Recenzie (1 490)
Automata (2014)
Nevyrovnaná směska dvou- a čtyřhvězdičkových momentů. "Automata" rozhodně zaujme atmosférou a nebanálními nápady, celkově chválím zajímavou koláž sci-fi a retro prvků (technika a média a lá 80s, zbraně a kabáty a lá filmy noir). V tomto ohledu trochu připomíná Gattacu. Hudba i kamera je taky na jedničku, ke dnu to ale táhnou vesměs průměrné herecké výkony a hlavně scénář, který jakž takž obstojí jako celek, ale selhává v detailech. Není to skvělý film, ale možná se k němu vrátím. Nechápete? Já taky ne.
James Bond: Chobotnička (1983)
Jeden z nejhorších a nejblbějších filmů v celé sérii, festival trapnosti, symfonie WTF. Ponorka z krokodýla? Bond jako klaun? Bond jako Tarzan (včetně IOIOIOOOOO)? Mechanická koňská prdel? Sjezd rozkrokem po zábradlí? Jojo z kotoučové pily? Docela dobře si dokážu představit v hlavní roli Jima Carreyho.
Lovci hláv (2011)
Klasický skandinávský černohumorný nářez. Je radost sledovat film, u kterého nemáte tucha, co se stane za pět minut. Nabušený scénář a slušné výkony herců bohužel brzdí mdlé, televizní provedení a několik přeťápnutých gradací, jinak by to bylo za silné čtyři hvězdičky. Takhle je to za silné tři.
Láska všetkými desiatimi (2012)
Kurnik Chopin. Po zhlédnutí několika scén v gifech jsem čekal vizuální bombu - dostal jsem mdlý romantický příběh s několika barevnými vsuvkami a hromadou špatně napsaných postav. U scénáristy mám vážné podezření na nějakou bipolární poruchu (která se přenesla na emocionálně nevyrovnanou postavu Louise) - dramatický oblouk tak v důsledku připomíná dramatickou vlnovku. Rose je rozkošná, dobovou atmosféru se taky podařilo navodit vcelku úspěšně, ale jako celek to prostě nefunguje. Je regrette že jsem s tím ztrácel čas...
Muriel sa vydáva (1994)
Jedno tomuto filmu nelze upřít - jen těžko kolem něj projdete bez povšimnutí. Tvůrcům se nějakým zázrakem podařilo každých 30 minut vykřesat ze změti trapnosti, klišé a karikaturní nadsázky civilní, dojemný okamžik, který celý ten cirkus na chvíli spojí dohromady. Zmátlo mě to natolik, že jsem dokázal 106 minut poslouchat ABBU a nakonec jsem vzdal jakýkoliv pokus o zaškatulkování nebo vyhodnocení. Máš to za tři, Muriel. A hodně štěstí.
Chappie (2015)
Blomkamp je nadšenec, samotné nadšení ale nezachrání fatální díry ve scénáři a řemeslnou neohrabanost. Chappie nasbíral inspiraci kde jen mohl (kradlo se hlavně z Robocopu a Číslo 5 žije), celek ale působí jako přefinancovaná televizní produkce. Jedna hvězda za roztomilého robůtka, druhá za Die Antwoord. Zbytek meh.
Jupiter na vzostupe (2015)
Zajímaly by mě dve věci: A) jak Wachovští ukecávají producenty, aby sypali stovky milionů dolarů do aktivit tvůrců, kteří se s každým filmem propadají do nižších kruhů tvůrčího pekla B) jak Wachovští ukecávají známé herce, aby si dobrovolné podělali kariéru účastí v takto epických slátaninách. Rád bych napsal "jediným kladem tohohle filmu je...", ale bohužel - tahle megačípovina žádné klady nemá.
Sin City: Ženská, pre ktorú by som vraždil (2014)
"Řeknu to na rovinu - někdy je lepší, když sedí dva blbečci vedle sebe. Dokud může Robík opisovat od svého nejlepšejšího kamaráda Quentina, jakž takž to zvládá. Jakmile ale zůstane v lavici sám, jde to s prospěchem dolů. Tady to máme ve všech předmětech za čtyři mínus. A trojkou z výtvarné výchovy to nezachráníme, paní Rodriguezová."
Rozsudok (1982)
Paul Newman naplno využil životní příležitosti, role právníka oprašujícího zbytky zašlé slávy mu dokonale sedí. Lumet byl vždycky zdatný řemeslník a uměl si vybrat spolupracovníky - tady stojí za zmínku především uhrančivá Bartkowiakova kamera. Mínusy? Trochu se to všechno táhne a chybí tomu grády, ale stejně... nechal jsem se okouzlit. Rád.
Skrytá vada (2014)
Artové nuďárny mám rád, ale tentokrát jsem jsem se vzdal a v polovině jsem to vypnul. Život je krátký - na rozdíl od Andersonových onanií. Dvě hvězdy za kameru, sedmesátky a polonahé dívčiny.