Reklama

Reklama

Najsledovanejšie žánre / typy / pôvody

  • Dráma
  • Komédia
  • Akčný
  • Krimi
  • Animovaný

Recenzie (18)

plagát

Vojna policajtov (2024) 

Rozmýšľam, či dve alebo tri. Ale keďže treba podporovať slovenskú kinematografiu, dám tri. Úplne zbytočný film. V kontexte vývoja súčasného slovenského filmu je to, odvážim sa povedať, až krok vzad. Témou aj spracovaním. Film sa v prvom rade nevie ukotviť, akoby tvorcovia sami nevedeli, čo nám chcú ponúknuť. Od začiatku všetko nasvedčuje tomu, že pôjde o realistické zobrazenie skutočnosti, temné, drsné, ale pravdivé. Chcela to byť komédia v štýle Invalida? Ťažko, humor bol prirodzený, vychádzal zo situácií. Chcel to byť akčný film “po americku”? Trebalo by viac efektov. A tak ďalej. Prečo to riešim? Pretože s ohľadom na tú realistickú rovinu bola posledná tretina filmu (v podstate od Mikyho pomsty na Berciho pravej ruke) totálne prestrelená. Postava Inžiniera mnou absolútne nepochopená, nezachránil ju ani geniálny Mitaš. Fakt mi ukazujete skoro dve hodiny duo policajtov, ktorí chodia na pivko a po Košiciach a riešia odrby s kukláčmi a s miestnymi pseudomafiánmi a následne šialeného vraha, ktorý má pod domom nejaké sadomaso katakomby, v ktorých väzní náhodnú učiteľku? Ktorú sa, mimochodom, chystá zavraždiť nejakou katanou? Od tohto momentu som nevedel, či si zo mňa tvorcovia robia prdel alebo im to prišlo cool. Celý súboj Inžiniera s Mikym na štýl amerických bijákov, kde jeden hrdina je vždy pred tým druhým, potom sa vymenia a nakoniec dopadne presne všetko podľa plánu, je sám osebe riadne pritiahnutý za vlasy. Nehovoriac o pani doktorke z košickej nemocnice, ktorá po nociach chodí sypať chlapom rohypnol do pitia, aby si nesadali ožratí za volant. A hej, ešte riaditeľ SIS-ky stojaci uprostred nejakej zrúcaniny pri obrovskej svieci. Takže tak. Nehovorím, že by film mal byť striktne realistický, striktne pravdepodobný, nie som žiaden Boileau. Hovorím to v kontexte toho, akú ten film zvolil formu, a akej sa tým pádom mal držať. Herecké výkony Vojnu policajtov značne zachraňovali, obdivujem Bártovu schopnosť hrať každú hlavnú postavu (filmovú!) rovnako a zároveň ma vždy o sebe presvedčiť. Mitaš sa snažil, ale v prípade jeho postavy by ten scenár nezachránil ani Joži Kroner. Anežka Petrová aj Juraj Loj neurazili, nevadili, ako vlastne aj všetci ostatní šikovní slovenskí herci. Rytmus bol jednoducho Rytmus, čítal som mnoho názorov, že to ľuďom vadilo, mne ani nie. Vadila mi východniarčina, naozaj tu takto ľudia nerozprávajú, slovo živáň som naposledy počul od mojej babky. Som úprimne zvedavý, kedy východniarčina prestane byť trend a kedy prestane byť vtipná. Raz to príde. A potom filmári pochopia, že tu väčšina ľudí len mierne zaťahuje a nerozpráva ako Miki Hric. A prečo bol film zbytočný? Pretože nepriniesol nič nové. Áno, všetci už dávno vieme, že v deväťdesiatkach boli všetci zlí a že vlastne sú aj dodnes a že fakt všetci, že policajti, že zlodeji, že tajní, že politici atďalej. Invalid bol krásny v svojej originalite, Únos bol autentický zobrazením reality, Sviňa tiež, hoci oba trochu pokulhávali. Čiara bola autentická zasa prostredím, jazykom. Tento film bol taký zvláštny hybrid trileru, drámy, latentného hororu a akčného filmu. A kriminálky. Variácia na známe témy. Aj mainstream však môže otvárať nové alebo spracovávať staré špecifickým spôsobom. To sa tu nepodarilo. Napriek tomu však držím slovenskému filmu palce a chcem na záver úprimne povedať, že napriek dve a pol hodinovej stopáži som sa nenudil a že Vojna policajtov naozaj nie je zlý film. Ale či by som odporučil, aby ste za neho dávali peniaze, to neviem. Tým by som si už nebol taký istý. P. S.: Ani po opätovnom prerozmýšľaní som neprišiel na to, prečo má prechľastaný policajt z paneláku súkromnú plaváreň a počúva operu. Napadá mi len nešikovný pokus o charakterotvorbu a o efektné zábery.

plagát

Agáva (2016) 

Lol tak tu musím. Vážne nádhera. Videl som Muziku, ani ten Tlmočník sa mi nezdal až taký zlý a reku že skúsim aj Agávu. Réžia - okej, na to že je to v podstate režisérsky debut to bolo fajn. Pekné prostredie, atmosféra aj výber hercov bol zaujímavý. Akurát je tu jeden zásadný problém celého filmu - scenár. Len na ilustráciu hlavný hrdina sa chce vyspať s hlavnou hrdinkou, vyzlieka ju a drží ju za pás. "Bojím sa toho, čo nastane. Bojím sa nášho zbíženia. Čo urobíš, ak sa to stane?" "Zošaliem." "Muži od lásky nešalejú." (Ospravedlňujem sa za nepresnosti, nejdem to pozerať znova, lebo kým by som sa k tej časti dostal, tak by som najskôr zaspal) Proste čistá romantika. Ten scenár bol vážne tak hrozný, že tí herci aj keby sa tam potrhali, tak z toho je viacmenej len sranda. Ten film sa snaží byť umelecký, poetický a neviemaký, ale bohužiaľ až moc. Šulaj proste nie je režisér. Navyše urobiť v dnešnej dobe poetický film je riadna výzva. S realistickými drahými kamerami a vyššími rozpočtami ako v minulom storočí by som to vážne neskúšal. No aby som to zhrnul, tento film bol také nič. V podstate vo mne nič nezanechal, až na famózne hlášky, čo je pri poetickej romantickej dráme zaujímavý výsledok. Ale zas, ja nemám rád romantické filmy, takže táto recenzia možno nie je úplne objektívna. Asi nemám city alebo čo. Skúsim si pustiť porno a porovnám. Že čo to spraví.

plagát

Dvanásť rozhnevaných mužov (1957) 

Úžasné, čo dokáže spraviť dobrý scenár. Stačí len jedna miestnosť, jedenásť špičkových hercov a vznikne film, od ktorého sa nedá odtrhnúť zrak. Neuveriteľný záber na ľudskú psychiku, podobný skoro až divadelnej hre. A hoci väčšinou ak sa niekto snaží dostať divadelnú hru na plátno, dopadne to fiaskom, tento film je ukážkovou výnimkou.

plagát

Vtedy na Západe (1968) 

Sorry, ale nejako tomu neviem prísť na chuť. Westerny nikdy nebola moja šálka kávy a tu sa to len potvrdzuje. Ak máte radi siahodlhé kovbojky, kde sa najprv dvadsať minút po sebe pozerá a potom sa strieľa, budete tento film velebiť. A ak nie, zaspíte pri ňom. Ale hudbu to má bohovskú no.

plagát

Mlčanie jahniat (1991) 

Najlepší horor všetkých čias. Žiadne zbytočné päťkorunové ľakačky ani duchovia ani podobné bludy. Toto dokážu ľudia a nepotrebujú na to nadprirodzené sily. Film, ktorý vás dokáže upútať a vydesiť aj inak ako dnešné horory, ktoré väčšinou stoja za starú belu. Námet, scenár, hudba... ako by povedal klasik: Všecko štymuje.

plagát

Matrix (1999) 

Neviem no... Úprimne, čakal som od toho viac. Film, ktorý v podstate ťaží len z toho, že bol prvý. Prvý naozajstný moderný sci-fi film, ktorý ak by vyšiel v súčasnosti, asi by len ľahko vytŕčal z priemeru. Plno klišé, nelogických vecí a blbostí typu: "vystrelí na mňa desať ľudí, ale ani jeden ma netrafí". Pritom námet je skvelý, možno ak by tvorcovia išli skôr mysterióznou ako akčnou cestou, dopadlo by to lepšie. Ale, holt, to je len môj názor, svojich fanúšikov si to iste nájde. Za mňa ale priemerné sci-fi, ktoré ma ničím extra neoslovilo.

plagát

Dr. House - Na dne (2009) (epizóda) 

V podstate Prelet nad kukučím hniezdom iba s Housom. Táto epizóda sa mi do štýlu seriálu veľmi nehodila, bol to skôr film so šťastným koncom. Nebola zlá, ale videl som aj mnoho lepších. A niekedy som sa nudil, čo pri Housovi nie je zvykom.

plagát

Shrek (2001) 

Legenda medzi animákmi. Shrek je film, ktorý si môžete pozrieť v ktoromkoľvek veku a stále si tam niečo nájdete a všimnete.

plagát

Temný rytier (2008) 

Najlepšia superhrdinovka všetkých čias. Najlepší záporák všetkých čias. Heath Ledger je diabol a Joker nikdy nebude mať lepšieho predstaviteľa. Rovnako ako Batman.

plagát

Nový život (2020) (seriál) odpad!

Neprekvapilo ma to. Myslím to, aké je tento seriál hovno. Zase raz pridrbané a šialené zvraty, ktoré by asi mali byť dramatické, ale sú smiešne, čo je ale skôr devízou denných seriálov. Nehovoriac o tom, že šestnáťročných školákov hrajú tridsaťroční herci a do toho ešte neskutočne neznesiteľná, debilná a smiešne prehnane cholerická postava Tomáša (nehovorím, že mladý Bolf nemá ani štipku talentu, ale táto postava je číre zúfalstvo). Nechápem, ako môže v roku 2020 ešte vzniknúť denný seriál. Teším sa, keď konečne skončia tam, kam patria - na odpadisku dejín.