Recenzie (260)
Obor (1956)
Poměrně předvídatelná pohádka, která jede do cíle víc jak tři hodiny, stihne projet skoro všechny stereotypy, i tak se ale nenudíte. Za zmínku stojí hlavně herecké výkony, ale jestli měl někdo šílenství v očích, tak to nebyl Dean ale Hopper.
Bludné kruhy (2020) (seriál)
Zničující. Naprosto zničující. Způsob jakým dokáže vyprávět o těch nejstrašnějších tématech tím nejintimnějším způsobem. Každá scéna tam má své místo. Máte z toho dojem, jak kdyby režisér jen vedl příběh po dokonale načrtnuté elipse a jeho největším uměním bylo neuhnout z cesty. Masterpiece. Seriál nejen roku.
Bludné kruhy - Epizoda 1 (2020) (epizóda)
Zdrcující.
Le Mans '66 (2019)
Je to celé extrémně schematické a místy až nablblé, ale Bale je taková kapacita, že ten film v podstatě sám odtáhne na hřbetu. Nechápu, jak to dělá. Scéna s manželkou v autě je absolutní vrchol filmu.
Havel (2020)
Má to svá světla místa, ale celkově je to tak strašně utahaný a neohrabaný, jak kdyby někdo točil odrážkovej medailonek Havla z učebnice vlastivědy pro čtvrtou třídu. V jedné historce od Miloše Formana je víc Havla než tady.
Nikdy neodvracaj zrak (2018)
Film plný paradoxů, který je ale extrémně zajímavý. Banální povídačka o hodném klukovi, který ke slávě přišel, která v sobě ale skrývá nadčasový příběh o překonání sama sebe a boji dobra se zlem. V klíčových scénách to táhne Richterova hudba a herectví Sebastiana Kocha, který je naprosto neuvěřitelný a působí to až absurdně, jak krystalicky čistě dokáže ztvárnit absolutní lidské zlo. V rukou někoho schopnějšího a vyzrálejšího by to bralo Oscary do zástěry, ale i tak stojí za to tomu ty 3 hodiny díky některým skvěle vypointovaným scénám dát.
Watchmen (2019) (seriál)
Absurdní úkaz, obrovský risk a sázka na nejistotu, která se ale vyplatila. Ano, některé pasáže jsou slabší, ale způsob, kterým drží ta hromada postav, motivací, šílených motivů a scén pohromadě, je virtuózní. Vážně nechápu, jak tohleto zvládli relativně neznámí tvůrci skrz promyšlené vyprávění obrazem, navazování na původní příběh, které ale zároveň zůstává extrémně aktuální (pravicový extrémisté jako užiteční idioti, krádež a převracení symbolů, ztráta důvěry a rozmazání hranice mezi dobrem a zlem, rozředění hloubky a závažnosti věcí skrze komerci a populární kulturu). Ne každému a ne všechno v nových Watchmen sedne, ale už jen za suverénní způsob, jakým je to celé odvyprávěné a za absolutní badass hlavní hrdinku, která by mohla být dávána za vzor ve škole, si to zaslouží plnou palbu.
Star Wars: Epizóda III - Pomsta Sithov (2005)
Osudovosti je tam mraky, ale chybí něco hmatatelného, co by z toho dělalo víc než povídačku.
Star Wars: Epizoda II - Klonovaní útočia (2002)
Když má desetiletej kluk víc charisma než ty. Bez té Wiliamsovi hudby už by to bylo úplně tragický a sociopat Lucas by vás nepřesvědčil o tom, že není robot.
Wild Wild Country (2018) (seriál)
Skvěle odvyprávěný příběh, která kdyby někdo napsal, tak mu neuvěříte. Tvůrci vás místy manipulují stejně, jak kdybyste byli jedna z jejich oveček a celému sledování taky napomáhá fakt, že alespoň u nás není událost příliš známá. Naplno si tak můžete užít dramaturgii seriálu, postupně odkrývat skrze jednotlivé úhly pohledu a střídavě se přiklánět na tu nebo onu stranu. O to drtivěji pak působí to, že celou pravdu i přes ukázkovou práci tvůrců neodhalíte a můžete tak jen doufat, že tušíte, co se protagonistům doopravdy honí hlavou.