Recenzie (39)
Pekné svinstvo (2002)
Přiznávám, že jsem hodně nenáročný divák v žánru drama-romantika... ale čo je moč, to je moč! Plytký děj, mírně přitáhnutý za vlasy, hlavní hrdinové se srdceryvně pohnutými osudy, ale hlavně - nádherný výběr ksichtů, to kdyby si náhodou divák nebyl jistý, kdo je tu ten "zlý" a kdo "dobrý". Tak si to shrňme: ten nagelovaný slizoun s křivým úsměvem, to je ředitel hotelu - mrzký charakter, který se neštítí ničeho, pokud jde o prachy, ukázkový příklad padoucha. Tak samo ředitel jakési textilky - vilné tlusté prase. Pak tu máme hodnou prostitutku - milý skřítek, vždy s úsměvem na tváři. No a samozřejmě něžná křehká nevinná víla - Audrey Tatou. A nad tím vším, jak jinak, nejkladnější hrdina ze všech, nejmilejší chlap na světě, poslední gentleman, jediný žijící superman, vystudovaný doktor, pracant, který nespí, zachraňuje své bližní, je charakterní, neoblomný, nepodplatitelný - Chiwetel Ejiofor, pohledný urostlý Nigerijec. Bohužel se v celém filmu ani jednou nesvlíkne.. chyba, přidala bych 1 hvězdičku na hodnocení :-))
Korytnačky môžu lietať (2004)
....ani hlavu, ani patu... k hlavní dějové linii (Argin-Hengov-dítě-Satelit) bych potřebovala vysvětlivky ...anebo se něco ztratilo v překladu? :) A co ten název??? jak ten s tím souvisí?
Zítra se bude tančit všude (1952)
Kdyby si člověk odmyslel ty budovatelské kecy, tak by se dalo říct, že je to hezká přehlídka lidových písní a tanců... jenže ony se ty kecy bohužel odmyslet nedají! Zahltí diváka každou minutu, prosakují a bují ...jako rakovina. No prostě, přidala bych film do kategorie "horor". A ještě jedna pozoruhodnost - to, co jsem dříve považovala za vynález Holywoodu, to jest umělý, afektovaný, přehnaný úsměv, existuje už v ideologických snímcích z 50. let. Čest práci, soudruzi :-))
Uzun Hikaye (2012)
Ze začátku jsem si nebyla jistá, jestli afektované herecké výkony jsou žertíkem a úmyslem režiséra, nebo jde o nějaký omyl, kde obsadil herce ochotnického divadla... Nicméně po prvních několika minutách se buď herci zlepšili, anebo jsem si zvykla, a upoutal mě děj, který měl hlavu, patu i myšlenku a neskončil jako telenovela.
Vítejte v Oránii (2011)
Je zajímavé vidět, jakým způsobem funguje komunita státečku Oránie. Jistým způsobem připomíná kibuc, až na odlišný koncept - ne "všechno pro všechny", ale "každý za sebe". Každý se musí umět postarat o své pole a farmu, bez zbytečného množství pomocníků. život v komunite je ale podřízený přísným pravidlům - práce, žádný alkohol, pravidelná návštěva kostela, u chlapů krátké vlasy a žádné náušnice... Prakticky žádná osobní svoboda.. je otázkou, jak dlouho může takto uměle vytvořená komunita existovat.
Políbeni sluncem (2012)
Bohužel jsem se z filmu nedozvěděla nic víc, než to, co jsem si přečetla v programu Jednoho světa. Žádné další informace o vzácné chorobě, vědecký rozbor.. nic. Jen snůška dohadů a pověr starých Indiánů. Film akorát brnká na city, jaké jsou ty děti s Xenoderma pigmentosum chudinky.
Muž, ktorý spadol na Zem (1976)
Další klasický příklad toho, že film se nikdy nevyrovná knize. Pokud jste film neviděli, přečtěte si knížku. A pokud už jste ho viděli, taky si ji přečtěte, pochopíte líp některé souvislosti. A taky se budete divit, co si všechno filmaři přidali - dr. Bryce je ve filmu starý chlípník, který si zpestřuje život aférkami se studentkami. Služebná Mary Lou je mladá kočka, která s Newtonem dokonce přejde až k intimnímu vztahu (přitom v orig. příbehu se nikdy nedozví, že je mimozemštan). Kdo ve filmu opravdu exceluje, je sám Bowie, a to jak fyzickým vzezřením (křehká, éterická bytost), tak herecky.
Motýlik (1973)
...přesně ten typ filmu, kdy se bojíte si byť jen na minutku odběhnout od televize, aby vám něco důležitého neuniklo! :)
Rozbouřené vody (2008)
co se týče psychologie postav a vylíčení osobních dramat, tak je film OK. Ale scénář má hodně vážné trhliny, které mně osobně dost vadí - např. jaká byla motivace k únosu děcka - nikdo neví (asi ani sami únosci), co dělá 4-leté dítě v kočárku??!! když není postižené a umí chodit i mluvit. A proč proboha se další děcko ve věku cca 5 let chová jak bludná ovce a nechá se odvést cizí ženskou, ani se nebrání, a pak najednou začne utíkat - ne zpátky po chodníku, ale rovnou do řeky! A další pozoruhodností je, že řeka s rychlostí a dravostí horské bystřiny protéká městem ...no ale to je už jenom detail :)
Sex a Lucia (2001)
slátanina! že by to mělo vysoké hodnocení jen kvůli tomu sexu? :-D