Recenzie (101)
Scary Movie 4 (2006)
Je škoda vidět, kam může klesnout tak dokonalý tvůrce, který společně se svým bratrem a Abrahamsem vymyslel a zrežíroval takové kusy jako je: Připoutejte se, prosím nebo Žhavé výstřely...
Transformers (2007)
Nejlepší Bay, doufám, že u trojky ho Spielberg zase podrží zkrátka, aby se neopakovala megalomanská smršť jako ve dvojce...
Kauza CIA (2006)
Brilantní snímek o životě muže, jenž je naprosto oddán tomu, čemu věří. Přitom to je to jediné čemu může věřit. Herci odvádí skvělý výkon a z každého záběru je cítit, že De Niro je velký perfekcionista zaměřující se na detaily. Filmu by slušela menší stopáž, ale díky kameře a krásným obrázkům, které ve mně zůstavaly dlouhou chvíli, jsem se vůbec nenudil.
Bournovo ultimátum (2007)
Greengrass dotáhl svůj styl k dokonalosti a naservíroval necelé 2 hodiny nepřetržité akce, kdy sledujeme Jasona, jak má stále navrch oproti svým pronásledovatelům. Asi nejlepší akční film roku a stejně tak by to mohl být jeden z nejlepších akčních filmů vůbec.
Thelma a Louise (1991)
Definice žánru road-movie. Scott jako obvykle skvěle pracuje s obrazem, ale nejedná se o žádné orgie. Spíše spousta hezkých obrázků sloužících dobře napsanému příběhu. Film je však především feministickou výpovědí o dnešním světě. Ústřední dvojici tvoří dvě silné ženy, které se o sebe dovedou postarat a rozhodnou se ukončit vše po svém a nikdo jim v tom nezabrání. Spíše jim v tom nezabrání žádný muž. Muži v tomto filmu totiž, ač jsou to skvěle zahrané postavy, tvoří pouze dané typy. Najdeme tu nevyrovnaného manžela, úchylného řidiče, připosraného policajta, vychytralého a dětinského zlodějíčka a důvěřivého detektiva, který je rádoby symptatický tím, že hrdinkám věří, ale ve skutečnosti je to spíš pako.
X-Men: Posledný vzdor (2006)
Díky Brette, že si zase jednou něco úplně pos.... No nic, po dvou vynikajících komiksových filmech přichází akční slátanina bez ladu a skladu, která celou sérii dokonale pohřbila. P.S.: A díky Briane, že si točil toho blbýho Supermana a nechal tohle dílo dokončit někoho tak neschopnýho.
Kráľovstvo nebeské (2005)
Tímto snímkem Scott dosáhl levelu obrazové dokonalosti, kam se řadí jen velmi málo režisérů. Bohužel 4 hvězdičky jsou asi jenom za to... Příběh, scénář, postavy (Bloom) se předhánějí v tom, co je horší. Ale mě to prostě nedá... ****
Hannibal (2001)
Zklamání z tohoto filmu pramení už z toho, že se tvůrci rozhodli ignorovat atmosféru Mlčení jehňátek a udělat z Hannibala akčně pojatý thriller, který to ovšem ve výsledku dotáhl na pořádnou slátaninu. Film zachraňuje pouze Hopkins a pár pěkných obrázků, kterých však není tolik, kolik bych od Scotta čekal...
Legenda (1985)
Celkem slušná fantasy pohádka, kterou jsem jako dítě měl moc rád trochu ztrácí na nepříliš originálním příběhu a více ztrácí na nepříliš dobře napsaném scénáři. To ovšem nezabránilo Scottovi, aby mě znovu připoutal k obrazovce, na kterou jsem hodinu a půl zíral s otevřenou pusou. Prostě obrazově dokonalé.
Sedem (1995)
Nejlepší detektivní thriller o psychopatickém vrahovi. Skvělý scénář a pevná režie spolu s hutnou atmosférou tvoří jeden z nejsilnějších zážitků, které jsem za svůj život viděl. A ty herci, prostě paráda...