Obľúbení režiséri (10)
Legenda a človek ktorý film posunul do ďalšieho levelu. Majster napätia a tvorca ktorý dokáže vystrašiť aj vo filme ktorý sa tvári ako rodinná dráma.
TOP 3
1. Vertigo
2. Psycho
3. Okno do dvora
Jeho filmy pôsobia ako sny, občas nočné mory, prenesené na plátno. Perfekcionista a človek ktorý nechal výraznú stopu v kultúre a natočil veci ktoré bohužial ďalšie generácie asi úplne nepochopia.
TOP 3
1. Osvietenie
2. Zabíjanie
3. Olovená vesta
Magor z videopožičovne ktorý dialógmi dokáže zaujať viac ako hociktorý iný režiser. Jeho rukopis cítite pri každom jeho filme.
TOP 3
1. Pulp Fiction
2. Gauneri
3. Hanební parchanti
Ďalší magor, ale trochu iným spôsobom. Chcete vidieť film ktorý nepochopíte ale ajtak bude cítiť že je to jeden z najlepších aké sú ? tak si pozrite hocičo od tohto pána.
TOP 3
1. Twin Peaks ( seriál )
2. Modrý zamat
3. Lost Highway
Aj keby okrem Činskej štvrti nenatočil nič iné tak si ho sem dám. Ťažšie uchopitelný tvorca, nie moc pre masy ale zároveň nie až tak ťažký na pochopenie. Má aj slabšie filmy ale tie ktoré mú vídu si budete dlho pamätať.
TOP 3
1. Čínska štvrť
2. Pianista
3. Rosemary má dieťa
Puntičkár a vizuálny virtuóz ktorý vie spraviť atmosféru ako nikto iný v súčasnosti.
TOP 3
1. Klub bitkárov
2. Sedem
3. Hra
Keby nemal po ruke Morriconeho asi tu nie je, ajtak ale tvorca ktorý vytvoril veľké príbehy a nikam sa neponáhľal keď nám ich ukázal. Nekorunovaný Král westernu
TOP 3
1. Vtedy v Amerike
2. Vtedy na Západe
3. Hodný,zlý a ošklivý
Čech ktorý sa presadí v Hollywoode a vytvorí si aj autentický podpis pri svojích filmoch je niečo čo už sa nezopakuje.
TOP 3
1. Amadeus
2. Prelet nad kukučím hniezdom
3. Muž na mesiaci
Villenueve je veľke prekvapenie a najnadanejší mladý tvorca súčasnosti. Trochu má v sebe Finchera, trochu aj Nolana, ajtak sa ale vie viac držať pri zemi a jeho nedávna Duna ukázala že riskovať je uňho niečo úplne normálne.
TOP 3
1. Duna: časť dva
2. Duna
3. Unesené
Allen si všetko robí po svojom a nezaujíma ho aké trendy letia. On je proste stále ten istý típek ktorého filmy si rád pozriem hocikedy.
TOP 3
1. Prekliatie žltozeleného škorpióna
2. Výstrely na Brodwayi
3. Match point