Recenzie (1 142)
Bakaláři - Knedlíky (1981) (epizóda)
Celý příběh v podstatě spočívá v tom, že Kopecký a Nárožný chtěli udělat švestkové knedlíky, ale Kopecký si při pokusu natrhat u souseda švestky zvrtl nohu, takže z toho sešlo. Tvůrci zjevně vycítili, že je to i na Bakaláře trochu málo, tak tam ze zoufalství vrazili zcela nesouvisející sázku o snědení otýpky sena, kterou Kopecký poněkud nesmyslně vyhrál, ačkoli nic nesnědl. Pobavilo pár Nárožného grimas.
Kouzelnice (1982)
Zatímco Deathstalkera a Královnu barbarů jsem před časem celkem odzíval, tenhle kousek byl přesně to, co od céčkového sword and sorcery filmu z osmdesátých let očekávám. Zábavná taškařice, která se nebere vážně a ukázkově pracuje s konceptem "tak blbé, až je to vtipné". Vypíchl bych v tomto směru třeba dokonalý převlek hlavních hrdinek za muže, impozantní souboj nebešťanů, či poněkud znepokojivou scénu s naolejovaným sloupem a přiostřeným kůlem.
Křižáček (2017)
Filmy, které se člověka snaží přimět přemýšlet, mám rád. Křižáček mi k přemýšlení poskytl dostatek prostoru, bohužel se mu ale jaksi nepodařilo poskytnout mi téma, na které bych přemýšlel (teda krom toho, jestli by nevypadal líp v černobílém provedení:-). Ale je fakt, že chyba možná byla na mé straně, protože jsem se do sledování hloupě pustil celkem unavený. Takže mám v budoucnosti v plánu dát Křižáčkovi ještě jednu možnost a zatím mu dávám takové ty alibistické 3*.
Objížďka (1968)
Taková poněkud bezradná satira s prvky grotesky. Naštěstí to není dlouhé, takže jsem se nestačil začít nudit, a párkrát jsem se i zasmál. Takže nakonec takové slabší 3*.
Snafu: V háji jako obvykle (2023)
Ze začátku takový tuctový digitální akčňák, který někde mezi třetinou a polovinou přejde v typický jackiechanovský akční buddy movie. Jackieho kung-fu a akrobatické kousky už sice nejsou co za mlada, ale pořád jsou napádité a navíc jsem zaznamenal určité zlepšení v oblasti vtipných hlášek. Takže nakonec jsem byl celkem spokojený (i když zrovna konec mi přišel spíše slabší:-)
Star Trek: Vesmírna stanica DS9 - Change of Heart (1998) (epizóda)
Také jste si mysleli, že oženit Worfa s Dax byla pro další vývoj seriálu velká chyba? Tak po tomhle díle to už bude vědět naprosto jistě:-)
Bakaláři - Školení (1981) (epizóda)
Hlavním pozitivem jsou Jíří Císler a krátká stopáž, díky které se nestačíte začít nudit. Zápletka je jednoduchá, což by u tak krátké věci nevadilo, neoriginální, což bych taky odpustil, a hrozně průhledná, což se dá také překousnout. Bohužel její završení je naprosto fádní a bez nápadu a hlavně bez vtipu.
Redbad (2018)
Příběh neoslní, bitevní pasáže jsou místy až k smíchu, ztvárnění biskupa Wilibrorda mi přišlo naprosto hrozné a celý ten koncept "křesťané plní zla vs pohané žijící v jakési téměř demokratické idylce" se mi zdál poněkud podezřelý... Někdo zřejmě vyslyšel nářky zdejších uživatelů kvůli přemrštěné stopáži, takže já jsem viděl nějakou zkrácenou dvouhodinovou verzi a zejména ve druhé půlce jsem měl občas pocit, jakoby v ději něco chybělo.
Simpsonovci - Undercover Burns (2020) (epizóda)
Pobavila hláška "Kam se hnu, všude samý nespokojenec, nakvašenec a Lenny". Ale to je na celý jeden díl trochu málo...
Zabijakov osobný strážca (2017)
I komedie s kupou nelogičností a bez smysluplného děje může být hodně zábavná, ale tohle podle mě bohužel není ten případ. Navíc je to zbytečně dlouhé (vypustil bych všechny ty flashbacky a výrazně zredukoval linku s Jacksonovými osobními problémy, jejímž výsledkem je především zjištění, že Salma je jako komička naprosto marná). Jednu hvězdičku dávám za jeptišky a druhou za celkem povedenou akční pasáž s písní Black Betty...