Recenzie (8)
Od nuly (2022) (seriál)
Už dávno som nevidela taký krásny príbeh lásky. Pre niekoho možno seriál pôsobí miestami až príliš sentimentálne, možno zdĺhavo? No tú lásku bolo potrebné nechať v divákovi poriadne vyhniť. "A love as big as the one that Babbo had for us - it just doesn't go away.." Nežné, prirodzené, jednoduché, krásne.
Neboj sa, zlatko (2022)
Florence Pugh famózna, zvyšok filmu nič moc. Téma nepriniesla nič nové, alebo niěco čo by sme nevideli v Black Mirror, Truman Show, Stepfordských paničkách alebo WandaVision... Zároveň samotný koniec film trošku dosť zhodil. Ale Florence naozaj úžasná!
Gangy z Birminghamu - Série 6 (2022) (séria)
Posledná séria začala ako nejaký random študentský počin, plný klišé a otrepaných záberov. Myslela som si, že to už ani nedopozerám. Ale! V strede série som na to už aj zabudla a mala pocit, že to nakoniec vlastne nebude také zlé. Aj keď (spoiler) záver končí happyendom, tak to určite skončilo relatívne na úrovni. Alebo som možno sledovala len Thomasa. 3,5/5
Blondýnka (2022)
Film ma úprimne pozitívne prekvapil. Od netflixu som nečakala niečo tak silné, dotiahnuté, na všetkých frontoch zaujímavo uchopené. Či už strih a kombinácia formátov a vizuálu vôbec, úžasná Ana de Armas alebo snaha o to, aby bol divák v rovnakom citovom a myšlienkovom rozpoložení ako samotná hrdinka. Možno o 20 minút skrátiť, ale inak som fakt prekvapená, 4,5/5. Film je fikcia, spracovaný román... nie biografia. Big up!
Panenka Jane (2014) (seriál)
Seriál som pred pozeraním niekoľkokrát povrchne odsúdila, no práca so žánrom ako takým je tu prekvapivo veľmi príjemná a prepracovaná! Naozaj sebareflexívna, satirická, funny oddychovka s myšlienkou, kde sa divák namotá na každú postavu, od Jane až po Petru. Very najs:).
American Horror Story - Zima zabíjí (2021) (epizóda)
Ja mám pocit, že Murphy vedel kedysi tak krásne pracovať s právami žien, lgbtqi+ komunitou, rasizmom a podobnými témami. Nielen v AHS, ale aj v Glee… Ale toto nie je asi dobré, keď nechá postavu ROZPRÁVAŤ a slovami VYSVETĽOVAŤ ako sa musí pomstiť, povstať proti rasistickým policajtom. Neviem no. A o tom “inšpiratívnom” VO prehovore na konci ani nehovorím. Klišé, zbytočne nasilu všetko, nedotiahnuté, zničená všetka snaha a charakter celej série v pár minútach. Asi fakt najhoršia čast AHS ever.. very sad:(.
Homár (2015)
A ten koniec, akože sory?! Kynodontas po druhé a pritom vlastne ani trochu podobné!! Top!
Magnólia (1999)
Absolútne dokonalá strihová mozaika charakterov, emócií, asociatívnych aj analogických súvislostí a situácií s podprahovým presahom. A tie žabky Exodovie !