Recenzie (169)
Gran Turismo (2023)
Holy shit..... takhle se to dělá! Nevadí, že člověk nehraje playstation, nezajímají ho racing cars a stejně je u obrazovky přikovanej jako už dlouho ne. Původně to mělo být jako: "I am here for the plot......" The Plot: Josha Stradowski a David Harbour (a taky trochu Orlando, co si budem...) Nakonec to byl nečekaně herecky, kamerově, střihově, trikově a hudebně filmový zážitek! A opět se ukázaly zlaté české ručičky u VFX ( hezky česky světová UPP). Skvělé!
Anatómia pádu (2023)
https://iakia.blogspot.com/2023/10/anatomie-padu-rezie-justine-triet.html PS: viděno v Kině 35 - zajímavý výběr pro ČSFD projekci.... na to, jak vzdušně působí vysoké stropy, sezení působí stísněně, řady nejsou odstupňované a u 2.5 hodinového filmu bylo v sále nedýchatelno....
Ještěr (2023)
Je mi líto, takové to těšeníčko a pak zklamání..... Vidět Benicia několikrát naživo během KVIFF byl teda větší zážitek... Hraje jako bůh, o tom žádná. Herecké obsazení mě potěšilo, "strejda" tady zrovna natáčí upíry :), díky za znovuobjevení Michaela Pitta (nyní se představujícího jako Michael Carmen Pitt). Charaktery jsou zahrány dobře, nemyslím si, že to, že někdo smrdí jako svině a nakonec to je svině je na škodu, stejně se odhalí kdo co jak a jakou měrou teprve na konci. Ovšem nevím, jestli mě iritoval hudební doprovod, tempo vyprávění, možná obojí. Tváří se to jako temné krimi, mě to jako diváka strašně nebavilo. Škoda, když si vezmu, že Benicio koketuje i se scénáristikou. Tak uvidíme, třeba příště jinak a lépe ;o)
Tvorca (2023)
Viděno v rámci ČSFD projekce 27.9.2023 https://iakia.blogspot.com/2023/09/the-creator-stvoritel-rezie-gareth.html
Prízrak v Benátkách (2023)
Viděno v rámci ČSFD projekce 14.09.2023 https://iakia.blogspot.com/2023/09/a-haunting-in-venice-prizraky-v.html
Vražedná jazda (2023)
Viděno v rámci ČSFD projekce 23.8.2023 https://iakia.blogspot.com/2023/08/retribution-jizda-smrti-rezie-nimrod.html
Arnold - 3. díl: Američan (2023) (epizóda)
Sice Arnolda Sylvester nakonec jako Král Tulsa převálcovává, ovšem toto je velmi povedená rekapitulační minisérie. V posledních letech Arnoldovi pokora sluší oproti jeho dřívějšímu frackovitému frajerkovství na facku. Ovšem to, co dokázal mu již odpárat nelze a proto velký respekt. PS: navíc tu na konci zazní stejná verze Heroes jako v Jojo Rabbit!
Klaunka (2023) (TV film)
Nádherná noblesní dáma hodna dokumentu, je to dá se říci národní poklad a ceňme si, že můžeme žít ve stejné době, jako ona. O dokumentu se to již říci nedá. Dotaz paní Sommerové proč paní Jitka neměla děti je dost nečekaný a nesmyslný fail. A za to nakonec dávám nekompromisně 2 hvězdy dolů!
Renfield (2023)
Viděno v rámci ČSFD projekce v CineStar Černý Most. Hvězda dolů za zbytečně přepálený zvuk v sále - a ne, nechce se mi uvažovat o nošení špuntů.... Tinitus v jednom uchu už mám a ve druhém si ho opravdu nepřeji a nepřeji to nikomu! Sluch máme jen jednou, lidi!!! https://iakia.blogspot.com/2023/04/renfield-rezie-chris-mckay-scenar-ryan.html
Hovoří ženy (2022)
Sarah Polley získala sice Oskara za nejlepší adaptovaný scénář, před kamerou se setkala velká škála skvělých hereček a Ben Whishaw, jenže na mě film působil spíše jako promarněná šance uchopit silné téma. A upřímně nevím, jestli nedokáže uchvátit vizuální stránka, herecké polohy, střih či prostě scénář. Jediné, co na mě silně zapůsobilo bylo použití relativně současných skladeb do relativně vizuálně dobového příběhu (ale nechť se divák nenechá mýlit!) Není to nutně k vylepšení skóre, ovšem kdo si pamatuje Dawsnův svět a jednu z epických scén při skladbě Daydream Believer - when you know..... you know..... :)