Recenzie (239)
Zeitgeist: The Movie (2007)
Open your eyes and welcome to the real world...
Sloní muž (1980)
Nemám slov - Adagio for Strings mi totiž na závěr vyrazilo dech.
Cargo 200 (2007)
Ačkoli mám k ruské mentalitě blízko, nacházím se po shlédnutí tohoto snímku v lehce schizofrenním stavu. Gruz 200 mi tu ležel více jak půl roku, než jsem se k němu konečně s plnou parádou odhodlal. Bohužel navzdory očekávání jsem byl ze začátku dosti zklamán. Postupem času jsem ale zjistil, že se nejedná pouze o samoúčelnou fresku zobrazující dobové Rusko osmdesátých let bez hlavy a paty. Gruz 200 je sice studený a odměřený jako ukrajinská přistěhovalkyně, ale tak jako ona i tento film skrývá jistý půvab, ve své syrovosti, emoční prázdnotě, ale v jistém smyslu i lidskosti. Možná se mýlím, když tvrdím, že většině západní společnosti nemusí přes svoji mentalitu nic říct, ale je třeba zajít pod povrch, pod tu chladnou slupku, za kterou se maskuje - tam se skrývají citlivé lidské příběhy.
Vicky Cristina Barcelona (2008)
Již úvodní titulky v kombinaci s mojí vyzváněcí melodií jsou zážitek, o zbytku nemluvě. Jak je vidět, Woody má k tématu lásky hodně co říct. V každém svém filmu ji představuje v tak trochu jiném světle. Tady zase na jiném podnose a znovu dokonale.
Podivný prípad Benjamina Buttona (2008)
Řemeslně výborný film, avšak nejde hodnotit plným počtem kvůli přehnaně komorní režii a příliš dlouhé stopáži.
Skrotená hora (2005)
Myslím, že kdyby film byl o heterosexuálním páru, tak by po něm asi sotva nějaký pes štěkl. Ale ani v tomto podání neštěkám.
Václav (2007)
Jediným úmyslem scénáristů bylo diváka dojmout, a ti ve své práci neuspěli. Na této prvoplánové myšlence se Václav potácí od nikud nikam a jako celek je studený jako ukrajinská přistěhovalkyně. V tomhle podání teda nemůže v konkurenci ani trochu zaujmout natož uspět u odborné komunity.
Arthur a Minimojovia (2006)
Senilita je hrozná věc, zvlášť když udeří už v sedmačtyřiceti.
Pokémon (1997) (seriál)
Na tomhle vyrostla celá jedna generace, bez pokemonu by byl dnes svět jistě jinačí - otázka jen, jestli lepší..
Horton (2008)
Co naplat špičková animace, jež je s dnešním technikou již standartem, když máte scénář na dvě věci. Marně se snažím hledat nějaká pozitiva - konec znáte asi třech minutách filmu, záporák Klokanice tak neuvěřitelně stupidně napsaná et cetera. Pixarovci vše dokáží skloubit do perfektní harmonie, do které má Horton minimálně sto sloních mil daleko.