Recenzie (998)
Oprávnené vraždy (2008)
Podprůměrná detektivka, v níž jsem všechny trumfy, schované tvůrci do finále, odhadl po půlhodině. Pacino a De Niro odvádějí max. standard, nic většího od nich nečekejte.
Ošetřovatelka.Bojovník.Chlapec (2008)
Nedovařená a únavná mozaika trojice osudů, neumětelstvím ve vykreslení postav, hereckými výkony, neopodstatněnou vizuální stránkou a propojením linií pravým opakem filmografie Paula Haggise. (44. MFF KV - 7.7.08)
Pátranie (2008)
Výtečné a ojedinělé, místy až mrazivě vtipné krimi, celé postavené na hlavní, nezapomenutelné a v podstatě bezcitné postavě patologa Tibora. Více takových kusů. (43. MFF KV - 11.7.08)
Pekelná jazda (2008)
Motorkářský film bez honiček, s uměle namachrovanými motorkáři, složitě znějícími dialogy o ničem a bolestivě protahovanou zápletkou o trojnásobek vhodné délky, komplikovanou navíc nepochopitelnými časovými skoky. Tenhle "grindhouse" by ztěží uspěl i jako dvouminutový fake trailer.
Píseň o dobru (2008)
Film postavený na výborném hereckém výkonu představitele narkomana Garyho, schématu kdy se již odepsaný jedinec snaží napravit a nasměrovat svůj život správným směrem, ale okolí mu zkrátka nepřeje a silném pojetí, v němž vynikají jak hororové scény pod vlivem drog, tak pozitivní sekvence jízdy na kole atd. - obojí podbarveno trefnou a v obou případech zcela rozdílnou hudbou. (43. MFF KV - 4.7.08)
Podivný prípad Benjamina Buttona (2008)
Emocionální chlad, který postihl valnou část ČSFD u Nouzového východu, jsem já pocítil u nového Finchera. Řemeslně přesně zvládnuté, leč se nejedná o nic víc (včetně herců) než profesionální standard. Nedostatek nápadů při rozvíjení mentálního vývoje hl. hrdiny je v kombinaci s šíleně přestřelenou stopáží takřka smrtící. Fincher kočíruje zdatně, ale nebýt opětovné kombinace vizuálních triků a detailně promyšlených kompozic (viz. Zodiac) při vytváření dobově fantaskní atmosféry, nejspíš by mi v hlavě neutkvělo krom skvělých masek zhola nic.
Pod povrchem (2008)
Jako začátek celovečerního filmu by tahle dvacetiminutovka spolehlivě navnadila, sama o sobě má zajímavé charaktery s padnoucími herci a slušným základním schématem, ale pořád to celé působí jako pouhá expozice, v níž má k opravdovému běhu událostí, sblížení s postavami, katarzi atd. teprve dojít. (44. MFF KV - 3.7.08)
Pomsta zabijaka (2008)
Wu Jing meets Gorgeous. Mix odlehčené romantiky a drsného dramatu o pomstě je zoufale nekompaktní, akce je navíc z valné části zazděna zpomalovačkami, dráty i nevhodnými úhly snímání. Jingova one man show se nekoná ani tentokrát.
Po prečítaní spáľte (2008)
Harcovníci Coeni natočili film, který bych spíše než v žánru protřelým profíkům připisoval neohrabaným začátečníkům, jejichž černohumorná krimi groteska je i přes pár skutečně vtipných a originálních momentů značně rozháraná a v několika ohledech silně nedotažená. Pocit absence zásadního děje a nijaké invence ze strany Coenů smyly nakonec jen libově zkažené a bizarní figury, navíc v podání výborných herců, naprosto užívajících si své volnosti.
Powerova dobrodružství (2008)
Frat Packu a Jonu Hederovi (na Napoleon Dynamite si vzpomenete až příliš často) jdou ulítlé a nekorektní komedii mnohem lépe od ruky, přesto vás tahle komedie neurazí. Nebo vlastně spíš urazí ;o) (43. MFF KV - 10.7.08)