Obľúbené filmy (10)
Tí druhí (2001)
Už po několikáté jsem se podívala, i tentokrát skvělý zážitek. Ti druzí možná už zůstanou mým nejoblíbenějším hororem. Při prvním shlédnutí jsem se těžce bála - atmosféra filmu je nepopsatelná, něco jako strach půvabně zalitý v medu... Všem postavám jsem věřila každé slovo a gesto - Nicole Kidman se pro roli paní domu snad narodila, Fionnula Flanagan a malá Alakina Mann předvádějí srovnatelně magické výkony a nikdo další nic nezkazí, no učiněná nádhera. Co dodat? Příběh sám má více vrstev, takže je určitě dobrý nápad vidět film nejméně dvakrát. A pokud hororovou rovinu už prokouknete a napodruhé se bát nebudete, vyloupne se vám z Těch druhých rafinované, kruté komorní drama, na které se nedá zapomenout.
A.I. Umelá inteligencia (2001)
Vynikající Spielberg. A - neviděla jsem tam žádné mimozemšťany! Z toho bych soudila, že ve filmu nevystupují... Po přečtení mnoha komentářů jen žasnu, kolik lidí se k "přistání UFO" s chutí vyjádřilo. Pak se naopak nedivím, když početní navrhují, aby děj raději skončil scénou pod mořem. Naštěstí tím nekončí... :)
Nehanební bastardi (2009)
Čo žerie Gilberta Grapea (1993)
Votrelec: Vzkriesenie (1997)
Santiniho jazyk (2011)
Myslím, že hodnocení Santiniho jazyka tady na ČSFD je tak nízké proto, že jde o "český televizní film" - tedy o kategorii, od které se prostě čeká něco jiného. Já nečekala vlastně nic, neboť Jiří Strach nevyzpytatelný jest :) A dočkala jsem se silného zážitku. (Vida teda, západní hermetická tradice není mrtvá.... pšššššš! )