Letecké katastrofy - Season 21 (2021) (séria)
Obsahy(1)
Let 610 spoločnosti Lion Air bol pravidelným vnútroštátnym letom z medzinárodného letiska Soekarno-Hatta v Jakarte, ktorý smeroval na letisko Depati Amir, Pangkal Pinang v Indonézii. 29. októbra 2018 sa Boeing 737 MAX na tejto trase zrútil do Jávskeho mora 13 minút po štarte, pričom zahynulo všetkých 189 cestujúcich a členov posádky. Bola to prvá veľká nehoda nového lietadla Boeing 737 MAX, predstaveného v roku 2017, a najvyšší počet obetí zo všetkých nehôd alebo incidentov zahŕňajúcich celý Boeing 737, Original, Classic, Next Generation alebo MAX. Pri pátraní a záchrane indonézskej vlády sa čoskoro našli trosky a ľudské pozostatky z oblasti širokej 280 km. Prvú obeť identifikovali dva dni po nehode. Záznamník letových údajov bol nájdený 1. novembra a obnovený na analýzu. Jeden člen dobrovoľného záchranného tímu zomrel počas záchranných operácií. Predbežné vyšetrovanie odhalilo vážne problémy s riadením letu, ktoré traumatizovali pasažierov a posádku pri predchádzajúcom lete lietadla, ako aj známky zlyhania snímača uhla nábehu (AoA) a iných nástrojov pri tomto a predchádzajúcich letoch, ktoré súviseli s konštrukčnou chybou zahŕňajúcou manévrovanie. V dôsledku toho Federálny úrad pre letectvo a Boeing vydali varovania a školenia pre všetkých prevádzkovateľov série MAX, aby zabránili tomu, že MCAS spôsobí podobné tragédie. Nehodu vyšetroval Národný výbor pre bezpečnosť dopravy (NTSC), ktorý zverejnil svoju záverečnú správu v októbri 2019. NTSC našiel deväť faktorov, ktoré prispeli k nehode, bez toho, aby medzi nimi určili poradie závažnosti. (TV JOJ)
(viac)Recenzie (4)
Jako já nejsem raketovej inženýr, ale dát do letadla záchrannej systém a neříct pilotům, že ho tam maj? To i náš spolužák ze základky, kterej si myslel, že 2x6 je autobus, by to udělal líp. Nechat poslat k zemi letadlo, protože se piloti perou s něčím, co jim chce pomoct, to je teda majstrštyk. Viděl jsem už hodně dílů Leteckejch katastrof, ale imbecilnější příčinu neštěstí si nepamatuju. ()
346 mŕtvych kvôli konštrukčnej chybe a nedostatočnému výcviku pilotov. Boeing to stálo desiatky miliárd dolárov, keďže 20 mesiacov MAX 737 nemohol vzlietnuť, ale má to väčšiu hodnotu ako životy? A bol niekto za to vôbec potrestaný? ()
Stačilo tak málo, proškolit řádně piloty, upozornit je na chování MCASu a nemuselo k neštěstím vůbec dojít. A i Boeing by to nakonec vyšlo levněji, než odstavit mraky letadel. Ale to by nesměli v Boeingu "předpokládat", že si piloti všimnou systému, o kterém neví. ()
Njn to je tak když je zisk upřednostňen před životy pasažérů, ale jak ukazuje tento seriál je to bohužel běžná praxe... Navíc když Boeing Max 8 přihlásil podvodem certifikace letadel...! Tak se člověk nesmí divit... Njn USA tam lze vše když je dostatek peněz a dokud nechcípají jejich lidi tak na vše a všechny serou 😢😢 Smutné ale realita ()