Recenzie (703)
Nightwish: End of an Era (2006) (koncert)
Je to místy trochu chaoticky sestříhaný, ale jinak je to masterpiece, jemuž kraluje famózní Tarja. Netušíc, že jde o její poslední vystoupení s Nightwish, podává dechberoucí (životní?) výkon, při kterém má člověk pocit, že poslouchá hudební bohyni. Jejího rozchodu s Nightwish bude navždy strašná škoda. Nikdy jsem nepatřil mezi jejich skalní fandy, ale na tomhle koncertě bych fakt chtěl být. Výborná hudba a výborná show.
Joker (2019)
Joker není tak úplně Joker. Pokud si srovnáme charakter Ledgerova a Phonexiova Jokera, tak na jedný straně je geniální psychopat, jehož jediným cílem je vidět svět v plamenech, a na druhý straně je sice taky psychopat, ten má ovšem do geniality hodně daleko, naopak se jedná o podprůměrně inteligentního a nemocnýho člověka, jemuž jde vlastně jen o to, aby si ho lidi konečně všimli. A za mě je teda ta Nolanova/Ledgerova verze Jokera o parník lepší. To ovšem nemění nic na tom, že Phoenix tady předvedl famózní výkon hodný Oscara, a že tenhle film je určitě tím nejlepším, co DC vyprodukovalo od prodloužené verze BvS. 85%.
Dámska jazda (2011)
Špatná komedie o skupině píč, který se předháněj v tom, která z nich bude ta největší píča. Tohle bylo až fyzický utrpení a když jsem se pak dočetl o tom, že scénář tohohle skvostu dostal nominaci na Oscara, měl jsem chuť se okamžitě přestěhovat na Mars. Nebo snad i dál, pro jistotu.
Rýchlo a zbesilo: Hobbs & Shaw (2019)
Absurdní přepálenost téhle série už není ani vtipná. A nejvíc je na tom smutný, že David Leitch, spolutvůrce Johna Wicka, to během pouhých pěti let stačil dopracovat až... sem.
Leví kráľ (2019)
Lví král 1994 + Ctrl-C + Ctrl-V + nový CGI = Lví král 2019.
Hra o trůny - Dlouhá noc (2019) (epizóda)
Nečekal jsem zázraky, ale že to bude až takhle špatně natočený? Těžce neukočírovaná a nepřehledná vřava, kde vůbec nic nedává smysl a vůbec nic není vidět. Ne kvůli tmě, ale kvůli žalostný režii, kameře a střihu. Nejdražší a zároveň nejhorší epizoda celýho seriálu.
Hra o trůny (2011) (seriál)
Šílenství okolo fenoménu GoT mě minulo, s postavami jsem nežil 8 let, nýbrž jen 2 měsíce, ale bavilo mě to. Teda alespoň většinou, protože některý linky byly strašně natahovaný. A taky mi bylo mi u prdele, jak to skončí a poslední dvě série už jsem se těšil především na to, až bude konec a já to budu mít za sebou. 75%.
Brankár (2018)
Válka, nenávist, fotbal, láska, štěstí, tragédie, bolest, život. Tenhle film má všechno. Nad očekávání povedená biografie, která je o fotbale spíš jen okrajově, za to ale přináší komplexní příběh člověka, který rozhodně neměl na růžích ustláno a zažil toho za jeden život víc, než by si většina z nás vůbec dovedla představit.
Vlna (2015)
I když se to ve druhý polovině nevyhne nějakým logickým lapsům a žánrovým klišé, tak se pořád jedná o nadprůměrný katastrofický film, který hravě strčí do kapsy většinu americký (a mnohem dražší) produkce. Uthaug má talent (Tomb Raider to loni jen potvrdil) a na jeho další projekty si určitě dám pozor.
Arctic: Ľadové peklo (2018)
Mikkelsen havaruje s letadlem uprostřed Arktidy a když už ho konečně najde vrtulník, tak mu přímo před nosem havaruje taky. Tomu říkám pech. Jinak i přes dobrý Mikkelsenův výkon se nejedná o survival, který by byl čímkoliv zajímavý. Jde o tichý a bohužel i dost utahaný film. Kdo ho prospí, tak o moc nepřijde.