Recenzie (4 132)
Gorbačov. Raj (2020)
Od tohto dokumentu som očakával priehrštie zaujímavých informácií o niekdajšej veľkej osobnosti celosvetovej politiky. Dostal som však len akúsi výpoveď starca, ktorý si naformuloval svoju vlastnú obhajobu a sebaprezentáciu bez nejakých veľkých myšlienkových polôh. Proste prostá konverzácia o tom, ako a prečo žil. Je to pre mňa pramálo, keď zoberiem do úvahy, že v snímku sa neobjavil prakticky žiaden dobový záber, len pár fotografií, ktoré dočrtli rozprávanie Gorbačova. Pozrieť, ako žije v súčasnosti tento človek, je fajn, ale nič iné zásadné tu neuvidíte. Troška sklamanie pre mňa. 45 %
Parožie (2021)
Monster horor s jemným nádychom goticko-hororovej atmosféry s množstvom pomalých jednoliatych záberov pri znení značne atmosferickej hudby, ktorá vytvára celkom slušne vystavanú a vygradovanú projekciu zla. Čo ale Cooper krvopotne buduje tri štvrte filmu, spláchne do záchodu záverečnou scénou, ktorá bola z čeľade trápnych. Škoda toho, nemal som veľa od ďalšej hviezdičky. A Keri Russell mi tam prišla skôr za peknú. 65 %
Zelený rytier (2021)
Ako poznám Hollywood, tento snímok vyhrá minimálne jedného Oskara a ja opäť budem neveriacky krútiť hlavou, čo za sprostosť to opäť raz vyhrala. Zrejme hlavne kvôli skvelému hudobnému sprievodu od Harta hlavne v závere filmu a kvalitným hereckým výkonom, inak ale budem len ťažko hľadať nejaké pozitíva. Celým týmto snímkom sa vo mne niesol jeden intenzívny pocit - ľahosťajnosť. Voči celému deju, voči celému snímku, jednoducho ma vôbec nezaujímalo, ako sa to skončí a o čom to vlastne je. Tak zlé, nudné a nevyrovnané to bolo, a nedokázali to zachrániť ani Patel s Vikanderovou. Smutné. 40 %
Rodina Addamsovcov 2 (2021)
Pokračovanie Addams animáku v zásade podobné jednotke, len trošku viac rozpačité. Prvá polka celkom zaujímavá s tematikou road movie a s hľadaním Wednesdayinej identity, aby sa to napokon v druhej polke zvrhlo v totálnu kravinu s nepochopiteľne prehnaným záverom. Animácie sú ale na veľmi dobrej úrovni a aj pár hlášok ozaj pobavilo. Takže taký jemný nadpriemer a o niečo lepšie hodnotenie ako jednotka. 60 %
Disco (2019)
Trošku som v rozpakoch. Syversen ma v prvej polke navnadil na zaujímavo spracovaný námet o vnútorne rozpoltenom živote zabalenom do navonok dobre fungujúceho pozlátka, aby ma v druhej polke znudil chaotickým a nič nehovoriacim rozuzlením, ktoré v konečnom dôsledku iba jemne podrýva kresťanstvo ako také a vykresľuje ho ako nejakú sektu. Zvláštny snímok, ktorému ale kraľuje jedna z najkrajších európskych herečiek súčasnosti. 60 %
Komúna (2020)
Vcelku zaujímavý dokument o intelektuálnej skupinke, ktorá v konečnom dôsledku mala významnú úlohu v udalostiach nežnej revolúcie na východe Slovenska a ktorá musela čeliť vážny represáliám zo strany komunistického režimu. Ja osobne celkovo umelcom ako takým veľmi nerozumiem a aj táto skupinka je dosť divná, každopádne ale tento dokument celkom verne zobrazil ich myšlienky, túžby, ale aj hodnotové postoje, ktoré sa aj napokon odzrkadlili v ich tvorbe a činnosti. Marcel Strýko ako pilier dokumentu si myslím zaslúžil podobnú poctu, nakoľko ani ja som doteraz o ňom nemal prakticky žiadne informácie. 65 %
Začiatok (2020)
Gruzínci raz za čas natočia nejaký film a už to povyhráva kadejaké ceny. V tomto prípade ide o čistý art presne takého typu, aký ja nemusím. Dejovo prázdne s dlhočiznými zábermi a nulovou pridanou hodnotou. Aspoň teda pre mňa určite nie. A tá stopáž je maximálne neprimeraná. Strata času. 25 %
Titán (2021)
Môže mať nejaký snímok aj milión ocenení za masky a neviem čo, ale ak je raz nevkusný, odpudzujúci a navyše dejovo prázdny s nulovou pridanou hodnotou, tak ma nemôže zaujať. Podľa mňa to bol vrchol dehonestácie ľudského tela prepletený s veľkou dávkou šovinizmu a umelo prehnanej snahy o kontroverzitu. Druhú hviezdičku dávam za celkom slušné herecké výkony, inak ale mimo môjho vkusu. 35 %
Maliarka a zlodej (2020)
Tento hraný dokument vo mne vyvolal rozporuplné pocity, či už vo vzťahu k hlavným hrdinom, ale zároveň aj k ich vzťahu. Trošku som nechápal logiku ich správania a prišlo mi to minimálne zo strany maliarky dosť naivné. Naopak zlodejovi som to akosi celé neuveril. Neviem, akosi ma to nedostalo. 60 %
Duna (2021)
Priznám sa, že tento vesmírny epos čo by námet od Herberta ma celkovo nejako veľmi nezaujal a ani to univerzum nepovažujem za nejako prevratné. Musím ale druhým dychom uznať, že Villeneuve z toho ten veľkolepý epos ozaj spravil. Je to úderné s prekrásnymi vizuálnymi efektami, je to magicky atmosferické hlavne vďaka podmanivej hudbe od Zimmera, je to štýlové s množstvom hereckých hviezd súčasnosti, ale čo je podstatné - je v tom duša a je vidieť, že tvorcovia si tu naozaj vyhrali s každučkým detailom a že o tejto ságe sa ešte bude veľa písať. Uvidíme, čo prinesú ďalšie diely, ale tento prvý ako predkrm vrelo odporúčam. 80 %