Recenzie (1 733)
Kráska a tá druhá (2008)
Nebezpečne prostoduché a nevtipne prvoplánové znásilňovanie morálnych klišé dvoma obludami v hlavnej úlohe. Nate je fackyhodný, otravný, trápny looser a prdiaca Cristabel (panenka mária, princezna Diana a Opah Winfrey v jednom) hotová balada pre dušu. Potešilo, že po sto rokoch zablúdila do našich končín krásna Al Lambertová, ktorá svojou nešťastnou roličkou ako tak tlmila moje utrpenie. 10%
Zack a Miri točia porno (2008)
Smith Smithovský na uzde, ktorý je aj cez všetky tie hovná, fucky a bradavky, hrejivejší, vtipnejší a hlavne úprimnejší ako väčšina dnešnej komediálno-romantickej produkcie (vrátane Apatowa). Pohádka. 90%
Uvězněni v čase (2007)
Šikovná (chvíľami dosť mrazivá) jednohubka, ktorá pri svojej jednoduchosti roztočí mozgové závity na druhú nazdvukovú. Len škoda, že v dojaze na voľnobehu začnú vyskakovať mušky ostáva mierne Butterfly dejavú. Nápad za 100 bodov, ostatná ledva za polovicu. 65%
Deň, keď sa zastavila Zem (2008)
Scenáristický súboj prepálenej ekoagitky pre predškolákov a sci-fi béčka, žiaľ vyhrala prostoduchosť, zbytočnosť a otravnosť, ktorú drží za ruku malý kučeravý černoško (mohol mať ešte šikmé oči). Poklona Derricksonovi, že som to vydržal sledovať a aj keď z neho asi nebude ďalší Spielberg, tak pokiaľ nedostane do ruky sci-fičko písane zhulenými greenpeacakmi, tak sa na ďalší produkt budem tešiť. 70%
Narnia: Princ Kaspian (2008)
Príživník zbúchaný z rýchlika, nakolene a podľa toho vyzerá aj film. Na sterilnú zápletku naroubováné veľmi tupé dialógy, recitované zlými ochotníkmi. O samotnej motivácii postáv nehovoriac, to je na cezdržku. Stantonovi písanie scénara určite nezávidím a druhým dychom skláňam poklonu, že ako režisér dokázal v tejto prekernej situácii uhrať aspoň pat. Vďaka jemu ma druhá Narnia držala pri zmysloch celú stopáž a to som to dal ako 5 hodinový (!) maratón spolu s prvým dielom. Fantazy béčko, ktoré sa berie smrteľne vážne, ale má dve bitky (aj keď vykrádaju LOTRa a KoH, who cares...díva sa na to dobre a srdce bojovníka musí radosťou tancovať odzemok), na ktoré sa môže právom prsiť. V tomto smere môže zatiaľ smutne závidieť Rowlingovej decko a brať si príklad sterilita sama v podobe Golden Compasu, či Eragorna. Spokojnosť, aj vzhľadom na negatívny hype naokolo, ktorému teda veľmi nerozumiem. 70%
Narnia: Lev, šatník a čarodejnica (2005)
Prvá Narnia je zhruba na úrovni prvých dvoch Potterov. Príbeh šitý na mieru prvému stupňu na zš, obrazovo krásne, hudobne ultimátne. To potom aj nám starcom dve a pol hodiny ubehne ako voda, keď sú zmysly bombardované načechranými fantasy vôňami od výmyslu sveta. Rovnako ako v prípade Pottera po Narnii z nudy druhý krát nesiahnem, ale výlet do sveta Heores of the Might and Magic to bol nad mieru príjemný. Kentauri! 70%
Čierny jastrab zostrelený (2001)
Príprava na misiu a prílet jednotiek do centra Mogu, je audio-vizuálny orgazmus. To čo sa tam rozpúta je orgazmus vojnový (aj bez roztrasenej, Ryanovskej kamery). Žánrová dokonalosť, ktorá so zdvihnutou hlavou vykľučkovala z prehnaného patriotizmu aj barličky "based on true story". Aj na druhý krát jasných päť. 95%
W. (2008)
Hviezda za exelentného Brolina. 30%
Núdzový východ (2008)
Dajte Samkovi hovno a upletie vám bič, ktorý bude práskať na sto honov. A štípať a páliť. Leo, Kate ja smekám. 75%
Milionár z chatrče (2008)
Boylewood, alebo snáď Citade de Dany? Je to jedno, rovnako ako aj výsledok. Dôležitá je cesta. 90%