Recenzie (1 645)
Insidious (2010)
vcelku originální a v mnoha ohledech hodně sympatický horor, který ale není dostatečně svižný a především pak strašidelný, což je přirozeně ten největší problém.. jsem moc zvědav, jaké trumfy vytáhne James Wan z rukávu ve dvojce, protože letošním brilantním The Conjuring si nasadil laťku děsně vysoko..
Elitné komando (2007)
silná podívaná, která svou realističností a drsnou atmosférou nejednou připomene bezkonkurenční Město bohů.. těším se, až si pustím dvojku!
Východ (2013)
myšlenka rozhodně zajímavá, jenže je tam spousta iritujících prvků (sektářské praktiky/rituály) a celé sdělení filmu navíc namísto nějaké gradace/pointy/čehokoliv vyšumí během poslední třetiny do nikam.. lepší 3*
Odpojiť (2012)
nenápadný film o protnutí osudů několika cizích lidí, který mi nejednou (zejména v závěru) připomněl Haggisův Crash, třebaže se věnuje naprosto jiné problematice.. celý tenhle propletenec příběhů navíc minutu po minutě skvěle graduje a především závěr je neskutečně silný zážitek.. ty nejsilnější 4*
Najvyššia ponuka (2013)
dojemné, romantické a celkovým vyzněním vlastně hodně smutné drama s výborným Geoffrey Rushem v hlavní roli.. víc psát nebudu, protože bacha na spoilery!
My sme Millerovci (2013)
tady nemá smysl se moc vykecávat, to se musí vidět.. jednoznačně jedna z nejlepších komedií posledních let.. P.S.: tohle mě během závěrečných titulků neskutečně pobavilo.. při natáčení bylo zřejmě veselo :) ty nejsilnější 4*
Elysium (2013)
obrovský potenciál, krásný vizuál a spousta originálních sci-fi nápadů.. jenže bohužel se to všechno zasekne tak nějak na půl cesty a z Elysia se namísto epické sci-fi vyklube spíš klišovitá béčková akční honička (jednak na Zemi a jednak na Elysiu), která navíc ústí do celkově tak trochu debilního konce.. jenže skutečnost, že jsem se i přesto vcelku nadprůměrně bavil, a zejména pak moje slabost pro sci-fi žánr to navzdory tomu všemu k té slabé čtyřce přece jen dotlačí.. vzhledem k dlouhodobým očekáváním (řekněme od chvíle, co byl film ohlášen) rozhodně zklamání, vzhledem k nedávným recenzím a uživatelským ohlasům vlastně ale nakonec relativní spokojenost...
Riddick (2013)
po ultrašpatné Kronice temna je třetí Riddick moc sympatickým návratem k survival stylu temné jedničky.. opět je to sice silně béčkové a zmíněné jedničce se to přece jen (zejména atmosférou) rovnat nemůže, ale já jsem se bavil a skvělý Vin Diesel v roli übercool alfa samce Riddicka to nakonec na tu slabou čtyřku vytáhne..
Mud (2012)
skvělý film stojící na (jako poslední dobou vždy) neskutečně přesvědčivém McConaugheyovi a zejména na výborném příběhu, který toho nabídne hodně, ale ve své podstatě je především o lásce a o tom, co je pro ni člověk ochoten obětovat.. Jeffa Nicholse si (i díky rovněž hodně povedenému Take Shelter) budu do budoucna rozhodně všímat :) silné 4*
Dievča z budúcnosti (2011)
solidní komorní psycho záležitost, jejíž pomalé tempo je ale povětšinou pomalé až příliš.. díky opravdu hodně povedenému závěru chybí ale nakonec ke 4* jen kousíček.. silné 3*