Posledné recenzie (63)
Matrix (1999)
Matrix je srdcovka (asi jako pro každého v mé generaci). Pamatuji si, jak jsme se na něj dívali v 9. třídě při hodině informatiky:-D Nikdy jsem nepochopila, proč nešli Morfea zachraňovat tou helikoptérou rovnou a museli "vybíjet" ty lidi dole v budově, ale stejně je to pořád prostě dobrý...(i když si to člověk pustí po 25 letech na Netflixu:-)))))
Duna: Časť druhá (2024)
Velkolepé (co do kostýmů a scény), ale (pozor spoiler) v závěru chyběla Alia a celkově mi v téhle verzi (v části jedna i dva) chyběly ty nejzásadnější scény s politikařením. Klidně bych z toho nadbytku akčních scén vynechala nějakou tu bitvu či souboj (ty bitevní scény jedna za druhou se vám stejně po čase slijí do jedné...). Ale jako vizuální zážitek to bylo působivé (v tomto je to úplně jiný level než verze od Lynche nebo seriál;-)).
Chlieb a soľ (2022)
Strhující až dokumentárně autentické sociální drama (chvílemi jako kdybych sledovala záběry z kamery někde v Přelouči před nonstopem). Velmi mě "bolela" scéna, kde si hlavní hrdina frustrován svým vlastním "srabáctvím" vyléval zlost na malého chlapce při lekci klavíru (ukázkový zákon padajícího ho*na). Uvaděč z našeho filmového klubu zmínil, že jsou k filmu velmi dobré podpůrné materiály pro školy. Což byla myslím výborná volba. U studentů by film mohl zarezonovat a vyvolat zajímavé diskuse...