Recenzie (468)
Horšie to už nebude (2006)
Není to dokonalý film, na svůj žánr je ale neobyčejně chytrý. Možná, že má pár nedostatků (konec mohl být promyšlenější), ale funguje i jako nevázaná, tak jako inteligentní zábava. Marc Forster krásně kombinoval sympatické počínámí hlavního hrdiny od humorných momentek až po neskutečně melancholické scény, kterým dopomohla i dobře volená hudba. Nápad samotný je velmi originální. Zajímavé postavy (sám hlavní hrdina a spisovatelka byli skvělí) a velmi dobré obsazení, nejen to dělá z filmu Horší už to nebude nadprůměrný film. Ve svém žánru za pět, obecně za čtyři hvězdičky.
Hovor s ňou (2002)
Samotná myšlenka je parádní, ale velmi málo se z ní těží. Film ožívá právě rozhovory obou mužských představitelů, jindy mi připadá zoufale prázdný. Mé první setkání s Almodóvarem se moc nevydařilo. Jeho rozvleklou poetiku jsem v Mluv s ní nezvládnul, ale nezanevírám na něj.
Chappie (2015)
Je to jasné, Neill Blomkamp točí prostě nesympatické filmy. Každá postava je trapná nebo otravná (ten gang? wtf?) a samotný robot to svým dětským kuňkáním nijak nezachrání. Gangsta nápad až na pár fórečků nefunguje a zvlášť po čerstvém shlédnutí filmu Ex Machina Chappie působí jako naprosto promarněná šance napsaná a natočená puberťákem.
Charlie musí zemřít (2013)
Svou prostoduchostí a naivitou je tato pohádka vlastně upřímná a sympatická. Bohužel ale nezapře, že si tak trochu mastí triko. Na scénář se moc nehraje, ten je prosťoučký až hanba. Hlavní emoce se odehrávají v melancholických sekvencích, Mobym podkreslenými slowmotiony a podobnými klipařskými hrátkami. A často mu to prochází. Za chvíli do té formální pasti spadnete a necháte se unášet krásnou kamerou, moderní hudbou a snovými flashbacky. Nakonec si ale vždycky uvědomíte, že to byla jen taková past a že vlastně těm postavám a celému příběhu zase tolik nerozumíte i když všechna ta klišé znáte. Klasický případ výhry formy nad obsahem, okořeněný sympatickými výkony všech herců.
Chlapčenstvo (2014)
Experiment, který je možná o něco nudnější než většina filmů, ale také hodnotnější. Netýká se to ani tak použití stejných herců po období dvanácti let, jako celkové zachycení plynutí času a volba "nedramaturgie". Ale právě protože film zachytává hlavně plynutí času a různé epizodky na úkor jedné zápletky, stopáž měla být prostě kratší. Linklater se asi snažil zachytit hlavně esenci dospívání, zkrze dospívající je také celý film natočen a to je dobře. Jako dospělí diváci situacím rozumíme ze všech úhlů, ale zároveň nám Linklater dává připomenout naše dřívější zmatené pocity, které dospívání a hlavně konfrontace s dospělými problémy provázejí. Díky tomu, že se Linklater nesoustředí na dospělé postavy, ale vypráví skrze Masona, dává těmto situacím skvělý rozměr. Nejde jen o problémy svobodné matky vychovávající dvě děti - problémy s tím spojené nás moc nepřekvapí. Jde o dopad, který tyto problémy na děti mají a jak je ony chápou/nechápou. Přes všechny kvality filmu mám ale stejně pocit, že Linklater mohl zajít mnohem dál. S dětským osazenstvem se sice těžko píší intelektuální dialogy (i ta finální scéna prostě šustí), o to zajímavější a dramatičtější scény však mohl napsat. A tím nemyslím extrémní scény typu "opilý otčím mrská skleničky po nevlastních dětech", ale scény, které více vystihují dramata spojená s různými životními etapami všech hrdinů. Naštěstí jich tam ale pár je.
Import Export (2007)
Komentář - Bluntman
Interstellar (2014)
Emocionálně a audiovizuálně působivý, v žánru lehce rozpačitý, jako celek ne uplně kompaktní. Tento film si samozřejmě vyžaduje o něco přísnější měřítka než lecjaký trikový cajdák, s tím se musí počítat. Nolan možná je jinde, ale neznamená to jen to dobré. Nezvládnutý scénář podkopává vše a ruší jinak skvělý zážitek. Kéž by věnoval více péče logickým dírám a slepým uličkám, dialogům a omezení vesmírné kovbojštiny. Mohl to být skvělý film.
Ja a ocko (1999)
Asi tak podobně, jako cross. Neuškodí, není hloupý, neohromí...
Jackass: Film (2002)
Na jednu stranu nechutná blbost, na druhou ale docela zábava. Mluvím především o skoku do ventilátoru, o strojku na vlasy, o skateboardingu, o řestrojení se za starce, o vodní vlně, o skákání o tyči....
Jack Reacher: Posledný výstrel (2012)
Přímočará záležitost, které by neškodilo ubrat na žvanění. Na druhou stranu dost zábavná a místy i nápaditá. Tom Cruise si Jacka Reachra dává k obědu, patrně mu velmi dobře sedí a dodává filmu patřičnou energii (mužům dodává energii i roztomile žvanící Rosamund Pike). Robert Duvall střílející posluchu či ruský otcovztah patřičně dovršuje mé hodnocení.