Recenzie (169)
Kde se sakra skrývá Usáma Bin Ládin? (2008)
LFŠ 2011 ... Ultra zábavný dokument, který ač ponouká k huronskému smíchu, záhy může stejně tak zmrazit a donutit člověka k pořádnému zamyšlení. Nenucenost a spontánní reakce hlavního aktéra dodávájí filmu tu pravou šťávu a těžko byste hledali dokument s podobným náhledem na věc. O to větší je možná škoda, že některé pasáže nejsou dotažené do konce, film by mohl být klidně o půl hodiny delší. Lehce mě zklamal patetický závěr, kde měl autor zřejmě potřebu všem americkým divákům důkladně vysvětlit co vlastně z celého filmu za ponaučení. Závěrem bych ještě vyzdvihnul perfektní animace, ze kterých jsem se mohl potrhat smíchy. :)
Nikdo nic neví (1947)
LFŠ 2011 ... Uznávám, že v dobovém kontextu by si film asi zasloužil lepší hodnocení, ale mně nějak zoufale nesedl. A ten závěr byl tak morbidní a zároveň WTF že si ani nejsem jistý, zda byl i vtipný. :)
Muži v ruji (2009)
LFŠ 2011 ... Šílená píčovina, ale k mému překvapení si ani na nic jiného film nehraje. Prostě lehce úchylná satira českého (moravského) venkova, protknutá celkem povedenými vtípky (kolotočový kůň = LOL), místy i hezkou nenucenou myšlenkou a hlavně v podstatě vůbec nepůsobící trapně či křečovitě. Ideální oddechová volba.
Let číslo 93 (2006)
LFŠ 2011 ... Podobně jako napsal darm - je úžasné, že film dokáže udržet v totálním v podstatě po celou jeho délku i přesto, že divák ví jak dopadne. Těžko si představit lepší zpracování dokudramatu, než je United 93.
Ahmed & Salim (2009) (seriál)
Seriál nemá příliš velkou hloubku, není ani nejbarvitější v nápadech, na krátké primitivní pobavení však skvěle postačí, navíc na LFŠ působil ve společnosti všech těch vážných snímků o terorismu jako výborný zlepšovač nálady.
Příběh statečnosti a zrady: Lipovec - Licoměřice 1943-1945 (2010) (TV film)
Vzhledem k tomu, že jeden z účinkujících pamětníků je i můj dědeček, tak musím říct že se z tématu dalo vytlouct mnohem více. Celý příběh je opravdu fantastický a dojemný (odvážím se ho přirovnat k příběhu Lidic, s tím rozdílem že tento dopadl relativěn dobře) a dokument je bohužel celkem plochý a ne příliš záživný. Svou hodnotu však určitě má.
Most (2003)
Trochu moc patetické a prvoplánové, je tam na můj vkus až moc vidět snaha o poetiku a emoce. Na druhou stranu je to poměrně slušný a zajímavý počin a Javorský se opravdu překonává, super výkon. Pěkné 3*.
Hudba a text (2007)
Klasická "Grantovka", romantická komedie která rozhodně ničím nepřekvapí...ale mně prostě "sedla" :o) a dobový klip, písně a tanečky byly fantastické :o)
Vesmír (2007) (seriál)
Pro mě ideální dokument o vesmíru. Není zvlášť odborný a složitý, stejně tak ale není tak úplně pro dementy. A trochu té Ameriky se holt dá přežít. :)
Ahoj, Terezka (2001)
LFŠ 2010 ... Kvalitní tečka letošní sice krátké, zato kvalitní LFŠ. Možná ne úplně originální, přesto však působivé zpracování jedné zmršené puberty. Ať už si z filmu vezmete cokoliv, ať už se v něm najdete nebo ne, rozhodně vás nenechá chladným. Žánr psychologické drama byl naplněný do poslední kapky.