Reklama

Reklama

Letecké katastrofy - Season 20 (2020) (séria)


Ľadový pád (S20E06)

(epizóda)
  • Česko Mrazivý sestup (viac)

Obsahy(1)

18. mája 2011. Let 5428 spoločnosti SOL Airlines odštartoval z argentínskeho Neuquenu a smeroval do mesta Comodoro na patagónskom pobreží. Piloti si čoskoro všimli, že na dvojmotorovom turbovrtuľovom lietadle sa usadila námraza. Najskôr sa pokúsili vystúpiť do výšky 5 800 metrov, kde by nižšie teploty zabránili vzniku námrazy na povrchu lietadla. Vietor sa však zhoršil a prinútil ich zostúpiť. Piloti si mysleli, že vo výške 4 200 metrov sa námraza na trupe lietadla prirodzene roztopí. Počas klesania sa však lietadlo prudko naklonilo a prešlo do náklonu. Posádka sa pokúšala ovládať riadenie, ale lietadlo prešlo do stúpavého letu, zrútilo sa do púštnej kotliny a explodovalo. Na odľahlé miesto nehody okamžite vyrazili záchranné tímy, ale všetkých 22 ľudí na palube zahynulo. Z turbovrtuľového lietadla toho veľa nezostalo. Argentínski vyšetrovatelia začali skúmať vrak lietadla. Hlboký kráter naznačoval, že lietadlo dopadlo na zem pod strmým uhlom, a po dôkladnej identifikácii jednotlivých častí bolo jasné, že lietadlo dopadlo neporušené s oboma spustenými motormi. Pri kontrole záznamov o údržbe sa zistilo, že príkaz na zachovanie letovej spôsobilosti, ktorý vyžaduje kontrolu spodnej strany vrtuľových listov, nebol vykonaný. Hoci sa ako hlavný podozrivý objekt ponúkali nezistené trhliny, trosky jednoznačne potvrdili, že vrtule sa v čase nárazu otáčali správne. Vyšetrovatelia sa zamerali na poveternostné podmienky v čase nehody. Podľa meteorologických údajov let 5428 prelietaval stredom studeného frontu, na ktorom sa tvorila silná námraza. Keďže však letisko nemalo 24-hodinovú meteorologickú službu, letový dispečer poskytol posádke päť hodín starú správu, v ktorej sa nesprávne uvádzalo, že môžu očakávať len slabý mráz. Ďalej bolo potrebné zistiť, či si piloti boli vedomí aktuálnych podmienok a či prijali vhodné opatrenia na zabránenie vzniku námrazy. Odmrazovací systém lietadla Saab 340 pozostáva z nafukovacích gumových rukávov na nábežných hranách krídel. Vyšetrovatelia potrebovali zistiť, či systém fungoval... (TV JOJ)

(viac)

Recenzie (2)

Sa.sa 

všetky recenzie používateľa (k tomuto seriálu)

Piloti neměli výcvik na let v namrzajícím prostředí... :(( Navíc simulátor to neměl v nastavení a neuměl to :((  Doporučení: Zahrnutí nouzových situací do výcviku... Chudáci vůbec nevěděli co dělat a odneslo to 22 lidí životem... Njn jak již dáno vše se děje až po... :/ ()

Arsenal83 

všetky recenzie používateľa (k tomuto seriálu)

Opäť ďalší príklad, že juhoamerické, ázijské či africké aerolinky treba ignorovať. Výcvik pilotov je tam totiž na úrovni stavania lietadielka z lega. Vôbec nereflektujú na novoty, neoznámia ich kompetentným a potom tí chudáci nevedia, ako majú v nebezpečnej situácii reagovať. ()

Reklama

Galéria (10)

Zaujímavosti (1)

  • V súvislosti s námrazou je zmienená nehoda letu Comair 3272, ktorému sa už venovala epizóda Smrtiaci mýtus. (ČSFD)

Reklama

Reklama