Recenzie (10)
Šógun (2024) (seriál)
5 hvězd.
Jagate kimi ni naru (2018) (seriál)
Kdybych byl hodnotil anime v kontextu porovnání s mangou, dal bych 3 hvězdy. Pokud si ale toto odpustím a budu uvažovat o anime jako separátní tvorbě, považuji toto shoujo-ai za zdařilé. Také jsem si všiml, že v hudebním projevu je jedna krátká pasáž podobná hudební pasáži z filmu Kontakt. Pokud bych měl pak vybrat subjektivně postavu, kterou jsem si z mangy oblíbil, byla by to Sayaku v anime pak Nanami.
Oppenheimer (2023)
Před shlédnutím nebo po něm jednoznačně doporučuji, podívat se na výborné přednášky od Jiřího Podolského: E=mc2 a jaderná energie Epizoda I: Temná strana síly a pozemská ničení (1. Část) E=mc2 a jaderná energie Epizoda II: Světlá strana síly a kosmické tvoření (2. Část) Snímek mě nezklamal. Je to navíc téma, které mohu označit za aktuální.
Kanodžo, okarišimasu - Season 1 (2020) (séria)
MC je baka.
Kókaku kidótai: Stand Alone Complex - Hidarime ni ki o cukero POKER FACE (2004) (epizóda)
Paráda.
Kókaku kidótai: Stand Alone Complex - Kusa meikjú AFFECTION (2004) (epizóda)
Výborný díl, ke kterému se sem tam vracím.
Kaguja-sama wa kokurasetai: Tensaitači no ren'ai zunósen - Fudžiwara Čika wa kizamitai / Hajasaka Ai wa hanašitai / Šidžó Maki wa tajoritai (2022) (epizóda)
Tohle je prostě skvělé.
Obi-Wan Kenobi (2022) (seriál)
Hello there.
Kaguja-sama wa kokurasetai: Tensaitači no ren'ai zunósen - Sošite Išigami Jú wa me o todžita 3 /Širogane Mijuki to Išigami Jú / Otomo Kjóko wa kizukanai (2020) (epizóda)
Tak na tuto epizodu jsem po Soran Soran nebyl moc připraven. Ishigami má opravdu za sebou jeden nečekaně smutný příběh...
Doktor Spánok (2019)
Osvícení od Kubricka jsem viděl mnohokrát. Jack Nicholson byl, je a bude Pan herec. Proto jsem byl zvědavý, jak dopadne jeho pokračování. Těšilo mě, že v tomto filmu bylo dost referencí. Ewan McGregor pro mě zůstane vždy Obi-Wanem, neohroženým rytířem Jedi, takže jsem se necítil svůj, protože jsem se celý film o něj bál. Rebecca Ferguson je v té své kloboukové meditační hipster roli vážně sexy. Ta se povedla. A Kyliegh Curran má pěkně našlápnuto. Je to parádní mix Stranger things a Haunting of the Hill house, pokud vás alespoň jedno dílo bavilo, určitě mrkněte, těch 152 minut stojí za to. Některé scény jsou už v tak husté atmosféře dost intenzivní. Ale pokud budete porovnávat film Osvícení s tímto, mohlo by vám připadat, že to má společné jen ten hotel. Každopádně, kdo si chce sám vytvořit vlastní vizi, ať sáhne po knižní předloze, ke které jsem byl právě tak nějak dokopán. Tím chci vzdát hold Stephenu Kingovi (do češtiny přeložených 90 knih k tomuto datu), jak dokáže psát tak originálně, a přesto v takovém množství, je mi záhadou. Nejspíš je v určité míře Osvícen. :-)