Reklama

Reklama

Najsledovanejšie žánre / typy / pôvody

  • Dráma
  • Horor
  • Akčný
  • Sci-Fi
  • Komédia

Recenzie (8)

plagát

Mladý Karl Marx (2017) 

Ťažko povedať, či je na tento film východná Európa pripravená. Problém tohto filmu, alebo snáď skôr nášho prostredia, je v tupom a zúrivom antikomunizme, ktorý bráni prekonať určité bariéry. Tieto bariéry však človek musí prekonať, ak chce skutočne vnímať tento film. Film je ostrovom v mori. Konečne moderné a ideológie zbavené filmové dielo, ktoré zobrazuje dobovú realitu. Oceňujem že sa autori nebáli zobraziť nielen biedu, ale predovšetkým sa nebáli vôbec vysloviť slovo komunizmus. Inak povedané, bez nejakých ideologických prikrášlení ukázali, alebo načrtli skutočné myslenie Marxa a Engelsa a počiatky komunizmu, ako politickej ideológie a filozofického smeru. Žiadne fanfáry, hrdinstvá a heslá. Práve naopak. Myslím, že tento film zostane u nás nedocenený, pretože bude nepochopený. Mnoho ľudí jednoducho nebude vedieť prehrýzť fakty, ktoré sú v tomto filme pekne umelecky zobrazené. Napríklad fakt, že vo filme je v celku podarená snaha o objektívne vykreslenie doby a dobových osobností a nie o zahrabanie komunizmu a Marxa pod čiernu zem, tak ako sme na to už 30 rokov v kinematografií a progresívnych dokumentoch zvyknutí.

plagát

Doom: Annihilation (2019) 

Myslím si, že oskaroví kritici, ktorých je tu na ČSFD dostatok by si mali uvedomiť jednu podstatnú vec. Film je natočený podľa počítačovej hry. Podstatou počítačovej hry Doom nie je nič iné než krvavý masaker, ktorý je okorenený trochou príbehu. Ak sa bavíme o pôvodnej prelomovej hre Doom (1 + 2), ktorá/é vychádzali v 90´ rokoch, tak v zásade ide predovšetkým o jednoduchú hru, v ktorej je hlavná postava (mariňák, ktorý za celú dobu nepovie jedno slovo) hodený priamo do akcie a jeho úlohou je pozabíjať čo možno najviac démonov a prejsť level do konca - finito. Doom 3 sa vydal trochu inou cestou a je to hra viac zameraná na atmosféru strachu a ľakačky, no najnovší Doom sa ako hra vracia späť k priamočiarej akcií a hromadným masakrám démonov, pričom príbeh je síce prítomný, ale nie je ťažiskom hry. PC hra nemá zaujať srdcervúcimi dialógmi, ale tým, že niekoho režete motorovou pílou na dve polovice. Tento film v zásade zobral hru a "natočil ju". Je to krvavé "B"-čko s nevýraznými postavami, slabými dialógmi a priamočiarou akciou. Je to presne to, čo sa deje aj v hre. Čo nájdete v hre, nájdete aj vo filme. Ak máte pre film predlohu, v ktorej sa masovo vraždia démoni, ako z nej chcete natočiť Vykúpenie z väznice Shawshank ??? Jedine tak, že sa ale totálne odkloníte od hernej predlohy a tým pádom to už nebude esenciálny Doom. Na film treba podľa môjho názoru klásť primerané očakávania. Ak točíme film od ničoho, dobre buďme kritickí, ale ak točíme film z hernej predlohy musíme si uvedomiť už hneď na začiatok určité limity. Hra je kultová a veľmi vysoko hodnotená. Je veľmi odvážne a náročné sfilmovať tak dobrý herný kúsok. Predstavme si, že by sme mali urobiť dobrú PC hru z nejakého kvalitného a vysoko hodnoteného filmu. Film hodnotím ako fajn priemer od ktorého človek očakáva ľahkú zábavu na jeden večer.

plagát

Potomok (2019) 

V zásade bol tento film pozliepaný z iných filmov a bola to čistá zlátanina všetkého čo sme už videli. Dieťa ktoré sa tvári nevinne a popritom je to sadistický násilník - Sirota (2009). Psík ktorý niečo cíti a neustále šteká. Vyvrcholí to jeho zabitím - 3:15 zomrieš (2005) + iné. Lacné a predvídateľné ľakačky - Insidious, Conjuring atď... Proste tomu filmu chýbala originalita. Viac ako dve hviezdy si nezaslúži.

plagát

České století (2013) (seriál) 

Túto sériu som nehodnotil hviezdičkami. Je to z jednoduchého dôvodu. Seriál nám ponúka výrazne jednosmerný pohľad na Československé dejiny. Je to pohľad, ktorý je dnes "ideologicky korektný" a to sa potvrdzuje v každej epizóde. Séria je výrazne antikomunistická, niektoré postavy démonizuje (Gottwald) a niektoré glorifikuje (Beneš). Práve preto pre mňa séria hraničí s filmovou propagandou. Ale ako sa hovorí, históriu píšu víťazi a toto dielo tento výrok potvrdzuje. Ako filmovú propagandu by som sériu musel hodnotiť najhorším možným hodnotením, ale z hľadiska umeleckého spracovania by séria možno dostala tri hviezdičky.

plagát

Slender Man (2018) 

Veľmi priemerný horor, ktorý vo svojej "kategórií" neponúka nič neočakávané. Bežné a predpokladateľné ľakačky. Sivá a tmavá atmosféra. Film je stavaný podľa môjho názoru najmä pre vekové kategórie 15 až 20 rokov. Tie sa asi najviac vedia vžiť do deja a postáv. Štyri stredoškoláčky, prostredie školy a desivé videá. Film je doslova prešpikovaný využívaním IT. Hlavné postavy si neustále píšu textovky, volajú si, používajú laptopy. Videom vyvolajú temnú postavu Slender Mana. Čistý teenage creepy dream. Ja som sa osobne nedokázal vžiť do postáv. Mal som totiž pocit, že obdobie kedy sme si na škole púšťali strašidelné videjká a potom sme sa báli je za mnou. Pozitívom filmu je určite námet - Slender Man. Už sama o sebe je to desivá postava a má veľký potenciál pri tvorbe hororu. Negatívom bola strašne viditeľná "umelosť" efektami vytvoreného Slendera.

plagát

Vlk z Wall Street (2013) odpad!

Film som nebol schopný dopozerať. Nudil ma a asi po hodine som začal jednotlivé sekvencie preskakovať, aby som zistil, či sa film v druhej polovici nejako dramaticky zlepší. Nič také sa nestalo. Je to nepodarená paródia na film Wall Street, ktorý je mimochodom veľmi kvalitný na rozdiel od tejto zlátaniny. Tento film je natočený klasickým moderným spôsobom. Zoberte starú klasiku a všetko v nej prežeňte, aby ste zabavili unudeného postmoderného konzumenta, ktorý vo svojom živote videl už asi všetko. Erotiku a jej náznaky vymeňte za sex v priamom prenose, celý čas prezentujte všetky možné druhy fetu a to, aký úžasný je život s množstvom prachov. Katastrofa. Ako komédia je to veľmi nudné, pokiaľ sa samozrejme mentálne neprenesiete do veku teenagera. Život ako gombička vystihuje podstatu filmu. Postavy vo filme mi všetky do jedného liezli na nervy.

plagát

Stiahni ma do pekla (2009) 

Horor = bojím sa. Komédia = smejem sa. Tento film nebol strašidelný, ale zároveň sa tváril, že to nie je ani komédia. Tak aký bol teda zámer režiséra ? Medzi obrovské negatíva patria vizuálne efekty. Je na nich strašne viditeľná umelosť (napr. lietajúci obrúsok), proste žiadna sláva. Mne osobne vadilo, že sa film celý čas nevedel rozhodnúť, či má byť vtipný, alebo strašidelný. Niekomu to možno nevadí, ale mne áno. V konečnom dôsledku totiž nebol ani jedno, ani druhé. Pozitívom bol príbeh. Ten film trochu zachraňuje. Začína to dobre, temná kliatba, hra tieňov atď... ale potom to naberie veľmi zlý spád a koniec je už úplná hlúposť. Medzi top trápne momenty patrí určite hovoriaca koza. Ako nehnevajte sa na mňa, ale to už je vrchol stupidity. Jedna hviezdička za príbeh a druhá za hovoriacu kozu.

plagát

Osvietenie (1980) 

Pre mňa osobne bol film bohužiaľ veľkým sklamaním. Pozitívne musím hodnotiť obsadenie Jacka Nicholsona do hlavnej úlohy spisovateľa. Nicholson vie dokonale zahrať psychopata, o tom niet pochýb. Na druhej strane sa mi však zdalo, že je psychopatom už od začiatku filmu a netuším kedy mala nastať premena z normálu do nenormálu. Shelley Duvall bola naozaj neznesiteľná, preafektovaná, ku koncu tam pobehovala komicky a neznesiteľne hlúpo. Film bol na mňa pri tejto zápletke príliš dlhý. Ako pozitívne vnímam na druhej strane zaujímavé dialógy a to najmä medzi Jackom a barmanom. Napínavý záver filmu bol príliš krátky v pomere k minutáži celého snímku a rýchlo ukončil to, na čo som sa celý čas tešil. Jedna hviezda za Nicholsona a druhá za zaujímavé a napínavé dialógy.