Recenzie (270)
Expres (2011)
giblma: už se těším - jen abych se dočkal.
Film o Ondreji Jajcajovi, vykradači hrobů (2012) (študentský film)
Po mnoha letech kašírovaného vyšminkovaného pábitelství (např poslední Menzlové) něco autenticky hrabalovského!
Dersu Uzala (1975)
Jediná má výtka směřuje k postavě kapitána Arseňjeva. Sice říká, jak ho setkání s Děrsem ovlivnilo, ale na jeho chování to není poznat. Celou dobu vypadal, že se od něho nic nenaučil - co se týká přístupu k životu.
Karnevalová noc (1956)
obrovské překvapení, a bojím se že nepřekonatelné /obecně/. vzhledem k naprosto vražedné kombinaci názvu, roku, zemi původu a žánru jsem čekal obrovský sterilní průser ála Za zvuků hudby, kde nic nebude dávat smysl, chování postav bude pitomé, všichni herci budou slzet štěstím. Naštěstí se nestalo. A já si opravdu zaslouženě můžu povzdechnout: co teda může za ten hype o důležitosti amerického/hollywoodského filmu? Já opravdu nechápu, že americké filmy se hrajou nejvíc a jsou nejnavštěvovanější. Ne - prostě je to k neuvěření. Nikdy to nepochopím. Opravdu nejspíš zbývá poděkovat hloupým středoškolákům a gymnazistům (takže všem [?]) za to, že navštěvují multiplexy. NENÁVIDÍM VÁS! ;-)
Ženba (1977)
jedna za "k ocucání líbezného " Leonova. (jinak jestli to mělo jenom tu jedinou pointu kterou jsem zaregistroval, tak teda neuvěřitelně slabé, patrně už z předlohy).
Poštmistr (1925)
To byla moderna, že? .. nebo že by spíš přehodili kotouče?
Padá vláda, něco si přej (2012) (študentský film)
Už podruhé mě Apoleny film seznámil s něčím novým, lépe řečeno s někým novým, takže kvůli tomu trošku nadhodnocuju.. Nebyl to pro mě sice takový šok jako kancléřův film (ne Hitlerův, ale jsi blízko), ale portrétovaná trojice a jejich východiska zde byly načrtnuty pěkně. Na druhé straně "observační styl", nebo "minimální zásahy režie do projevů postav" považuji za jednoznačné plus - postavy se většinou zdiskreditují samy, není řeba je k tomu nutit, nebo násilně konfrontovat, tlumočit jejich názory v jiných kontextech - takové režisérské zásahy většinou nefungují - trochu problémy s tím má určitě pan Martin Dušek, ale jeho poslední tvorba ukazuje, že se od brněnských Vikingů aspoň trochu umírnil.
Elektrické objetí (2011)
to už raději http://www.csfd.cz/film/287151-16x/
Pohlednice z rumunské Somovy (2012)
neočekávaně narativní!
Utrpení (1975)
já jsem na ty stupidní spektakulární cinemascopy asi nějaký alergický. i když pocházejí z tak sympatické oblasti.