Obľúbené filmy (10)
Donnie Darko (2001)
Vývažené a dech beroucí závěr, pro mne film filmů. S nulovým očekáváním jsem dostal dílo, jenž se mi vrylo pod kůži. Napětí, brilantní lavírování mezi snem a skutečností, lehce surrealismu a psychoanalytiky. Jake Gyllenhaal si tímto vydobil pevné místo v mých oblíbených hercích. Ještě nikdy jsem nešel ihned po filmu na jeho oficiální stránky a i ty me nadchly. Jestli bych si přál pokračování, tak zde. Leč s vědomím toho, že druhý díl bývá statisticky slabší, nechme vrchol vrcholem.
Fontána (2006)
Nerad to říkám, ale ten film mě duševně rozsekal. Těžké téma, vizualizace a láska. Nádherné..
Drive (2011)
Pokud si chcete vychutnat tento výborný film, dejte mu čas. Méně (dialogů) je zde více (dojem z filmu). To je přesně příklad Ryana Goslinga, o kterém se právem píše, že (ve) filmu exceloval. Pomalé pohyby, klidná mluva, párátko jak z Divokého Západu, umění bravurně řídit auto a napínavý děj, to vše nám režisér nabízí postupně, abychom rostli s hrdinou. Nesmí chybět osudová žena, která má v sobě něco tiše krásného. Atmosféra a ta hudba! Přál bych si víc takových filmů...
Vykúpenie z väznice Shawshank (1994)
Pořadí v žebříčku filmů mluví za vše.
Matrix (1999)
Matrix založil vlastní kult z vlastními pravidly a předem vybranou společností. Darren píše o zjevení, nezbývá než souhlasit. Já si to užil, konečně akční sci-fi s přesahem, uvěřitelné výkony a inovativní prvky.
Spalovač mrtvol (1968)
Kdyby Pan herec Rudolf Hrušínský už jiného filmu nenatočil, což se naštěstí nestalo, stal by se i tak ikonou. Jeho výkon, atmosféra filmu, kamera a jednoduchost, která ale v sobě skrývá hloubku tématiky daného filmu... no nevím, zda jsem se měl měné kochat a víc se nechat "mrazit" myšlenkovými pochody hlavniho hrdiny.
Temný rytier (2008)
Nejsem fanda Batmana, ale tohle mě dostalo. Velkofilm kvalit nevídaných, jenž udává smysl slovu akční. Skvělá eskadra herců s vůdcem - Heath Ledger. Podpora propracované hudby Hanse Zimmera. Nelze hodnotit jinak než plných 5 hvězd!
Pulp Fiction: Historky z podsvetia (1994)
Klasika všech klasik s výbornými hereckými výkony a strhující syrovou energií.
Útek do divočiny (2007)
Měl jsem chuť okamžitě vyrazit do přírody a pobýt pár týdnů.
Osamelosť prvočísiel (2010)
Plných pět hvězd za mistrnou režii a herecké výkony. I přesto, že některé byly jak hra v akvariu s leklými rybami, ale ono to sedlo, nazval bych to hra proxemikou. Pocit s filmu mám chvějící se a to je přesně to, co by kvalitní film měl přivodit. Lehce bych to přirovnal ke knize, kdy si divák může některé věci domyslet, režisér mu nenutí jen svůj pohled a neříká vše polopatisticky jak ve většině blbuvzdorných amerických bijácích. Bravo pane Costanzo.