Recenzie (392)
Ted Lasso - Reprezentace (2023) (epizóda)
Vrchol televizní tvorby! Nejlepší seriál posledních let. Chci víc!
Ted Lasso - Sbohem (2023) (epizóda)
Slzy dojetí a štěstí. Konec velké éry a závěr jednoho z nejlepší seriálů posledních několika let. Konec bolí a mrzí, ale skončit se má na vrcholu. A setsakra, tohle byl jeden vysoký vrchol!
Ted Lasso - Slunečnice (2023) (epizóda)
Pouhá jedna noc v Amsterdamu může být setsakra zábavná. Tím spíše v rukou scenáristů Teda Lassa (v tomto případě herce a scenáristy Brendana Hunta). Dojímavé, se srdíčkem a svým typickým hřejivý způsobem humorné. Nejlepší aktuální dramedy a naprosto skvělý díl, který se řadí k těm nejlepším. A že jich už je.
The Last of Us (2023) (seriál)
Nakonec hra měla daleko větší emocionální dopad. Seriál exceluje v případech, kdy se nedrží předlohy, případně ji rozšiřuje. Jakmile se pouze a jen adaptuje, má kvůli omezené stopáži menší prostor pro postavy a momenty, díky kterým k vám více přirostou. Plus se občas zcela nelogicky skáče a škrtá - dívám se na tebe osmá epizodo (a nejen tebe)! Filmařsky je to mistrovské, zahrané taky a Pascal si to dává. Ale překlad do filmového/seriálového média mohl proběhnout ještě lépe. Hlavně v druhé půlce.
The Last of Us - Když se ztratíš v temnotě (2023) (epizóda)
Z toho úvodu jsem měl stejně jako před lety neskutečnou husinu a vyložené úzkosti. Brilantně natočené s ochromující atmosférou. Následně to stejně jako hra trochu opadne. Rozhodně to ale zatím vypadá na nejlepší videoherní adaptaci, která skvěle pracuje se zdrojovým materiálem a zároveň ho schopně rozvíjí o pár jednotlivostí. Zatím nadšení.
The Last of Us - Long Long Time (2023) (epizóda)
Skvěle napsaná intimní odbočka od hlavního příběhu.
The Last of Us - Nakažení (2023) (epizóda)
Furt mi přijde, že nejsilnější momenty jsou ty retrospektivní, ale tentokrát příliš neztrácela ani hlavní dějová linka. Muzeum skvělé, pořád se daří krásně udržovat nepříjemnou atmosféru a snad bych i řekl, že adaptace zatím boduje o kousínek více než původní hra. Takhle se to má dělat.
To som ja, Margaret! (2023)
Miloučké, vtipné a vkusné. Do žebříčku nejlepších coming of age snímků se to asi nezařadí, ale díky povedenému castingu, hladivé nostalgické hudbě a úspěšnému balancování na hraně kýče to přeci jen za to srdíčko chytne. Oddychovka jako řemen.
Vreskot 6 (2023)
Vřískot je jedinou sérií, která nemá vyloženě slabého článku a i u šestého dílu dokáže být čerstvá. Lehké vyčerpání zde sice je, přičemž tvůrci občas popírají sami sebe, ale skvěle to vynahrazuje skutečnost, že Ghostface je tady naprosto utržený ze řetězu a nebojí se tentokrát jít vyloženě na dřeň. Film sice po geniálním úvodu trochu zpomalí a finální odhalení už nefunguje tak spolehlivě, ale přesun do New Yorku se vydařil náramně, stejně jako využití jeho míst a propriet. Nová parta navíc začíná být čím dál více sympatická a ve skutečnosti bych si klidně s ní dal i sedmičku, která by mohla skvělé fungovat jako vyvrcholení, jež sérii zase na chvíli uloží ke spánku. Za mě opět velká spokojenost a vlastně o chlup lepší než pětka.
V zajatí zla (2023)
Trocha španělské pohádky, špetka Barbara, démonické herecké obsazení a vtahující atmosféra. Pavučina je příjemným překvapením, které žánrového fanouška potěší tím, jak je poctivé a dokáže překvapit. Nervy byly.