Recenzie (337)
Vrah mezi námi (1931)
Vcelku podařený Noir s vynikající atmosférou a perfektním Peterem Lorrem v roli vraha M. Filmu by ovšem prospěl rázný střih, protože se na mnoha místech velice vleče.
Plynové lampy (1944)
Strhující Hitchcockovský thriller. George Cukor se předvedl jako Pan Režisér a natočil mistrovský thriller s dusnou atmosférou při které se napětím doslova tají dech. K chvále je toho ovšem mnohem víc. Oscarem oceněná výprava je nádherná a na výsledném efektu filmu má skutečně velkou zásluhu. Dále na svou dobu naprosto dokonalá kamera, skvělý scénář, no a samozřejmě herecké výkony. Charles Boyer cobi slizák Gregory Anton předvádí vysokou školu a oscarová Ingrid Bergman mu nezůstává nic dlužna. Nenapadá mě jiné slovo než ''dokonalost''.
Můj miláček Klementina (1946)
Příjemný nenáročný western o nejrychlejší ruce divokého západu. Nic víc, nic míň(ale stačí to :-).
Jak byl dobyt Západ (1962)
Velice slabý a nezáživný western. Začátek s Jimmym Stewartem je skvělý. Druhá část s G.Peckem ještě ujde. Ovšem přibližně od druhé poloviny se film vleče a neskutečně nudí. Nechápu účast tak zvučných jmen jako Stewart, Fonda nebo Peck.
Vertigo (1958)
Nadčasová klasika v podání nesmrtelného Hitchcocka. Hitchcock tentokrát buduje atmosféru značně pomaleji než jidny a o to více mnohem pečlivěji. Napětí a celkový dojem navíc umocňují herecké výkony dvou hlavních představitelů a rovněž skvostný doprovod legendárního Bernarda Herrmanna, který byl v té době (stejně jako Hitchcock) v nejlepší formě. Vertigo je jeden z nejlépe natočených filmů co jsem viděl a patří jednoznačně mezi vrcholná díla největšího filmaře všech dob.
Babel (2006)
Alejandrova mozaika tentokrát není tak složitá jako u 21 gramů, ale je jednoznačně slabší co se týče jak režie, tak scénáře i hereckých výkonů. Ve většině pasáží se film velmi vleče, navíc díky čtyřem různým příběhům nezbývá prostor pro vykreslení charakterů a závěr podobně jako u 21 gramů celkový dojem ještě zhoršil. Zklamání.
Dreamgirls (2006)
Nejhorší muzikál jaký jsem bohužel viděl.
Porota (2003)
Zajímavé a velice originální drama, které je bohužel ze strany scénáře poněkud nedotažené a značně překombinované. Navíc jmen jako Hackman a Hoffman je pro takový film škoda.
Ja, robot (2004)
Stylově natočené sci-fi, které mohlo být mnohem lepší nebýt přílišné překombinovanosti a viditelné snahy diváka překvapit. Ale i tak určitě stojí za pozornost.
Zodiac (2007)
Fincher je opět ve formě a na Zodiacovi je to znát na první pohled. Mistrovsky natočená a excelentně napsaná vyšetřovací jízda, která vám ani na jedinou minutu nedá vydechnout(a to je na 160 minut co říct:-). Pomalu a velice pečlivě budovaná atmosféra s napětím za které by se ani Hitchcock nestyděl(když už jsme u Hitchcocka tak scéna ve sklepě je téměř identická s Hitchcockovým stylem). A poslední půlhodina je ukázkou velice osobitého a naprosto dokonalého filmařského umění jaké zvládá jen Fincher.