Reklama

Reklama

Double Layered Town / Making a Song to Replace Our Positions

  • Japonsko 二重のまち 交代地のうたを編む (viac)

Obsahy(1)

Japonské mesto Rikuzentakata v marci 2011 takmer celé zničili vlny cunami, ktoré sa objavili po masívnom zemetrasení. O takmer desať rokov neskôr do mesta prichádza štvorica mladých ľudí, aby tu prostredníctvom rozhovorov s ľuďmi, ktorí skazu v roku 2011 zažili na vlastnej koži, zozbierali príbehy tvoriace dnes už súčasť kolektívnej pamäte Japonska. Dokumentárny film režisérskej dvojice Haruka Komori a Seo Natsumi si dáva za cieľ prostredníctvom príbehového rozprávania zachovať spomienky na túto tragickú prírodnú katastrofu pre budúce generácie. (GTS_PUNK)

(viac)

Recenzie (1)

GTS_PUNK 

všetky recenzie používateľa

Obrovské zemetrasenie a vlny cunami, ktoré postihli Japonsko v marci 2011, sa do histórie tejto ostrovnej krajiny zapísali čiernymi písmenami. K jedným z miest, ktoré ničivé prívalové vlny prakticky úplne vymazali z mapy, patrí aj Rikuzentakata. Práve tu sa odohráva dokumentárny film dvojice režisérok Haruky Komori a Seo Natsumi. Tie prostredníctvom protagonistov, ktorými sú štyria mladí ľudia, zachytávajú v tomto filme po takmer desiatich rokoch spomienky obyvateľov mesta, ktorí videli skazu na vlastné oči, prípadne prišli o svoje domovy, známych, priateľov či blízkych. Divák má možnosť vidieť zaujímavý spôsob podania týchto spomienok, ktoré tvoria súčasť kolektívnej pamäte Japonska, keďže ich pôvodní nositelia prakticky vo filme veľa nerozprávajú. To, čo v roku 2011 zažili, tu dostáva možnosť prerozprávať práve štvorica mladých ľudí, ktorí sa s nimi rozprávali. Jednoznačne možno povedať, že ide o zaujímavý koncept, ktorý tu autorky uplatňujú. Niju no machi/Kotaichi no uta o amu ako dokumentárny film nielen zaznamenáva spomienky obyvateľov Rikuzentakaty, ale takisto ukazuje prestavbu, respektíve novú výstavbu mesta, ktoré vyrástlo na sutinách toho pôvodného. Dielo dvojice Komori a Natsumi sa takisto vyznačuje aj istou formou poetickosti - a to ako vo verbálnej, tak aj vizuálnej podobe. Svojím poňatím určite nejde o dokument, o ktorom by sa dalo povedať, že má "tradičnú" formu. V každom prípade však dokáže diváka zaujať svojou obsahovou aj formálnou stránkou. ()

Reklama

Reklama