Recenzie (272)
Mestečko Twin Peaks (1990) (seriál)
Iniciační záležitost.
Lietajúci cirkus Montyho Pythona (1969) (seriál)
Intelektuální porno.
Chrípka, ktorá zabila 50 miliónov (2018) (TV film)
Hmmm, tak americká, a ne španělská chřipka... A těch paralel... Velice vhodné pro dnešní obzory. Čili do příštího léta (minimálně) máme vystaráno.
Materove neuveriteľné príbehy (2008) (seriál)
Dětinské, pubertální, rošťácké, prostě skvělé. To nejlepší z grotesky pro dnešní dobu. O dvě třídy lepší než filmy. Kdo vymyslel Buráka, by měl dostat metál. Hevy metááál! Kur-ňa!
Satiemánia (1978)
Atmosféra doznívající secese. Konec starého světa. Krása ženského těla. Zrod popkultury. A světa nového. Hudba jako stylotvorný prvek. A ten impresionismus... Mistrovská díla světové animace.
Hra na protiklady (2019)
Zajímavý nápad, chytré a nápadité provedení. Pro animovaný film naprosto skvěle zvolené. Vzpomněl jsem si na jiný pedagogický experiment z jednoho hraného filmu, Dylan vs Dylan.
Yes-People (2020)
Vynikající záležitost. Jednoduché, vtipné, lidské. Drsného není na přítomném humoru nic. Hluboce lidské, naplněné rytmem života. A zdaleka ne tak severské.
Kyslý dážď (2019)
Řemeslně zvládnuté, ale příběhově tuctové. Nicméně to vypadá, že nejen porota má ráda techno (rave) historky z karavanu.
Opera (2020)
Povedená komplexní alegorie fungování lidské společnosti. Taková animovaná boschovina. Dalo by se na to koukat znova a znova a objevovat v té spoustě postaviček a dějů, co mi to té doby uteklo...
Člověk tetovaný (2020)
Drsný horor, na který se některé současné maminky nebojí vzít do kina svoje ani ne dvouleté holčičky (fascinující psychologický experiment, u kterého jsem rád, že nevím, jak dopadne). Animačně a výtvarně precizní, atmosférou pohlcující. Chtělo by se říct až dekadentní. Ale pozor, natočeno podle skutečného lidského příběhu.