Obľúbené filmy (10)
Ponorka (1981)
Prekliaty ostrov (2010)
Skrytá identita (2006)
Když utichly trumpety (1998)
Podle mě úžasný a trochu nedoceněný film, který doplatil na to, že přišel ve stejném roce jako vojín Ryan. Žádný patriotismus, hrdinství, ódy na muže ve zbrani.. jen všudypřítomný strach a snaha přežít. Film je plný syrových, ale zatraceně trefných narážek na válku (jídlo před útokem, povýšení na velitele čety jen za přežití, zákon padajícího hovna..) a při "opakování" úvodní scény už jsem jen zíral. A jde to i bez Spielberga a Hankse.
District 9 (2009)
Neill Blom.. kdo?? Před pár dny jsem ani netušil, že někdo s tímhle jménem existuje, teď jen hluboce smekám. Víceméně náhodou jsem narazil na Alive in Joburg a s trochu smíšenými pocity jsem byl zvědavý na District 9. A? Naprostá pecka. Již od začátku jsem byl uchvácen pojetím filmu, které umocňovala atmosféra "stěhování kreveťáků" a přeměny hlavní postavy, načež vše vygradovalo v docela slušné akci. Jen ta náhlá změna z hlavně pomoci sobě na za kámoše i život jako by přilétla odjinud.. Měl bych toho na jazyku více, ale jen bych citoval C.C.Baxtera. Něco k zamyšlení: jak dlouho jste pro ostatní lidi člověkem a nikoliv lovnou zvěří či něčím podřadným? Dokud vypadáte jako oni a hrabete na stejném písečku? ;-)