Reklama

Reklama

Sbohem Dragon Inn

(festivalový názov)
  • Taiwan Bu san (viac)

Obsahy(1)

Poslední noc před uzavřením malého kina. Mladík vběhne dovnitř, aby se v sále ukryl před deštěm. Kino se zdá prázdné a bez života. Ale přece jsou tam nějací lidé. Anebo to nejsou lidé? (oficiálny text distribútora)

Recenzie (29)

honajz2 

všetky recenzie používateľa

Goodbye Dragon Inn má potenciál být dost zajímavým filmem, který lyricky vypráví o posledním večeru jednoho kina, ale ne vždycky to funguje, jak by mělo. Třeba to samotné finále, nějakých 15 minut do konce, to funguje dost dobře a má to takovou nostalgickou atmosféru (ale ty jo, tohle je v Tchaj-wanu malý kino? u nás je ještě mnohem menší, tady mají třeba záchod snad se deseti mušlemi a u nás je jich snad tři nebo čtyři), avšak někdy je to jenom prodlužování čehosi nezajímavého. Neustále chození majitelky (?) po trouchnivějícím kině fakt zajímavé není, to samé platí o tom snad čtyřminutovém chcaní na záchodech, nebo jak dlouho to trvalo. Nedivím se, že Ming-liang Tsai točí v dlouhých záběrech, přece jenom, on taky natočil nejmíň dva filmy o hrozně pomalu chodících mniších, ale někdy to není ono. Avšak, z Goodbye Dragon Inn si nějaké pocity odnáším, takže to prázdné nebylo ani náhodou. Vsuvka s dialogem (snad jediný, za celý film) o tom, že v SPOILER kině straší KONEC SPOILERU tomu taky nějaké grády dodala, škoda jen, že se to moc nerozvíjelo, dalo by se s tím pracovat fakt dobře. 3* ()

JohnMiller 

všetky recenzie používateľa

Ming-liang Tsai a jeho opäť statický. Má to ako všetky jeho filmy pomalí rukopis ktorý mi zatiaľ sadol iba pri Rebels of the Neon God. A po pravde ešte tu. Good Bye, Dragon Inn nemá nejako pevne stanovený príbeh, preto to nemusí každému sadnúť, skôr to zachytáva atmosféru starého kina ktoré prehráva boj s globalizáciou a digitalizáciou. Počas celého filmu sledujeme v kine hŕstku divákov ako sledujú Taiwanskú klasiku z roku 1967 Dragon Inn, ešte k tomu znudeného premietača a jednu postihnutú upratovačku. Zaujímavé je, že medzi návštevníkmi kina sú aj dve postavy so sledovaného filmu Dragon inn. a to, zostarnutý Chun Shih a Tien Miao. Od režiséra to bolo milé gesto, ktoré dodalo ešte väčšie čaro. Tak či onak. Pomalé tempo mi tu sadlo, atmosféra parádna.jeden z najlepších filmov tohto režiséra. ()

Reklama

HareS 

všetky recenzie používateľa

Melancholicko nostalgická clivota za nenávratnou etapou existencie jednosálových kín. Vitajte v Taipeii. V obrovskom kine. Tsai Ming-liang nám urobí ochotného sprievodcu cez záverečnú fázu života tohto starého kina. Posledných deväťdesiat minút pred jeho uzavretím, posledná noc pred pohltením a nasiaknutím Východu zničujúcou západnou kultúrou, prinášajúcou so sebou éru multiplexov. Nenápadné herectvo všetkých zúčastnených tvorí spoločne s takmer nehybnou kamerou kontemplatívne rozjímanie a smútok za zlatými časmi. Okresané dialógy až na samú dreň prezrádzajúce len to najpodstatnejšie, majú spoločne s minimom strihu a prázdnymi zábermi tendenciu pomalého vpíjania sa do hlavy publika, ktorého podiel na spoluutváraní príbehu je nemalý. Na rozdiel napríklad od "Chuti melónov" sa Tsai v "Good Bye, Dragon Inn" drží bližšie pri pevnej zemi a žánrovú hranicu má vopred jasne stanovenú a vymedzenú. "Dragon Inn", prelomový Kingov film, premietaný ako posledný v programe pred nezvratným rozkladom starého kina a zároveň symbolizujúci zármutok za koncom dávnej pred-digitálnej nemultiplexovej éry. Chun Shih a Tien Miao (obaja hrali aj v pôvodnom "Dragon Inn") predstavujúci samých seba, ktorých dialóg hovorí za viac než tisíc slov: "Nikto už na filmy nechodí a nikto si na vás nespomenie" (vraví Chun Tienovi). "Good Bye, Dragon Inn" vnímam ako reprezentatívnu vzorku ázijského minimalizmu na strane jednej, i ako finálne štádium konca jednosálovej kinokapitoly, po ktorej zostali len vyprázdnené priestory určené k nekonečnému blúdeniu a nachádzaniu dávno strateného. Dvere sa zavrú a sála sa zaplní tichom, ktoré už nebude ničím a nikým prehlušené. Nikdy. 95% ()

Adrian 

všetky recenzie používateľa

Good bye Dragon Inn - formálne i naratívne minimalistický, dušou a srdcom obsiahle veľký. Film je nádherne nostalgickou spomienkou a poctou inštitúcii tzv. "malých kín", ktoré v dnešnej dobre multiplexov pomaly, ale iste zanikajú. Pár ľudí v prítmi kinosály, staršia uvádzačka a mladý premietač ako aj hľadisko samotné - to všetko je malou vzorkou nášho súčasného sveta a odráža v ňom jeho krásu aj chyby - kino sa tak tu stáva nielen miestom, kde môžme sledovať fiktívne príbehy, ale pre nás divákov tohto filmu je to hľadisko na druhú, keď v ňom samotnom môžme nachádzať viacznačné paralely so skutočným svetom "tam vonku". Dlhé, statické zábery - kompozičné nádherné až do detailu, tak pred nami defilujú ako fotografie zo starého albumu - v ktorom môžme podľa nálady listovať a spomínať. Vytvárajú nepopísateľnú melancholickú atmosféru, ktorá u mňa pretrvala ešte dlho po skončení záverečných titulkov. ()

Anderton 

všetky recenzie používateľa

V dobe, kedy už multiplexy naplno prevzali vládu nad mysľami návštevníkov kín, ma Goodbye Dragon Inn nezaujal tak, ako mohol v dobe svojho vzniku. Vtedy by to bolo zrejme za plný počet. Našťastie to u nás nie je tak tragické, pretože niektoré kamenné kiná tu ostanú "navždy", avšak aká je súčasná situácia v Taiwane, netuším. Je to síce prevažne melancholické, ale s vkladom celkom vtipného humoru. No a pred týmto filmom som si myslel, že to najhoršie, čo ma môže v kine postretnúť, sú hovoriaci diváci. Ale tie holé vyložené nohy by boli zrejme horšie. 70% ()

Galéria (17)

Zaujímavosti (3)

  • Prvý dialóg sa objaví po 40 minútach filmu. (Bilkiz)
  • Režisér filmu Ming-liang Tsai zaň hlasoval ako jeden z 10 najlepších filmov všetkých čias v ankete režisérov Sight & Sound 2012 a 2022. (Bilkiz)
  • Dvaja herci, ktorí hrali v pôvodnom Dragon Inn (1967), vystupujú ako diváci v divadle. Chun Shih hrá muža, ktorý plače, keď film skončí, a Tien Miao je starý otec, ktorý prišiel so svojím vnúčaťom. (Bilkiz)

Reklama

Reklama