Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Príbehy s detektívnou zápletkou bezpochyby patria k obľúbeným žánrom. Pátranie po zločincovi stavia pred vyšetrovateľov rad dramatických no i nebezpečných situácií. Riziko sa stáva tým väčším, ak sa po stopách nebezpečného človeka nevydáva profesionálny team kriminalistov, ale súkromná osoba. To je aj prípad novinára Gavlasa z televízneho filmu ANONYM. Tento mladý súdničkár sa pri výkone svojho povolania dostane do nebezpečnej situácie. Anonym sa mu vyhráža smrťou, ak svoju profesiu neopustí. Gavlas tak musí riešiť nielen problém svojho osobného postoja k zásadám novinárskej profesie, ale predovšetkým musí odhaliť a zneškodniť utajeného protivníka. (oficiálny text distribútora)

(viac)

Recenzie (13)

javlapippi 

všetky recenzie používateľa

"Zrazu som si uvedomil, že byť komunistom znamená ísť tvrdo za vecou. Vo svojej robote. Každý deň. A nie starať sa stále o to, aby som mal krytý chrbát, aby ma nedaj boh niekto nekritizoval." Úspešný novinár Paulovič sa venuje písaniu súdničiek a zločinné jednanie od drobnej kriminality po skorumpovaných súdruhov riaditeľov popisuje s natoľko trefnou iróniou, až mu šéfredaktor dohovára a anonymovia posielajú výhražné listy. O tom, že sranda skončila ho presvedčí bombový útok na vlastnú osobu, po ktorom nasleduje pátranie po páchateľovi a prehodnocovanie vlastného života. Na svoju dobu výnimočný krimi thriller, kde sú okrem záberov spokojnej normalizovanej Bratislavy s taxíkom sa voziacou sexy papalášskou dcérkou Horváthovou aj temnejšie scény nočného života cigánskej galérky. Solídne herecké výkony, zaujímavý príbeh, dobrá hudba od Ursínyho, vhodne použitý dobový popík aj barová kapela, u mňa veľká spokojnosť za štyri pády na skodách. "Štvorka volá jedničku, dve fľaše budvaru, končím."  ()

kebom 

všetky recenzie používateľa

Zaujímavá bizarná záležitosť začiatku 80. rokov, ktorej dominuje dobová Bratislava, vcelku pohľadná Deana Horváthová a skvelá hudba Deža Ursínyho. Film zachraňuje posledná tretina, kedy dej dobre graduje. Žiaľ to sa nedá povedať o prvých dvoch tretinách, ktoré sú nepresvedčivé a nevtiahnu diváka do deja. Navyše opakovanie viet o vierolomnosti komunistov a o ich prenasledovaní akýmisi nepriateľmi štátu pôsobia dnes úsmevne, ale vtedy zjavne hrali na notu dobovým cenzorom. Navyše páchateľ je ľahko odhatnuteľný a divák si to tak nevychutná. Autori si zjavne vzali príklad z toľko populárnych a osvedčených kriminálok 60. rokov a skombinovali ich s vtedajšou novou vlnou kriminálnych filmov z Francúzska a USA. (Obnovená premiéra. Dvojka 11. 1. 2011) ()

Reklama

Peabody 

všetky recenzie používateľa

není to na tu dobu vůbec špatné a nebýt pár uliteb bohům v podobě recitace nějakých komunistických ideálů, což tam absolutně nezapadá, dal bych možná i 4. Paulovič je velmi dobrý, jako většinou, Deana nevalná jako většinou, ale zase jí není až tolik, krásná hudba, místy i velmi dramaticky využitá. Zápletka je vcelku standard (téma odpovědnosti novináře je ale nadčasové a mohlo by být dnes použito stejně), ale zpracování je nad dobovým průměrem, má to napětí, nějaké výbuchy, solidní práce, navíc ta kritika, že o malých podvodnících se psát může, ale o velkých ne, to na samém počátku osmdesátek ještě nebylo běžné, v české produkci TV si nic takového nevybavuji, to by Zelenka nepustil, myslím. ()

Dexter1 

všetky recenzie používateľa

Náhodou som si pustil STV2 a išiel v skutku zaujímavý film. To čo začínalo ako sledovanie osudov hláškujúceho novinára (v podaní skvelého Pauloviča) sa postupom času dostalo do kriminálky. Na rozdiel od iných obdobných kriminálok mi toto skôr pripomínalo talianske ako tuzemské kriminálky. Filmový zážitok umocňuje Ursínyho hudba a (ne)typický slovenský záver, ktorý sa snaží povedať aj niečo viac len než to, kto je páchateľom. ()

tron 

všetky recenzie používateľa

„Je horúca...“ – „Tak si ju fúkaj.“ Keď som kedysi videl slovenský pseudo triler z roku 1975 Šepkajúci fantóm o sériovom vrahovi v Bratislave, bol som sklamaný, že to bolo všetko možné (v prvom rade ale zlý film), len nie triler. Viem, očakávania, že na Slovensku vznikne plnokrvný mrazivý triler, sú úsmevné, ale televízny ANONYM z roku 1980 dokazuje, že nie nereálne. Príbeh rozpráva o sympatickom ale tvrdom novinárovi, ktorý si v článkoch neberie servítky a keď sa mu začne anonym vyhrážať smrťou, nastáva pre diváka vlna napätia. No dobre, preháňam. Ale potešilo ma, že konečne niekto na Slovensku nemal chuť chodiť okolo horúcej kaše a nakrútil triler, ktorý sa na nič nehrá. Samozrejme, nebol by to slovenský scenár, aby nás v ňom nezdržovali pre „hlavný“ dej zbytočné veci, ako je hrdinovo súkromie (načo ho mám riešiť v trileri?), komunisti a cenzúra. Ale ak máte aj vy pocit, že slovenský film akoby sa až HANBIL baviť nás, ANONYM by mohol milo prekvapiť. ()

Galéria (2)

Reklama

Reklama