Recenzie (360)
Šťastný Nový rok (2011)
Skvělé a poctivé 3*. Bojíte se po Love Actually čehokoli podobného jako laciné kopie? Děsí vás americký sentiment? Tady na to jdou opatrně, pozvolna - ale originálně a s šarmem. Postupně naberou tempo, přidají několik neotřelých nápadů a jedno minipřekvápko - "A hele, Máňo - ono to nebylo tak hrozný, co?" Předpoklad: 1) dvakrát během filmu zacpete uši při klasickém velkoústém moralizování, 2) s ohledem na centrální místo děje strpíte větší množství product placementu.
Walk the Line (2005)
Tady hrají prim herci: Johnny i June... vlastně, Joaquin i Reese! skvěle hrají, a co víc: nazpívali své postavy tak, že (pokud neholdujete americké country) nepoznáte, že nejde o originál. K tomu sevřený, silný příběh a šlapající hudba, kterou nemusíte milovat - najde si vás sama.
Prekliaty ostrov (2010)
Má to atmosféru a nápad - jenže Leo hraje na tak spletitý film trochu moc ploše, a hlavně... pointa (ze strany postavy Bena Kingsleyho) je trochu moc neuvěřitelná: je mi líto, ale "tohle" se jako racionální vysvětlení prodat nedá, alespoň ne mně.
Najhľadanejší v Malibu (2003)
První film mého života, o kterém můžu říct: "Tak blbý, až je to legendární." Několik zabijáckých scén a krutopřísných hlášek! Povinnost pro všechny posmívače hip-hopu.
Lietam v tom (2009)
Osamělá opravdovost, opravdová osamělost a věrná sonda do jednoho kromobyčejného zaměstnání.
Sherlock Holmes (2009)
Dobře odvedená práce. Dobová atmosféra? Tak akorát. Příběh? Pestrý, ale ne komplikovaný. Herci? Odměření sympaťáci. Obavy, že původní námět byl změněný do akčna až moc ujetě? Dokonale vyvrácené. Prototyp "dobrého filmu".
Ivánku, kamaráde, můžeš mluvit? aneb Tak to mi ho teda vyndej (2005) (divadelný záznam)
Pomník Čtvrtníčka nejen jeho jedinečnému humoru, ale i schopnosti Čechů se originálně a s humorem vypořádat i s těmi největšími levárnami a hrůzami doby - rčení o smějících se bestiích opravdu platí:-)
Ostrov (2005)
Poselství o nebezpečích pokroku lidstva v šikovném akčním hávu. Dobře natočené honičky, a Scarlett s Ewanem k tomu. Tu hvězdičku navíc oproti "prostě dobrému filmu" dávám za námět - na tyhle věci by se mělo upozorňovat.
Ženíchov svedok (2005)
Ty 3* jsou tady poctivé a mají svou váhu. Civilní romantika se sympatickými herci (jen ta sestra nevěsty vypadá tak nějak...), která dokáže podat i klišovité téma. No a samozřejmě Seth Green, a tedy pár šťavnatých vtípků - dobrý relax zajištěn. Bonus: Sir Humphrey po letech!
Vo štvorici po opici (2009)
Objektivně: tenhle film mohl být mnohem víc. Potenciál zápletky umožňoval i jiné věci, než koláž víc/míň úderných scének - a pořád to mohla být komedie. Totéž platí pro interakce hlavních postav - zůstaly trochu nevyužité. Subjektivně: téma filmu "jak je vlastně cool se pořádně ztřískat" není má krevní skupina.