Obľúbené filmy (10)
Vykúpenie z väznice Shawshank (1994)
Je to paradox, že zrovna film č. 1 je podle Kinga, jehož adaptace pravidelně spadají od opadu. Darabont je génius. Toto je jeden z filmů, který je lepší než adaptace, protože King napsal jenom takovou nenáročnou jednohubku. Nicméně jeho styl vyprávění se dá ve filmu poznat.
Pán prsteňov: Dve veže (2002)
Pán prsteňov: Návrat kráľa (2003)
Votrelec (1979)
Po shlédnutí director's cut měním hodnocení na 5/5. Jednak jsem viděla Promethea a jednak je třeba ocenit pomalé filmy, ve kterých je čas na postavy a kde není jedno, jaké má kdo motivace, hlavně když teče krev a po plátně běhá armáda počítačových příšerek.
Forrest Gump (1994)
Mlčanie jahniat (1991)
Prichádza Satan! (1976)
Viděla jsem to poprvé jako dítě na polském nočním kině a i když s opakováním už atmosféra není taková hororová, stále tento film v rámci žánru nic nepřekonalo.
Zelená míľa (1999)
Nabízí se srovnání se Shawshankem, ale tento film je zase o něčem jiném. Darabont se dobře vypořádal i s mystickými prvky, u Kinga oblíbenými, zatímco Shawshank stojí nohama pevně v realitě. Doporučuji přečíst knížku, která je stejně dojemná jako film.
Rain Man (1988)
Hoffman je velmi sympatický autista a Cruise mu herecky zdatně sekunduje. V tomto filmu jsem si oblíbila Cruise.