Recenzie (34)
Napoleon (2023)
Film, u R. Scotta profesionálně vytvořený jako vždy, je o moci. Není ani o lásce, ani o bohatství. Je o moci mužů. Nad ženami, nad sebou samými a nad celým světem. Je o pochopení toho, proč existují války a proč násilí z tohoto světa nikdy nezmizí. Film o mužích, kteří nemají šanci se zachovat jinak. Film o neschopnosti mužů stát se lepšími. Film o tom, proč muž bude pořád jenom honit.
Zabiják (2023)
Tilda Swinton, takže povinnost. Nezklamala, protože to neumí. Kdyby Statham nahmátl v šuplíku struhátko, nehodil by znechucený pohled, ale vyvraždil by jím mafiánský gang. Za B) Končím s posilovnou a začínám s jogou. Takže na akční film velmi solidní humor. Fassbender je neskutečně suchej a to i doslova. C) Nesnáším spojlery.
Mission: Impossible Odplata - Prvá časť (2023)
Já měl malýho Toma docela rád. V Rainmanovi, když se ještě snažil svoje herecké umění srovnat s tím Hoffmanovým. Tenkrát s ním aspoň dokázal srovnat svou výšku. Ale to bych byl hnusnej. Je to dobrý herec, ale ne v akčních filmech. Pro ně je ho škoda. Asi ho to jenom baví. Hrát zde někdo jiný, dal bych klidně 5 hvězd.
Reacher (2022) (seriál)
Jacka Reachera mám hodně rád, taky jsou mi malé hadry. Přečetl jsem všechny Childeovy knihy, některé víckrát. Za seriál jsem vděčný. Hlášky OK. "Ať jsou do rána tuhý! Nadobro tuhý". Všechno šlape, takže se dá skousnout i přehnaná scéna v bazénu, kdy Reachera zmlátí úplnej suchar. Posilování, sportu a svalům jsem se věnoval celý život, mám pro tyhle postavy slabost a zároveň vím, jak nesmyslné jsou. Proto je mám rád. Nesmysly jsou navíc návykové. Pokud něco seriozního, tak to, že knihy i seriál mi pomohly pochopit život lidí v USA. Těch obyčejných, podotýkám. Život zbohatlíků a politiků je všude stejný. Ještě to musím editovat: seriálový Reacher je oproti knižnímu mnohem citlivější, projevuje mnohem víc emocí. Hlavně když si chce zašukat, že. To pro mě bylo zklamání, resp. mám radši toho knižního.
Jan Žižka (2022)
Tento film obstál ve světové konkurenci historických akčních filmů velmi dobře, což samo o sobě je výborný a ojedinělý počin. Příběh, obsazení, akce, režie, všechno je spíš nad průměrem než pod. Za zcela zásadní považuji zborcení zažitého pohledu na Jana Žižku, kterého náš národ dlouho považoval za Koněva nebo co. Život není černobílý a film naštěstí také ne. Nic proti černobílým filmům.
Země zločinu - Zločin na hranicích (2022) (epizóda)
Eurounijní limonáda. Tak takhle ne, soudruzi.
30 minút po polnoci (2012)
Velké zklamání. Myslel jsem, resp. doufal v kvalitní špionážní film. Je to však obyčejná agitka. Kvalitní, s jakými začali komunisté. Fuj.
Sicario 2: Soldado (2018)
Benicio Del Toro a jeho návrat umocněný druhým dílem a s plnou parádou. Letos byl ve Varech, proto jsem si to pustil. Měl jsem se narodit v Mexiku, byl bych sicario, ne jakejsi pendeho nebo co v Čechách.
Černý lišák 3: Lidé dobří a zlí (1995) (TV film)
Moc by mě zajímalo, kde vzal tento film tolik dobrých hodnocení. Pokud někdo ví, co je to "klišé", tak pro tento film je tohoto slova škoda.
Nádej (1963)
Naděje. Všichni ji máme a zahazujeme ji, spoléháme na ni, ztrácíme jii, ale ona zde pořád je. Naději bych uměl přirovnat k ženě. Kachyňa ženy znal, myslím si, že o tom je ten film. Žena jako naděje na lepší život. Paní Hegerová vystihla naději věrohodně, láskyplně a věrně.