Reklama

Reklama

Najsledovanejšie žánre / typy / pôvody

  • Akčný
  • Dráma
  • Komédia
  • Dobrodružný
  • Sci-Fi

Recenzie (276)

plagát

Normální lidi (2020) (seriál) 

No úprimne, toto bola zrejme najintímnejšia, najsurovejšia a najreálnejšia romanca, ktorú som v televízii doteraz videl. A to je seriál pritom kompletne tínedžerskou záležitosťou. Dve postavy (mimochodom brilantne záhrané) a ich komplikovaná, no o to viac zaujímavejšia love story, na ktorú sa človek díva v rozmedzí rokov, počas ktorých postavy Marianne a Connella dospievajú, menia sa a uvedomujú si, ako sa životom ťažko prekusávajú oddelene. Všetko spomínané je podrthnuté tiež skvostným soundtrackom a výnimočným, veľmi vyspelým a dojímavým scenárom, ktorý diváka doslova prilepí k obrazovkám a donúti pustiť si ďalšie epizódy, aby videl, ako sa tento vzťah ďalej vyvinie. Pozrel som túto výnimočnú britskú drámu za jeden deň a po záverečných titulkách na seriál neviem prestať myslieť. Brilantná sonda do života dvoch nepochopených mladých ľudí, kde je najzaujímavejšie práve to, že zrejme nebude človeka, ktorý sa aspoň v pár veciach sám nenájde. Tlieskam! 100%

plagát

Dva papežové (2019) 

Lepší a jednoduchší prívlastok ako "pekný" si tento film asi ani nezaslúži. Skvelá konverzačná jednohubka, s hereckým duom ako z ríše snov, k tomu skvelo nasnímaná (tá priam dokumentárna kamera mi skrátka sadla) a vynikajúco napísaná. Piatu hviezdu si pošetrím, keďže ma to emocionálne nechalo pomerne chladným, no nič to nemení na tom, že sa jedná o naozaj kvalitné remeslo, ktoré si všetky tie nominácie, ktoré určite obdrží, jednoznačne zaslúži. 80%

plagát

Mandalorián (2019) (seriál) 

Veľmi silné tri! Možno si seriál tú štvrtú aj zaslúži, no tých štvorhviezdičkových pánov tu je až až a tak to celkovému hodnoteniu nijak neuškodí. Mojim hlavným problémom sú obrovské kvalitatívne výkyvy medzi jednotlivými epizódami. Prvé tri ma do deja silno vtiahli, zatiaľ čo nasledujúce tri boli tak podpriemerné, až som si párkrát pripadal doslova trápne. Dokonca som uvažoval, že so sledovaním seknem, no a potom prídu priam vynikajúce dve finálové časti a ja som si pripadal, akoby si zo mňa tvorcovia uťahovali. Bavili ma až tak, až som mal silné nutkanie ísť s hodnotením oveľa vyššie. Racionálnosť ale rozhodla a pri pomyslení, akým zúfalstvom som sa k tomu finále musel prekopať, rozhodol som sa takto. No na ďalšie série sa teším, hlavne kvôli milovanému Baby Yodovi, ktorý toho ešte určite má dosť čo ponúknuť, a samotnému koncu má seriál do budúcnosti obrovský potenciál. PS: Bol by som veľmi zvedavý, koľkokrát sa pod tou maskou vážne nachádzal Pedro Pascal. 1. SÉRIA: 65%

plagát

Zaklínač (2019) (seriál) 

Milujem svet Zaklínača. Hry zbožňujem, knihy ale nepoznám. V tomto prípade to ale vôbec nevadí, aj keď je pravda, že seriál si užijú asi viac ľudia, ktorí čo to o tomto svete už vedia. Prvá séria mňa osobne bavila, užil som si ju viac než dosť, avšak neobišlo sa to bez výhrad. Nebudem sa sťažovať na už niekoľkokrát kritizovanú prílišnú problematickosť, akou sa Schmidtová rozhodla príbeh podať, ja osobne som sa totiž nestratil, prekážajú mi iné maličkosti. Ja chápem, že keď sa v súčasnosti v seriáli alebo filme nevyskytne žiadna postava tmavej pleti, hneď je holub na streche, no tuto to bolo naozaj päsťou na oko. Pchať černochov do rolí dryád, elfov či čarodejníkov je už vážne cez čiaru a len tak ľahko si na to človek proste nezvykne, a to v žiadnom prípade nie som rasista. Ďalším problémom je nevyrovnanosť jednotlivých príbehov a ich neucelenosť, v tomto prípade to ale bude skôr chybou predlohy, ktorá taktiež začínala sprvu nesúvislými poviedkami. Niektoré sú fascinujúce, iné zase dosť priemerné. Občas sa pri nekonečných dialógoch dostavila aj nuda. Tá sa ale našťastie nedostavila často. Nemilo ma prekvapilo aj to, že občas som dokonca nemal pocit, že sa pozerám na "áčkovú" produkciu. To všetko sa ale verím tomu zlepší. Potenciál je totiž obrovský a akonáhle sa príbeh bude sústrediť na to hlavné, čo podľa záveru prvej série usudzujem príde už v sérii nasledujúcej, verím, že to bude ten vysnívaný Zaklínač, ktorého som si predstavoval. A porovnanie s Game of Thrones je na mieste, ani v tomto prípade totiž prvá séria nebola bez chýb. Obsadenie je inak skvelé, Henry Cavill sa sem so svojim "neherectvom" vynikajúco hodí, Anya Chalotra je ako Yennefer presne taká, akú som si predstavoval, plus je skvelou herečkou a Marigold je vyložene fantastický. Postavu Ciri zatiaľ nehodnotím, keďže sa v prvej sérii moc neukázala. Zatiaľ veľká spokojnosť, no s výhradami, ktoré ale verím, že v ďalších sériach pominú. 1. SÉRIA: 80%

plagát

Mr. Robot - Série 4 (2019) (séria) 

Na úvod musím povedať, že nie je u mňa žiadnym zvykom písať samostatne recenzie k sériám jednotlivých seriálov. Už to, že som ju predsa len napísal značí, že sa jedná o niečo výnimočné. A je tomu naozaj tak. Od skončenia môjho obľúbeného Breaking Bad ubehol už naozaj dlhý čas a ja som stále čakal na to, že sa mi aspoň ešte raz naskytne podobne dokonalé zavŕšenie, a je jedno, ktorého televízneho seriálu. Po sklamaní z finálovej série Hier o tróny som už ale prestal dúfať, keďže sa mi práve tam ten epický finiš núkal najviac. No a potom, ako z jasného neba, príde Esmail, ktorý už minulou sériou svoj "opus magnum" vystrelil na popredné priečky mojej TOP10tky a nielenže sa vyrovnal excelentnej tretej sérii, on 4. sériou prebil všetko, čo som doteraz vo svojom živote v televízii videl (a koľko som tých seriálov už za svoj život zhliadol, ani radšej nevravím). Nádherné, dojemné, dychvyrážajúce, napínavé až do morku kostí a hlavne šokujúce zavŕšenie, ktoré mnou hlboko otriaslo a navždy ma ovplyvnilo. Breaking Bad tak po rokoch stráca v mojich očiach prvenstvo a prenecháva pomyselnú štafetu Esmailovmu majstrovskému dielu, ktoré bolo tak dokonalým scenáristickým orgazmom, až mám pocit, že toto už naozaj nikto neprebije. Už prešlo niekoľko dní a ja som stále v neuveriteľnej eufórii a ten blažený pocit vo mne neutíchajúco rezonuje stále s rovnakou intenzitou. To postupné odhaľovanie príbehu Elliota Aldersona sa za tie roky stalo jednou z najlepšie napísaných mozáik v histórii televíznej tvorby. No a posledný dvojdiel je niečo tak nádherné, až sa to nedá vyjadriť bežnými slovami. Sam Esmail, si neuveriteľný génius a zmôžem sa len na prosté "ďakujem"! A to, že si mal tento koniec premyslený už od samého začiatku a poukazoval si na záver seriálu prakticky od prvej scény len podtrhuje tvoju genialitu. Ešte raz, ĎAKUJEM!

plagát

Manželská historie (2019) 

Bezkonkurenčne plná paľba. Naozaj vynikajúci film a z tohtoročných oscarových adeptov zrejme najsilnejší. Film boduje najmä pri uvedomení si, o aké skvelé zrkadlo dnešnej doby sa vlastne jedná. Povinne by som Baumbachov klenot púšťal všetkým párom, ktoré sa plánujú rozísť. Marriage story totiž trefne zobrazuje to, akým doslova hororom môže rozvod byť, hoci sa ústredná dvojica o žiadnu drámu ani nesnaží. A pritom film na záver nádherne poukáže na to, akou zbytočnosťou ten rozvod vlastne bol. Naozaj dokonalý scenár! A čo sa týka Adama Drivera a Scarlett Johansson, k tým ja naozaj nemám čo povedať. Najlepší herecký koncert tohto roku, pričom obaja vlastne prekonávajú aj samých seba. To čo obaja predviedli sa nedá ani opísať, to sa musí vidieť. Ja som im veril každé gesto, každé slovo, minimálne nominácie už teraz isté a niektoré z nich budú určite aj premenené. Ktoré ale naozaj neviem povedať. A tá dlhá scéna tej dychberúcej hádky je určite filmovou scénou roku. Neskutočná škola herectva! 100%

plagát

Parazit (2019) 

Uff! To bola teda jazda. Toto je presne ten typ filmu, kedy by človek po prvých minútach nikdy neuhádol, ako to celé dopadne. Majstrovsky napísané! Scenár treba naozaj tesať do kameňa pretože takú pestrú kombináciu žánrov som jakživ vo filmoch ešte nevidel. Prvá polovica mi svojim skvelým humorom odpálila bránicu, zatiaľ čo v tej druhej pomaly ale isto prituhovalo až sa postavy ocitnú v takej situácii, z ktorej naozaj niet východiska. Najlepšie je ale to, že film predostruje prakticky všetky súčasné spoločenské problémy a to tak chytro, že to v žiadnom prípade nevyznie samoúčelne. A verte mi. Tí, ktorí si myslia, že kórejčinu neznesú vedzte, ten film je tak chytľavý, že si po čase ani neuvedomíte, akým jazykom postavy hovoria. 95%

plagát

Vtedy v Hollywoode (2019) 

Tak zatiaľ čo som sa v Scorseseho Írčanovi sťažoval na to, že som nepostrehol čo i len jednu scénu, ktorá by ma posadila na zadok, tuto bola síce len jedna, ale tak dokonalá, že musím zvýšiť na maximum, hoci som bol rozhodnutý jednu hviezdu ušetriť. Reč je samozrejme o tom geniálnom konci, ktorý ma totálne odrovnal a sánku som mal teda riadne nízko. Tarantina nemusím a nikdy som jeho filmy nemal rád, ale tu ma naozaj prekvapil, možno aj kvôli tomu, že som od tohto filmu práve kvôli nemu veľa nečakal. Vynikajúca retro "atmoška", DiCaprio a Pitt si to neskutočne dávajú (hlavne druhý menovaný má naozaj fantastickú rolu) a keď sa na obrazovke objavila krásna Margot Robbie, bol som unesený. Príjemné prekvapenie! 90%

plagát

Ad Astra (2019) 

No som pravdupovediac dosť zmätený. Určite sa jedná o lepší priemer, dokonca som si vravel, že to určite nakoniec budú aj tie 4, no čím viac sa blížil koniec, tým viac som si začínal uvedomovať, že to na čo som čakal celý film, nakoniec ani nepríde. Stále som si totiž vravel, že okej, všetko je tak vypiplané, všetko šľape jak hodinky, tvári sa to tak inteligentne, že skrátka musí prísť na konci niečo, čo mi vyrazí dych. Nuž a veru neprišlo, a človek si potom kladie otázku, na čo sa to vlastne tie dve hodiny díval. Fakt mám totiž v hlave dosť veľký guláš, načo bolo toto vôbec dobré. V mojich očiach zrejme len demonštrovanie technickej vyspelosti dnešného Hollywoodu, keďže ako som už spomínal, vizuál je naozaj dokonalý. 60%

plagát

Irčan (2019) 

Čo sa mňa týka, nejako extra na gangsterky neletím. Dokonca som nevidel ani toho všetkými ospevovaného Krstného otca. Avšak, po zhliadnutí The Irishmana to zrejme čo najskôr napravím. Mňa to totiž naozaj veľmi bavilo. Čo ma bavilo ale najviac bolo trio De Niro, Pacino a Pesci. Taká herecká extratrieda sa dnes v hoci akom filme neobjaví a ako inak, sú fantastickí. Hlavne Al Pacino si Hoffu dáva úplne na pána a je to môj hlavný favorit na Oscara za vedľajšiu rolu. Scorsese stále nepatrí do starého železa a film jeho (a samozrejme aj Zaillianovou) zásluhou stojí pevne na nohách. V istých momentoch ale nie na oboch, to by jeho nový počin nemohol byť tak nekonečný. Tá prepálená stopáž je veru ťažký oriešok a hoci som si po skončení povedal, že okej, zbehlo to vcelku rýchlo, kľudne by sa film obišiel aj bez zopár zbytočných scén. Celkovo sa ale jedná o naozaj kvalitný film, čoby kvalitný, jedná sa priam o hollywoodsku extratriedu s obrovskými produkčnými hodnotami (cítim nejedného Oscara), no s prepálenou dĺžkou a bez čoby jedného momentu, ktorý by ma posadil na zadok. 80%