Recenzie (1 126)
Spider-Man: Cez paralelné svety (2023)
Kdyby všechny multiversální filmy byly takhle dobře udělané tak bychom si mohli zpívat. Těžko říct co chválit více. Jestli dobře napsané dialogy, které skvěle podávají související emocionální témata (Gwen a Miles na věži), vynikající muziku (Miguelovo téma je lahůdka), originální animaci, která se od pokračování jenom zlepšila, solidní humor který vás nechá rozesmát několikrát ale neničí vážný tón filmu anebo briliantní scénář, který naplno využívá potenciáln alternativních vesmírů a představuje dobře postavený konflikt na pozadí příběhu dospívání. Není co dodat těším se na part 2 konec byl hype.
Demon Slayer: Kimetsu No Yaiba - To the Swordsmith Village (2023)
Třináct let zpátky, kdy se člověk sotva dostal k anime na internetu bych si nikdy nepomyslel, že se z toho stane globální fenomén, který nakonec pronikne na trh kin i v takové díře jako jsme my. Ale světe div se povedlo se a já jsem si užil každou sekundu. Film rekapituluje dvě poslední epizody Red Light District arc a první dlouhou epizodu Swordsmaith Village arcu. A byla to nádhera slyšet openingy v kině navíc s kompilací scén ze předchozích sezón byla lahůdka. Všechny epické scény jako Tengen vs Uzui vynikají mnohem lépe na velkém plátně, společně s finálem v požaru Jošiwara distriktu. Velice emocionální backstory a dobré strategie. Swordsmansmith Village je parádní epizoda setkání Upper Moonů na jedničku, hrátky s animací ukazují, že Ufotable už jenom flexuje, kapka ve které se odraží ksichty demónů, Muzan ničící baňky, dechberoucí příroda v horách no a naprosto vymazelný voice acting. Co více si přát? Spider Inosuke RULES!
Dungeons & Dragons: Česť zlodejov (2023)
Společně s Wickem velice milé překvapení tohoto roku a já musím říct, že můj tajný sen se splnil a je tu potenciál pro naprosto kulervoucí frančízu fantasy. Nejlepší fantasy mimo Středozem to je jisté. Film těží ze tří silných pilířů 1) Triky co nevypadají jako kdyby je někdo vyblil, tak jak vypadal Big Chungus Dragonus, magie, různé dimenze a lokality je prostě k nakousnutí a je to přesně něco na co dojelo spoustu projektů včetně prokletého Eragona 2) naprosto vymazlený scénář, který už v prvních pěti minutách přirozeně se zapojením do děje představí absolutně tří dimenzionální postavy pro které budete cítit, budete je fandit, někdy nenávdět ale rozhodně se bavit. Edginův charakterový vývoj o zanechání minulosti strká do prdele spoustu dram filmů 3) perfektní výprava, která svými scénériemi a kamerou odkazuje na LOTRA ze kterého si bere to nejlepší. Akce naprosto kulervoucí. Magické souboje pravděpodobně jedny z nejlepších v dějinách kinematografie. Tvůrci si třeba pro přesun Sofiny řídili dobrým příkladem Harryho Pottera a fakt, že jsme dostali na velkém plátně ekvivalent anime soubojů? Splněný sen všech nerdů. Nemluvě i o výborných soubojích s meči a měnavci. Herecké sestavě nepochybně dominoval Hugh Grant jako slizoun Forge, který bavil a dokázal být vtipný. A Lorne Balfeova keltská muzika tomu všemu dodala správnou atmosféru. Opravdu doufám, že tohle nastartuje velkou sérii potenciál je to největší za hodně dlouhou dobu.
John Wick 4 (2023)
Legenda moderního Chucka Norrise dostává překvapivě hořkosladký konec. Ale příběh je jen záminkou pro kulervoucí akci, které je tentokrát opravdu tři prdele. Všechno od absolutně fantastických soubojů s meči, po honičky na koních, přes pouliční bitky, přestřelky v domech, zase jako ve trojce dobře vycvičený pejsek a v neposlední řadě absolutně kulervoucí finále v Paříži s legendárním ježděním na okruhu a schodama, nemluvě o opickém průstřelu skrze baráky z pohledu ze shora. Nestřihaná akce se stala absolutní delikatesou kdy se člověk kochá (zejména když Wick střílí ohnivou puškou) Hiroyuki Sanada is očividně užívá hrát japonské badass mentorské figury byť tady má méně epickou roli než v Bullet Train. Donnie Yen je očividně posedlý slepotou, že pořád hraje badass nevidomé a tak se stává Wickovým posledním a důstojným protivníkem. Soundtrack boží. Tahle série mi osobně bude chybět. Universum ovšem má stále co nabídnout.
Westworld (2016) (seriál)
Absolutní mistrovský kousek s dobrými herci, emocionální muzikou a dějovými zvraty, které střídají dějové zvraty. Rozhodně seriál, který se zaobírá tím, co dělá člověka člověkem. Dobré tempo, které uteče jako voda, protože se neustále střídá dění v parku a mimo něj. Spousta věcí člověk nemá šanci prostě předpovědět, ale přesto přese všechno jsou tu náznaky. Anthony Hopkins a Ed Harris jsou veteráni, kteří předvádějí naprosto impozantní herecké výkony a jejich společné scény jsou vrchol. Evan Rachel Wood si ale zaslouží též zmínku její změny od bezbranné dámy k terminátorovi jsou pastvou pro oči a Ben Barnes je slizký jako Jigsaw. Nejpamětihodnější finále jakéhokoliv seriálu.
Westworld - Labyrint (2016) (séria)
Absolutní mistrovský kousek s dobrými herci, emocionální muzikou a dějovými zvraty, které střídají dějové zvraty. Rozhodně seriál, který se zaobírá tím, co dělá člověka člověkem. Dobré tempo, které uteče jako voda, protože se neustále střídá dění v parku a mimo něj. Spousta věcí člověk nemá šanci prostě předpovědět, ale přesto přese všechno jsou tu náznaky. Anthony Hopkins a Ed Harris jsou veteráni, kteří předvádějí naprosto impozantní herecké výkony a jejich společné scény jsou vrchol. Evan Rachel Wood si ale zaslouží též zmínku její změny od bezbranné dámy k terminátorovi jsou pastvou pro oči a Ben Barnes je slizký jako Jigsaw. Nejpamětihodnější finále jakéhokoliv seriálu.
Kókaku kidótai: Stand Alone Complex - Júkoku e no kikan ENDLESS∞GIG (2005) (epizóda)
Famózní ending, plný emocí obětí, nepředvídatelných zvratů. Status quo změnen a ukazuje, že i do budoucna bude potřeba sekce 9. Je to naprostá náhdera. Za mne osobně vynikající zakoneční této naprosto komplexní série.
Kókaku kidótai: Stand Alone Complex - Rakuen no mukó e THIS SIDE OF JUSTICE (2005) (epizóda)
Joko Kanno muzika dosahuje vrcholů, emoce se střetávají Kuzo představuje svůj plán no a borci se snaží dostat, Batou zoufá. Poslední epizoda bude nářez.
Kókaku kidótai: Stand Alone Complex - Dedžima, kúbaku NUCLEAR POWER (2004) (epizóda)
Animace tuhle epizodu byla nádherná, Majořin seskok z helikoptéry, bitva vrtulníka a všechny přestřelky. Dechberoucí akce se střídá s komplexními motivy vskutku impozantní finále série.
Kókaku kidótai: Stand Alone Complex - Haši ga očiru Hi MARTIAL LAW (2004) (epizóda)
Čím dal tím lepší válka začíná, charaktery se odhalují neustále pletichaří a závěr bombastický. Filozofie Kuzena a Arakamiho no prostě lahůdka.