Obľúbené filmy (9)
Posledný Mohykán (1992)
Medveď (1988)
Pokud byl Bart jedním z nejlepších zvířecích herců vůbec, tohle byla bezpochyby jeho životní role. Ne že by lidští herci zůstávali pozadu (ono jich tam koneckonců moc není), ale hlavně konfrontační scéna u vodopádu je prostě kinematografickým klenotem. Dneska by se to pravděpodobně natáčelo s digitálním medvědem a zeleným pozadím, ale tady je z každého záběru cítit opravdovost a nefalšovaná filmařina. Nemůžu opomenout ani naprosto vynikající soundtrack od Philippe Sardea.
Sám doma (1990)
Guľový blesk (1978)
Zachráňte vojaka Ryana (1998)
Predátor (1987)
Hrátky s čertem (1956)
Železný Will (1994)
Viděl jsem to poprvé v TV ještě v dětství, tuším že rovnou v roce 1994, kdy to tehdy uvedli ještě pod správným a normálním názvem Železný Will, než si zase někdo z českých distributorů usmyslel, že to za každou cenu musí přejmenovat, hlavně aby to náhodou nemělo podobný název jako originál. No co dodat, jako fanouška psích spřežení mě to zaujalo už v upoutávkách, takže jsem si to musel natočit z TV na VHS, abych se na to mohl dívat pořád dokola. Ale ani zdaleka to není film pouze pro děti nebo kynologické maniaky, naopak, je to univerzální příběh o jednom velkém srdci, mladickém nadšení a touze jít za svým snem i přes všechny překážky světa. Režii ani výpravě nemám co bych vytkl, kromě silného příběhu je zde i spousta úchvatných sportovně-akčních záběrů. A v neposlední řadě naprosto geniální soundtrack od Joela McNeelyho. U Disnyeho si zkrátka uměli pohlídat kvalitu.