Obľúbené filmy (10)
Údolí včel (1967)
Snímek jako celek i každá jeho složka zvlášť tvoří ukázku nejvyššího filmového umění. Dílo sevřené jako pěst řádového rytíře.
Siedma pečať (1957)
Anjel skazy (1962)
Ke zde ještě nezmíněným a přitom poměrně výrazným prvkům absurdna patří i medvěd neustále se jako jakési vnější ohrožení potulující kolem prostor s uvězněným panstvem. Je zábavné sledovat na povrch náhle vypluvší atavismus, když vznešená společnost doslova roztrhá stádo ovcí. Prostor k zamyšlení dává i způsob vysvobození z "pasti" - uvěznění aranžují scénu přesně tak, jak stáli a jak se chovali, než začalo fungovat to tajemné cosi co je připravilo o svobodu - a tím vlastně zruší účinek "kouzla". Po premiéře filmu se prý producent Gustavo Alatriste naklonil k Buňuelovi a prohlásil: "Done Luisi, je to velký úspěch, nic jsem nepochopil." To sedí.
Vtedy na Západe (1968)
Apokalypsa (1979)
NEJlepší válečný film, NEJlepší film o válce ve Vietnamu, NEJlepší film F.F. Coppoly, NEJlepší film na motivy J. Conrada, NEJlepší film M. Sheena............
Skrytý pôvab buržoázie (1972)
Divokosť v srdci (1990)
Divoká banda (1969)
Opus magnum svého tvůrce, americká odpověď na spagetti western a zároveň formální i obsahová inspirace pro řadu Peckinpahových následovníků. Pesimismus ve vidění světa dovedený až do takřka apokalyptických rozměrů, ale, jak ve svém komentáři jasnozřivě shrnuje Pohrobek, přátelství a vzájemná loajalita do tohoto příběhu vnášejíí alespoň trochu světlejší tóny a divák se jakés takés závěrečné katarze přece jen dočká.
Nezmieriteľní (1992)
Šialený Max 2: Bojovník ciest (1981)
Můj nejoblíbenější akční film vůbec s dokonalou punkovou stylizací a výbornou atmosférou, odehrávající se navíc ve věrohodných postapokaliptických kulisách. Viděl jsem ho už nejednou a ještě mnohokrát ho určitě shlédnu.