Recenzie (85)
Artemis Fowl (2020)
Judy Dench musí opravdu taky platit složenky? Mimochodem, tady vypadá stará M opravdu nehezky.... Jinak je to splácanina non plus ultra. Ani neustálé zoufalé vysvětlování všech aktérů, co a proč se děje, vpatlané do dialogů, nezachrání příšerný pocit zbytečnosti a nudy. A neustále se opakující "hudební" motiv tympánovo-smyčcového stoteta leze na nervy už po prvních pěti vteřinách. Když to sečteme s nehereckými nevýkony rádoby herců/neherců, rovná se pocit ze shlédnutí filmu pocitu přeživšího zkázu Titaniku...
2012 (2009)
Přichází konec světa, na což přijde jeden člověk, ten má pár kamarádů, ale nikdo z prezidentů a poradců mu nevěří, tak se rozhodne zachránit ho sám...kde já už to jenom viděl? :-) Krom pro diváka "předžvýkaného" děje si lze všimnout i lajdáctví v digitálních masových scénách, kde se pravidelně vedle sebe opakují stejné skupinky lidí (CTRL+C a CTRL+V)...
Rozpoltený (2016)
Slušná podívaná, ovšem leckdy dlouhé záběry "ničeho" trochu ruší napětí a rytmus filmu. Herecky to na žádného Oskara není, McAvoy hraje ve stylu seriálového scénáře - přečíst, zahrát a jedem dál.
Aladin (2019)
Zažít nudu - nevadí! Vidět Aladina 2019 - vadí! Schématická velkovýpravná splácanina vypovídající o orientu a jeho pohádkách asi tolik jako zrnko písku o Sahaře...Guy Ritchie a jeho přeměna na Gay Ritchie...
Rýchlo a zbesilo 6 (2013)
A prosímvás, kde je to letiště, co má 50ti kilometrovou rozjezdovou dráhu? A kde jsou ty superpevné skály, co z nich lano nevytrhne ani 50ti tunový náklaďák s tankem uvnitř? A prosímvás, jaký matroš užívá pan scénárista? A mohla bych ho vidět?
Staříci (2019)
Snad jen ta místy zdlouhavá rozvláčnost filmu, sice záměrná, ale děj spíš brzdící, by se dala vytknout. Ale jinak pánové Schmitzer i Mrkvička hrají s přirozenou uvěřitelností, až skoro civilně. Viz Mrkvička, který když zjistil, že si Schmitzer utřel svou zbraň naloženou ve vyjetém oleji jeho dečkou z auta, jde ji vymáchat do nedalekého rybníka - nic pro ekology :-) Film stojí na nich a oni ho nesou přesně a bez zakolísání.
Teroristka (2019)
Komedií tohoto druhu není v současné české produkci mnoho. Postavy jsou věrohodné, děj až na malá zaškobrtnutí jede plynule a srozumitelně. Čtvrtou hvězdičku jsem dal za výborně zvládnuté vypointování situace "popravy" místního mafiána za přítomnosti dalších pěti osob, z nichž každá sleduje svoje cíle a chová se - pro diváka - nepředvídatelně. Bavilo mě to.
Diabol nosí Pradu (2006)
Čekal jsem něco lepšího. Tohle je jak epizoda z nekonečného nedělního seriálu. Plyne tak poklidně, až se zavírají oči...
Alita: Bojový Anjel (2019)
Co se všechno nenajde na smeťáku 26.stoleti! Pro naše potomky asi normálka, ale pro nás úžasná záležitost. Prostředí sice trochu "starwarovské" , ale roztomilý mozeček s obalem, kterému doktor Valčík začal říkat Alita, se do něj docela hodí. Jinak klasika, hlavní padouch vše sleduje zpovzdálí, a promlouvá ústy ostatních. Romantika, akce, láska a sekané údy...na nudu není čas.
Pompeje (2014)
Pompeje....nebyl producent náhodou Pomeje? To by ladilo i sedlo. Začátek zkopírovaný Conan Barbar, následně zkřížený s Gladiátorem, a nakonec hláška vypůjčená z Jurského parku! :-))) Do toho padouch Sutherland a sopka Vesuv, evidentně bez hereckých ambicí (oba). Nicméně oba se chovají přesně podle scénáře: Kiefere, zlou grimasu, děkuji! Sopko, teď si dej 30 vteřin pauzu, bude dialog, děkuji! Hvězdička za závěrečnou půlhodinovou komedii. A za ten nápad zkusit odemknout kovová pouta třískou ulomenou ze žebřiňáku :-)))