Recenzie (52)
Počiatok (2010)
Geniální nápad, zpracovaný neuvěřitelným způsobem. 5 světů propojeno všemi filmovými prostředky natolik precizně, že z toho mrazí.
Konzultant (2013)
Zmatená překombinovaná ukecaná nuda
Samotári (2000)
Jako komedie plná dnes již kultovních hlášek i jako film o tom, "co je vlastně normální" naprosto briliantní. Hlavní postavy jsou přes jejich velký počet propletené, aniž by to působilo křečovitě. Co víc k tomu ještě dodat? Nezapomenutelný Macháček a Trojan. Soundtrack taktéž geniální. Nutno vidět, nemožné zapomenout. "Je sice pravda, že to ničí krátkodobou paměť...ale zase to prodlužuje tu dlouhodobou!"
Musíme si pomáhať (2000)
Reálně chovající se postavy, plné emocí aniž by je někdo musel ždímat násilím. Silný příběh obyčejného hrdinství. Jeden z mála českých filmů na světové úrovni. Výborný Polívka i Dušek.
Pulp Fiction: Historky z podsvetia (1994)
Spoustu lidí tvrdí, že Pulp Fiction je Tarantinův "nejlepší film". Já opravdu nevím. Mezi Gaunery, Pulp Fiction, Hanebnými parchanty, Nespoutaným Djangem a Kill Billem (The Whole Bloody affair verze) si nedokážu vybrat. Vše považuji za naprosté perly kinematografie, které navzdory Tarantinově čitelnému rukopisu mají naprosto unikátní atmosféru. Kvůli naprosto nezapomenutelným hláškám je Pulp Ficiton rozhodně moji "nejoblíbenější" Tarantinovku.
2001: Vesmírna odysea (1968)
Nadčasové a dodnes vizuálně i myšlenkově pohlcující dílo. Když jsem ho spatřil poprvé, nemohl jsem ho celé měsíce dostat z hlavy.
Amy (2015)
Tomuhle říkám dokument! Cením si toho, že prakticky emočně nevydírá, je velmi inteligentní a je výborně sestřihaný. Má dokonce jistý přesah v momentě kdy se ke slovu dostanou drogy, sláva a pronásledování bulvárem. Člověk si až říká:"Je to opravdu jenom o Amy? Nebo by se to mohlo stát i mně?"
Papierové mestá (2015)
Opravdu trvá, než se film pořádně rozjede. Když v poslední třetině nabere největší obrátky, vyklube se z toho skvělá milá komedie, kterou je radost sledovat. Knihu jsem nečetl. Myšlenkově je to dobré, ale bohužel nic přelomového. P.S. Pásmo vypravěče bych zkrátil, nebo ještě lépe úplně vypustil. 70%
V hlave (2015)
Svět uvnitř hlavy je opravdu úžasně vtipně vymyšlený (Trochu to ve mne evokuje "Byl jednou jeden život"). Pomrkávání na dospělou část publika vůbec nepůsobí rušivě a film je skutečně pro všechny. Ve zkratce: Výborná pixarovka se vším, co k ní patří. Originální, vtipné, dojemné a milým poselstvím.
Priatelia (1994) (seriál)
Naprosto legendární sitcom. A po právu. Vtipy navíc nejsou prvoplánovité a mají občas jistý přesah.