Recenzie (263)
Po prečítaní spáľte (2008)
Obvykle mě podobné filmy, v nichž jde o řadu vzájemných nedorozumnění, popřípadě o bandu idiotů, nudí a nikterak je nevyhledávám, ale bratři Coenovi tohle zvládli na výbornou. Možná za to může scénář, možná plejáda skvělých herců, ale tenhle film, ačkoliv nejde o žádné veledílo, jsem si užil a korunu tomu nasadil cynický konec. Skvělý mix černohumorné komedie a dramatu.
Flákači (1995)
Trochu slabší snímek, než ostatní filmy Kevina Smithe... Asi si mě ústřední dvojka úplně nezískala, ale na druhou stranu celá řada skvělých vedlejších postav to vyvažuje (od Jaye a Boba přes patnáctiletou sexuální výzkumnici až po vědmu se třemi bradavkami)... Dialogy mi nepřišly tak řízné, ovšem několik povedených gagů se rozhodně najde ("Narozdíl ode mě bys zmlátil babičku i celou skupinu důchodců, kdybys věřil, že jsi v právu." "Jo, ale museli by bejt hodně starý.") Zkrátka, film je to dobrý, ale k dokonalosti mu něco výrazného chybí...
Ako sa zbaviť priateľov a zostať úplne sám (2008)
Je to tak trochu jako "Ďábel nosí Pradu" s tím rozdílem, že Simon Pegg je v porovnání s Anne Hathaway ošklivější a mnohem zábavnější. A funguje to, tedy ne že by se člověk za břicho popadal, ale pobaví se a ačkoliv dobředu ví, jak to celé skončí, podívanou zpříjemní kvalitní herci, četná camea a tu a tam scénáristická perla.
Spaced (1999) (seriál)
Naprosto geniální seriál, jehož postavy jsem si velmi brzy zamiloval. Velmi specifický humor a odkazy nejen na konkrétní filmy, ale především na filmová klišé, z toho dělají skvělou lahůdku. Druhá série sice spíš stojí na tom, že divák si vypěstoval k postavám dostatečně silné citové pouto, i tak jsem se ale stále dobře bavil.
Hľadám Amy (1997)
Hooodně zajímavý film, v kterém si Kevin Smith zaexperimentoval s homosexuální tématikou a udělal to tak šikovně, že ve výsledku se jedná o zábavný a zároveň dojemný snímek, který mluví otevřeně a s vtipem o věcech, které jiní berou smrtelně vážně. Překvapila mě hlavně Joey Lauren Adams svým hereckým výkonem, ale i Ben Affleck tu je docela snesitelný;-)
Milenci ze severního pólu (1998)
Citlivý a působivý film, který nepotřebuje známé herce ani vizuální orgie, aby na diváka udělal dojem. V podstatě jednoduchý příběh je zajímavě rozvrstvený a poskládaný. Herecké výkony jsou skvělé, nepůsobí přehnaně, spíš civilně, ostatně jako celý film.
Ben X (2007)
Vizuálně excelentní podívaná, která však svým klipovitým vyzněním znesnadňuje vžití se do příběhu. Hlavní postavu Bena jsem tak jen z dálky sledoval, aniž bych se k němu nějak přiblížil, společně s ním sdílel jeho útrapy atd. Téměř neustálé podkreslení moderní hudbou (techno nebo něco takového) a na některých místech hektický střih mi také znesnadňoval plný prožitek. A přitom příběh kluka s Aspergerovým syndromem, který je šikanován a své druhé já nachází v počítačové online hře, by přímo vybízel k soucitu a prožívání... Ze tří hvězdiček na čtyři to však zvedá již zmíněné vizuální pojetí, které je skutečně špičkové.
Clerks 2: Muži za pultom (2006)
Je to vlastně stejné schéma jako u jedničky, ale stojí to za to! Vyšperkované dialogy a legrační vtípky (ano, opět skvěle nekorektní a k popukání) se mísí s nostalgií a sentimentem dvou chlápků, kteří cítí, že už nejsou nejmladší. Rosario Dawson je sexy a víc prostoru dostal i Jay a Mlčenlivý Bob. Jestli máte rádi dobrou zábavu a mezidruhovou erotiku, tento film je pro přesně tím pravým!
Mladí muži za pultem (1994)
Krásně tragikomický den v životě dvou flákačů, kteří jsou obklopeni dalšími flákači a zoufalci... Tohle rádoby filozofování, poflakování a střety se zákazníky mě skvěle pobavilo a upevnilo citové pouto k Jayi a Mlčenlivému Bobovi.
Mamma Mia! (2008)
Ach ten kulturní úpadek... Kýč je to příšerný, přeslazený a dojemný až hanba. Jenže to celé funguje a divák dostává přesně to, co chce - nenáročnou zábavu za tónů nesmrtelné Abby. Popravdě, ta plytkost příběhu mě po celou dobu nutila usmívat se jak idiot, ale té barevnosti a kýčovitosti zkrátka nejde odolat. Viděl jsem, pobavil jsem se, ale slovy z "Dobrodružství Priscilly, královny pouště"na závěr dodávám: "No more fucking Abba":-)