Recenzie (76)
Equilibrium (2002)
Rozhodně zajímavá myšlenka, ale pochybuju, že by to takhle fungovalo. Bylo by rozhodně těžké, ne-li nemožné, přemluvit lidi, aby si začali píchat Prozium. I když, na druhou stranu vláda… ta dokáže všechno… Mám z toho takové rozporuplné myšlenky. Co se týče provedení filmu, tak mi připadaly trochu přehnané akční scény, protože, podle mě, není možné, aby člověk takhle unikal kulkám, jako Preston, ale hudba byla dost výrazná, takže to nakonec docela vyvážila.
Příběh gangstera: Nástup k moci (2007)
Přijde mi až k neuvěření, že se něco takového opravdu stalo. A přitom se takové věci dějí poměrně často.
Vražda! (1930)
Je zvláštní, že i přes to, že je to první Hitchcockův zvukový film, je v něm spousty revolučních věcí, například „vnitřní hlas“ postav, který jsem ještě v tak starém filmu neviděl. Na druhou stranu často ujíždí kamera a občas je ve filmu špatná kompozice, to je ale lehce omluvitelné vzhledem k době, ve které byl film natčen. Bohužel je na filmu vidět, že detektivky nejsou Hitchcockovou silnou stránkou, někdy jsem měl totiž pocit, ne jen že bych záhadu vyřešil taky, ale že bych jí dokonce vyluštil mnohem rychleji, než hlavní postava, což není zrovna moc dobře. Navzdory tomu ale Hitchckock ani tentokrát nezklamal.
Zachráňte vojaka Ryana (1998)
Myslím, že ještě v žádném filmu (alespoň z těch, co jsem viděl) nebyla tak dobře zaznamenaná válka a i když jsem ve válce nebyl, tak bych řekl, že nějak tak to tam probíhá a vypadá. Spielbergovi se navíc dobře podařilo, aby akční záběry byly přehledné a zároveň ne moc statické, což je u některých filmů problém. Ze začátku jsem si od filmu nic moc nesliboval, ale příjemně mě překvapil.
Pulp Fiction: Historky z podsvetia (1994)
I přes to, že se na filmy z pravidla nedívám více než jednou, u Pulp Fiction i po třetím zhlédnutí stále žasnu nad genialitou tohoto díla. Nenašel jsem v něm jedinou chybičku, nedostatek nebo zbytečnosti. Vtip, akce i drama jsou tu naprosto vyvážené, scény seřazené přesně tak, jak mají být a jak je to nejlepší. Prostě dokonalost sama. Rozhodně jeden z nejlepších filmů historie a kdo ho neviděl, má ještě co dohánět.
Děti ze stanice Leningradská (2005)
Dokument o dětech – smradech, kteří nemají kde bydlet nebo utekly z domova. I když na jednu stranu mi jich bylo líto, na druhou stranu jsem si někdy říkal, že dělat si srandu z toho, že mlátěj bezdomovce, protože smrděj, není zrovna v jejich situaci moc pěkný, protože určitě smrděj stejně, ne-li hůř. Byl jsem ale rád, že se film nikdo nesnažil zbytečně natáhnout. 70%
The Fantastic Flying Books of Mr. Morris Lessmore (2011)
Ach, jak krásné… :) I když si myslím, že si tento film Oscara plně zaslouží, tak mě nezaujal tak, jak jsem čekal a nestalo se v něm vlastně nic překvapujícího nebo ohromujícího. Video v HD kvalitě můžete vidět zde: http://www.youtube.com/watch?v=0vzr9yDTurA
Princezná pre draka (2011)
V dnešní době mi přijde, že pohádek, ve kterých má princeznu sežrat drak, zachrání jí nějaký obyčejný člověk, ale lidi si myslí, že jí zachránil princ, už tu bylo hrozně moc, a tím pádem mi přijde zbytečné, natáčet nové. Navíc jsem moc nepochopil, proč do filmu vměstnali i příběh z přítomnosti, když by se to obešlo i bez něj. Drak sice nebyl zrovna špatně udělaný, ale v Hollywoodu by ho uměli líp. Od dnešních pohádek si ale už v poslední době nic neslibuju, takže jsem ani nebyl zklamaný, protože jsem tuto kvalitu celkem čekal.
S.T.A.L.K.E.R. - Heart of the Oasis (2011) (amatérsky film)
Nebýt těch speciálních efektů, které jsou opravdu na amatérský film výborné, film by měl rozhodně horší hodnocení, protože příběh, kamera, herecké výkony ani režie nejsou nijak super.
S.T.A.L.K.E.R (2010) (amatérsky film)
Na filmu je vidět, že je opravdu amatérský, ale přesto bych očekával nějaký zajímavější děj nebo zápletku. Hru jsem nehrál, takže jí nemůžu porovnat s filmem.