterilita nepoučiteľných filmárov a nepochopenie más. Počína si obdobne ako Cronenberg a jeho „Bad Lieutenant“ zlým rozhodne nie je, zlo zosobňuje a ešte pri tom stíha byť kurevsky škodoradostný. Objektívne (existuje vôbec niečo také?) za isté štyri, ale kvôli tomu príšernému podhodnocovaniu pálim protekčných päť. "Shoot him again. What for? His soul is still dancing." () (menej) (viac)

Dudek 

všetky recenzie používateľa

Terence McDonagh, postava, o které se mluví jako o znovuzrození Nicolase Cage. Zvláštní, řekl bych, vzhledem k tomu, že předvedený herecký projev se příliš neodlišuje od jeho standardu. Vnímání diváka je tu ovšem soustředěno na splynutí herce a role, které dopadlo na výtečnou. Poručíkova pomatená mysl si přímo žádá přehrávajícího jedince s nekonzistentními výkony. Cage tedy sice vychází jako relativní vítěz, ale příslib do budoucna bych v tomto snímku nehledal. Za to Werner Herzog je pro mě tvůrcem, kterému je potřeba se i nadále věnovat. Ve svém nejnovějším počinu předhazuje divákovi snímek se spletitým dějem, kde se jednotlivé linie vzájemně proplétají a doplňují. To by samo o sobě nejspíš nebylo nijak zajímavé, kdyby tvůrci každé takové dějové linii – ať je sebemenší – nevěnovali ohromný prostor, ve kterém se sama rozvíjí, resp. žije vlastním příběhem. Příkladem budiž zdařilá část se sázkařem, která zpočátku vypadá jako slepá ulička, ale postupem času na sebe nabalí další dějové peripetie, resp. část, kdy se McDonagh vydává požádat jiného veřejného činitele o „laskavost“. Snímek se díky tomu odvíjí poměrně dynamicky, neboť divák příliš neví co očekávat (od filmu ani McDonagha!), která postava z minulosti se vrátí, či které ze záplatek se bude věnovat více prostoru. Za problematickou část považuji zejména konec. Líbí se mi, že největší hajzl z celého snímku, zfetovaný (!) McDonagh, odchází jako jednoznačný vítěz, ale jsem trochu znechucen z návratu zachráněné postavy ze začátku filmu. ()

predators 

všetky recenzie používateľa

No teda potěš, jestli má toto být "z mrtvých vstání" Nicolase Cage! Jeden skok tam, druhý zase támhle a do toho nějaká ta čára. To celé pětkrát, netřepat, promýchat lžičkou a je zaděláno na skoro průměrnou kriminálku. Dobrá tedy, zvedneme sledovanost tím, že do hlavní role obsadíme Cage, který má s podobnou tématikou již nějaké zkušenosti. A snad ani nebude vadit, že jeho hlas a všechny dialogy uspí kohokoliv, když před tím vypijeme litr kávy. I tak se mi už dlouho nestalo, abych u jednoho filmu usnul 2x. 10% ()

Galéria (46)

Zaujímavosti (15)

  • V rozhovore pre The Guardian v júni 2008 Abel Ferrara, ktorý režíroval a bol spoluautorom pôvodného filmu (1992), povedal, že zistenie, že jeho film sa prerába, bol „strašný pocit, ako keď vás okradnú“, a že tí, ktorí sa podieľajú na tomto remaku, „by všetci mali zhorieť v pekle“. Tiež sa čudoval, ako Nicolas Cage "dokonca môže mať odvahu hrať Harveyho Keitela" a scenáristu Williama M. Finkelsteina označil za idiota. (Arsenal83)
  • „Scéna tancujúcej duše“ je zjavnou poctou Herzogovej ranej klasike Stroszek (1977), ktorá obsahuje ikonickú scénu tancujúceho kurčaťa v podaní presne tej istej piesne Sonnyho Terryho „Old Lost John“. (Arsenal83)
  • Film sa pôvodne odohrával v New Yorku, ale Nicolas Cage zmenil prostredie na New Orleans, aby mestu pomohol po hurikáne Katrina. (Arsenal83)

Súvisiace novinky

Z filmu Bad Lieutenant vznikne franšíza

Z filmu Bad Lieutenant vznikne franšíza

13.07.2021

Kdysi dávno existovaly plány učinit z drsné krimi Bad Lieutenant/Poručík s Harvey Keitelem v hl. roli filmovou sérii. Snímek z roku 1992 měl sice přísný mládeži nepřístupný rating, diváky si však… (viac)

Nicolas Cage přichází o zrak

Nicolas Cage přichází o zrak

26.01.2014

Těžko říci, jestli má Nicolas Cage špatného agenta, nebo už o něj přední hollywoodští filmaři nemají takový zájem, pravdou ale je, že v poslední době jde oscarový herec z jednoho průměrného žánrového… (viac)

Reklama

Reklama