Posledné recenzie (64)
R.M.N. (2022)
Naprosto nádherná kamera a dialogy jako ze života. Rozhodně v něčem film výborně zachycující naši současnou východoevropskou společnost a její postoj k Západu a jeho hodnotám, nicméně vadily mi nesouvisející/nedovysvětlené dějové linie a podivný závěr. Možná mi jen chyběl kontext nebo jsem měla špatné titulky. Viděla bych to na tři a půl hvězdy.
Oslněni světlem (2018) (seriál)
Přečetla jsem si nejdřív knižní předlohu a jsem za to ráda, protože jinak bych se v ději občas úplně nechytala, ale adaptace je dokonalá! Má to úplně stejnou atmosféru a vibe jako kniha, včetně snových sekvencí, a ani se nic z děje nevytratilo. Velmi zdařilý počin, všechno působí věrohodně. Z české tvorby jsou nejbližší asi Zrádci České televize.
Bývať proti všetkým (2021)
Po deseti minutách mi bylo zle od žaludku a měla jsem pocit, že to prostě nedám. Česko je fascinující kraj, kde v 21. století pánové v sakách zřejmě nechápou, proč by matky s dětmi (nebo kdokoli jiný) měly vůbec někde bydlet, a kde prosazovat jakoukoli moderní (nebo nedej bože humánní) politiku je utopie předem odsouzená k nezdaru. Starat se o nejslabší členy společnosti je zřejmě u nás zcela radikální idea. Výjevy ze zasedání městských zastupitelstev, která se zřejmě teleportovala z raných devadesátek (ty ubrusy!!!), a kde sedí páprdové jako vystřižení z husákovského Československa, jsou zcela fantaskní. A bohužel se zde nechystá žádný happyend. Film mě utvrdil v přesvědčení nikdy, nikdy se do této zvrácené země nastálo nevracet.